Korta protokollet start 18/11
Hej !! Jag började med Gonal sprutan 20/11. Ikväll ska jag ta Orgalutran, imorgon blir det ultraljud. Då är du 2 dagar före mig ? Går oxå korta perioden. Första gången för oss.
Hur går det för dig ?
Hej !! Jag började med Gonal sprutan 20/11. Ikväll ska jag ta Orgalutran, imorgon blir det ultraljud. Då är du 2 dagar före mig ? Går oxå korta perioden. Första gången för oss.
Hur går det för dig ?
Gick bra på ul idag, svarar bra på sprutorna, fick en höjning på gonal som jag börjar med ikväll. Tog min första O sprutan igår, sved till som fan och blev öm, ser verkligen inte fram i mot att ta den igen . Ska på extra Ul på fredag, blir nog äggplock för mig på måndag evt. Jag har tack o lov inte fått några biverkningar än, lite trött kanske och sambon märker lite på mitt humör, men inget sådant som du har.
Då är du på Ul idag, hur gick det ? När blir det äggplock ?
Min sambo vill oxå ge mig sprutan, men skulle faktiskt inte våga låta honom göra det, för skulle det göra ont hade jag blivit tokig på honom, Han är trots allt en sme och ingen sjuksköterska.
Hur kollade de dina höga halter? Fick du mindre dos nu då ?
Går man på sprutorna fram till äggplock? Uch ikväll gjorde det extremt ont, tror jag är mer "klen" på vänster sida då det gör mer ont där. Blev det äggplock på måndag?
Ja uch vi har 1 timme ditt o en timme tillbaka. Två gg blir det i morgon, hoppas på att det blir äggplock på måndag för min del oxå.
Konstigt, jag har varken bröst el huvudvärk, det enda jag får är bubblig och öm mage efter äckel sprutan.
Varför går ni på IVF ?? Jag har fått plocka bort mina äggledare pga 2st tidigare havandeskap. Kan däremot inte bli gravid på annat sätt.
Idag är jag trött och så salt sugen, på massa onyttigt. .
Ett tips ang sprutorna, funkade på mig ikväll iallafall. Eftersom jag är öm över hela buken i stort sätt så funderade jag på var jag kunde sätta sprutan O , satte den under navlen mitt på magen, kändes knappt sen la jag på ett kokt kyl kallt ägg på sticket. Blev helt paff av att det gick så bra ikväll att jag bara måste dela med mig Vi är inte heller så unga längre Jag är 30 och sambon 34.
UL gick bra idag, blir sprutor för sista gången i morgon Äggplock på Tisdag
Va spännande i morgon blir det ÄP för din del vad skulle inte kunna gå ??
Själv har jag för en timme sedan tagit sista sprutan Helgen den kom o gick skönt har kunnat tänka på annat än allt detta med IVF. Du får berätta hur morgondagen gick sen.
Nå hur gick det idag ?? Imorgon är det min tur
Ojoj.. lider verkligen med dig .
Nu känns det ju lite dumt att skriva om min morgon när du upplevt det så .
Vi fick ut 12 ägg och bedövning verkade bra på mig då jag kände knappt någonting, är lite trött men annars ingenting. .får reda på imorgon hur många som överlevt . Nu ska vi hem o vila resten av dagen.