• Bbuzz

Korta protokollet start 18/11

Är det någon fler som är i fas med mej....har tagit mina sprutor sedan i tisdags 18/11 och ska i morgon påbörja nr 2.... nästa vecka väntar provtagningar, ultraljud av äggstockar...sen får vi väl se hur det ser ut.

Spänd, nervös..... ! Obestämd

• Svar på tråden Korta protokollet start 18/11
  • smenskelling

Ett tips ang sprutorna, funkade på mig ikväll iallafall. Eftersom jag är öm över hela buken i stort sätt så funderade jag på var jag kunde sätta sprutan O , satte den under navlen mitt på magen, kändes knappt sen la jag på ett kokt kyl kallt ägg på sticket. Blev helt paff av att det gick så bra ikväll att jag bara måste dela med mig Vi är inte heller så unga längre Jag är 30 och sambon 34.

• Bbuzz

Sista sprutan ikväll...ska ta nässpray för ägglossning ikväll med...äggutplock måndag kl 8. Jag är helt nojig helt plötsligt. Tänk om det inte går????!!!!! Ååååh överleva denna kommande veckan! Sista svängen innan man bara får avvakta jul och gravtest!

• smenskelling

Va spännande i morgon blir det ÄP för din del vad skulle inte kunna gå ??

Själv har jag för en timme sedan tagit sista sprutan Helgen den kom o gick skönt har kunnat tänka på annat än allt detta med IVF. Du får berätta hur morgondagen gick sen.

• Bbuzz

God morgon! Ja det gick väl bra men det var oerhört jobbigt! Fick ut 6 ägg (får besked idag hur många som blivit befruktade). Blir det genom microinjection då mannens spermier ej kan göra jobbet själva.

Vaknade med den värsta tänkbara smärtan i magen! Helt hemskt...kunde inte gå på toaletten knappt då jag var så svullen och öm! Tål morfin väldigt dåligt så smärtlindringen var inte som den ska...så ajajaj vid äggplock! Var en pers utan dess like..rekommenderar massor med smärtlindring om man klarar det!!!! Risk för överstimulering oxå så vet ej när tillbakasättning kan bli aktuell. Kanske måste frysa äggen och sätta åter när mina värden är bra igen...ve och fasa. Ska ta nya prover på onsdag för att se värdena för vidare planering. Var inte förberedd på mängden medicin efter äggutplock heller! Fragminsprutor varje kväll, slidpiller x 3 + ytterligare en medicin oralt x 3. Kändes som jag inte fått info om detta innan så det kom som en chock. Känns som informationen om allt efter gårdagen är fattig! Trodde i min enfald att det bara va slidpiller nu men icke. Fragmin är inte en kul spruta - gör ont och ger blåmärken. Har inte en aning hur länge den ska tas heller. Måste snacka med dem idag så jag förstår. Så nu är mobillarmet inställt på mediciner dagarna i ända.

Hemma från jobbet idag...kände att jag behövde en extra dag att landa. Det snurrar runt en nu så det är galet. Blir alldeles förvirrad över tankar och känslor.

Lycka till idag med äggplock och hoppas på många fina ägg!!!!!!! Let me know hur det gått!!!!

• smenskelling

Ojoj.. lider verkligen med dig .

Nu känns det ju lite dumt att skriva om min morgon när du upplevt det så .

Vi fick ut 12 ägg och bedövning verkade bra på mig då jag kände knappt någonting, är lite trött men annars ingenting. .får reda på imorgon hur många som överlevt . Nu ska vi hem o vila resten av dagen.

• Bbuzz

Det är väl så det ska vara :) Vad härligt att de fick fram så många ägg!!!!!! Nu får du vila dej i form så får du väl besked under morgondagen du med! Happy days is comin up :)

• Bbuzz

Av mina 6 ägg blev blott ett befruktat. Ska sättas tillbaka i morron. Kan inte hjälpa det men har oerhört dåliga känslor kring utkomsten. Tror inte på det. Svårt att se det lyckas. Blev så nedslagen av samtalet och fick känslan att jag kommer få gå igenom hela alltet en gång till! Men men...ett steg i taget och i morrn hoppas jag min livmoder suger åt sej ägget bokstavligen!

• smenskelling

Hej , hur gick det idag med ditt ägg intag? Fast i det hela så behövs det bara ett "guldägg" håller tummarna på att det ska gå bra för dig och att du kan få må bra under ruvningen iallafall. Imorgon ska jag återkomma till labbet , då dr kunde inte ge mig något besked idag...

Svar på tråden Korta protokollet start 18/11