• Bbuzz

Korta protokollet start 18/11

Är det någon fler som är i fas med mej....har tagit mina sprutor sedan i tisdags 18/11 och ska i morgon påbörja nr 2.... nästa vecka väntar provtagningar, ultraljud av äggstockar...sen får vi väl se hur det ser ut.

Spänd, nervös..... ! Obestämd

• Svar på tråden Korta protokollet start 18/11
  • Sookie85

Hej tjejer! Hoppar in här om det är ok :)

Bbuzz- vi är i lika fas! Gjorde insättning i lördags, fick intrapilid innan då jag kan ha för starkt immunförsvar och stöter bort min sambos DNA.

Har gjort FET tidigare, då jag blev överstimulerad vid äggplock.

Känns som jag blivit det igen, har sååååå ont i magen och den är svullen.

Testdag den 19/12 men det känns sådär eftersom jag har så ont :(

Tar fragminsprutor (aj!!!) och pravidel varje kväll!

Hur mår ni nu??

• smenskelling

Hej !

Jag har en konstig punkt på vänster sida som ett blåmärke inne i magen bredvid naveln. .

Så man e lite fundersam på om där faktiskt händer positiva saker där inne annars mår jag bra.

• Bbuzz

Ja jag tror jag mår ok...molvärk i nedre delen av magen som mensvärk...har läst att det kan va tecken på graviditet? Funderar en del och är lite trött faktiskt. Har varit en omvälvande tid detta! Men nu är det bara att tuta på!

• smenskelling

Hur har du det med vikten ? Jag känner mig "pösig" och ställde mig på vågen i dag, gått ner 2kg !!??

Igår kände jag ingenting inte idag heller med magen men tuttarna växer och sambon är överlycklig. .

• Bbuzz

Hahaha glada herrar med storbystade kvinnor! Klart de är glada! Tror brösten blir stora för att kompensera för de hormonella utbrotten Hahahaha!

Svullen, magen putar, brösten ömmar, magen ömmar mer för var dag! Idag har jag vart gristrött och smått illamående...mediciner? Gravid? Vet ej! Vågar inte tro!!!! Vikten...oj har gått upp nåt kilo tror jag! Eller så känns det så för att jag är så svullen? En vecka till test!!!! När ska du testa?

• smenskelling

Jo men jag trodde oxå att vågen skulle stå på + sidan pga av känslan av svullen mage .?! Igår kväll krampa det i magen,precis som man käkat något onyttigt el något, men annars har jag inga känningar från magen?! Men alla känner ju olika, spännande med bara 1 vecka kvar...kommer du våga ta testet??? Jag ska testa på julafton :-/ om jag törs..man kanske ska bara leva vidare utan testet ?

• Bbuzz

Jag tar testet absolut! Vet väl förmodligen ett par dagar innan om mensen kommer. Ghhhaaaa! Bara lugn och fin....allt blir bra!

• Bbuzz

Blä nu nojjar jag! Brösten börjar säcka ihop och gör ej ont länge...i alla fall inte som de gjort! Maken påpekade oxå att de minskat i omfång! Är det kört då?????? Eller börjar sådana symptom ta fart graviditetsvecka 5???? Men har fortfarande samma mensvärksliknande smärta med ilningar i ljumskarna :/ och lite diffust illamående dock ej som ett riktigt gravidillamående... (Har vart gravid förr och blir riktigt dålig). Men tidigare har jag ju ej varit medveten om graviditetens varande förrän tidigast i vecka 6-7 då test tagits. Står knappt uuuuut att inte veta!!! Ovissheten är grotesk! Det här är verkligen en stor känslomässig OCH ekonomisk investering..... Russian roulette :/

• smenskelling

..hmm.. går du fortfarande på alla mediciner som du tagit, sprutor m.m ?? Och Isåfall när ska du sluta med dem?? För vad jag kan förstå så kommer ju en hel del hormon förändringar genom dem, så då blir det svårt att känna om det är via graviditet el medicinska.

Jag har inga alls känningar, mina bröst har oxå "slappnat av" lite.

Men jag går på en helt annan kur än du, och mina vagpiller tar slut om 4 dagar, sen är tanken att embryot ska klara sig själv ! :-/ ..

• Bbuzz

Jag ska ska medicinera fram till gravvecka 8 om testet är positivt....3 olika preparat. Förstår egentligen inte varför? Men jag gör som jag är tillsagd! Just do it.....

Svar på tråden Korta protokollet start 18/11