• Mariamx

Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!

Mrs Moneybags skrev 2014-11-07 15:04:38 följande:

Jag missade att din sambo hade kreditskulder mm.

I det fallet tycker jag nog att du måste unna honom att jobba utomlands, för det han gör, gör han ju för er som familj och för sitt barn, för att ni ska ha en sund ekonomisk grund att stå på.

Man kan inte underskatta behovet hos många män att tjäna mer pengar när deras barn har fötts. 

Jag tycker nog att du ska uppmuntra honom till att åka nu när jag läste den biten...

Han kommer ju tillbaka.

Men priset är för högt ju. Han väljer att "dumpa" barnet på henne för att kunna betala av SIN skuld. Hon får ensam ta hand deras barn fast de är två föräldrar. Dessutom vill han inte låna de pengarna hon vill erbjuda för att bli av med skulderna. Det är hon som får ta stöten, stressen, arbetsbördan det innebär att ha småbarn, för att han ska må bra av att känna sig skuldfri. Hans hälsa går långt före hennes. Jag har en riktigt bra utbildning och karriärsmässigt hade det gynnat mig och följaktligen min familj om jag valde att sticka utomlands och jobba. Men inte dumpar jag barnen på min man och låter honom klara av allting själv. Då hade jag inte varit en bra partner. Och tvärtom, jag hade aldrig accepterat det av min man heller. Inte de första åren när det är som mest tuff.
Svar på tråden Pappan ska jobba utomlands och dumpar över fullt ansvar på mig! MOT MIN VILJA!