Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Stora Julkulturtipstråden 2014

Dags att dra igång de stora Jultrådarna 2014. Det här är Stora Julkulturtipstråden 2014, systertråd till "Stora Julrecepttråden 2014". Den tråden är en slags lektråd, reglerna kring dessa båda trådar i det avseendet står där.

Den här tråden är dock helt öppen för allt möjligt. UTOM julrecept =P.

I den här tråden ger vi varandra tips på julfilm, musik, böcker, vadsomhelt som har med jul och kultur att göra. Även diskussioner och förfrågningar. Har någon till exempel en önskan om att få ett recept till recepttråden så be om det HÄR, inte i den andra tråden.

Även andra slags tips är välkomna. Dekorationer, julklappstips, pyssel, visa upp fynd och tipsa gärna om extrapriser inför julen, både på kläder, leksaker, mat, vad som. Diskutera, stöt, blöt, ha roligt.

The truth is, honey, I've enjoyed my life. I've had a hell of a good time
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-11 22:18
    Här är länken till recepttråden: www.familjeliv.se/forum/thread/74325126-stora-julrecepttraden-2014
  • Svar på tråden Stora Julkulturtipstråden 2014
  • Aniiee
    fluu skrev 2014-11-12 14:43:08 följande:

Hänge självklart på här! Kan börja med att tipsa om Weeping Willows nya julskiva. Fick hem den idag. Det är visserligen en julklapp till min mamma, men jag har tjuvlyssnat lite och den var absolut bra.

Har också nu fixar färdigt årets paketkalender. Mitt tips där är att om man har små barn som jag(snart tre år) så behöver man faktiskt inte köpa allt nytt. Det finns massa roliga småsaker som ligger hemma som ungarna inte lekt med på evigheter och glömt bort att de har.

Välkommen in Solig

Bra tips! Skivan ska jag leta rätt på, jag lyssnar för lite på julmusik.
  • Aniiee
    Glinda skrev 2014-11-12 18:19:14 följande:

Följer den här tråden! Är höggravid och beräknad i slutet av nov, är sjukt trött så blir inte så mycket pysslande eller springande i affärer i år, men ska hoppas på tips på klappar/annat som man kan köpa på nätet :)

Välkommen Solig

Hoppas det går bra för dig och bebisen!
  • Aniiee

Jag har postat ett recept på pepparkaksdeg i den andra tråden!

Jag vill uppmana alla som inte har sett den att se Arthur Christmas! Missa inte den. Och låt inte ungarna missa den, om ni har sådana!

• Aniiee
    Glinda skrev 2014-11-12 23:05:03 följande:
    Tack så mycket! :)

Någon som har tips på vad man kan ge svärfar? Drygt 60 år, gillar att fixa och renovera hemma och sen kommer jag inte på så mycket mer. Han fick en skruvdragare ett år som var mycket populär.
    Um.... Sticksåg? Jag vet inte...
  • Aniiee

Dagens filmtips är
    One Magic Christmas från 1985
    The Christmas Toy från 1986

Svar på tråden Stora Julkulturtipstråden 2014