Inlägg från: Blicka |Visa alla inlägg
  • Blicka

Bästa syskonvagnen?

Söker vagn jag med... Blir 22 månader mellan våra. Provade bugaboo donkey o kronan igår men sittdelarna var nu bra för vår minsta men kändes inte som mkt att växa i. Vet inte riktigt hur bra det blir. Trist. Ska kika på en lång vagn, men vet inte om det är det jag vill ha. Vi har ganska smal ingång så det är max 74 cm som gäller. Vill ha vändbara sitsar men valen krymper. Fick tips om en emmaljunga viking double 735 som är smalare än deras nuvarande. Den kommer i april/maj.

• Blicka
    Elmiina skrev 2015-01-18 08:28:47 följande:

Moutain buggy duet 2.5. Älskar min!! Lätt, smidig och smal. Tar liten plats ihopfälld och man kan ha det lilla barnet vänt mot en i upp till ca 15kg. Den är smidig att fälla ut och fälla ihop. Smalaste syskonvagnen på marknaden. Rörliga hjul framtill., som kan låsas. Sviwel bygel.

Kronan tex är skit tung. Och på dom flesta vagnarna måste man plocka bort sitt och liggdelar innan man fäller ihop, bökigt ju.

Läs mer om den på barnvagnsbloggen.

Menar du med sittdelsadaptern som går att ha i liggdelen? Fick gör mig att jag läst Max 9 kg på den o de vägde vår minsta vid fem månader...
  • Blicka
    Elmiina skrev 2015-01-18 14:01:25 följande:

Och det är ingen sittdelsadapter som man har i liggdelen. Med liggdelen så får man med ett annat tyg, man byter alltså tyget på själva ramen och då "förvandlas" liggdelen till en så kallad face to face sittdel.

Ah ok. Går den att vinkla eller är den i låst läge?
  • Blicka
    Elmiina skrev 2015-01-18 20:11:30 följande:

Den är låst, den har samma vinkel som en babysitter. Det är meningen att man ska använda den provisoriskt tills barnet är tillräckligt stort för att sitta framlänges.

Det är en nackdel att man inte kan ändra läget men samtidigt en fördel då man kan börja använda den tidigt om barnet hatar liggdelen.

Jag är iaf nöjd, det är den enda vagnen som uppfyller mina krav och jag läste runt lääänge innan jag bestämde mig. Dock kom 2.5 versionen ut nu i nov och när jag fick nys om den så blev det den. Tur att jag inte hann köpa vagn innan :p

Tack för info. Får fundera. Så svårt att välja...
  • Blicka
    Skumbollen skrev 2015-01-19 16:31:02 följande:
    Måste bara berätta att säljaren i butiken vinklade facetoface delen till liggande idag på duet 2.5 genom att fästa loss den och sätta den på samma sätt som liggdelen :)
    Ok! Ska besöka en affär som har den framöver. Får se hur den ser ut på riktigt då.
  • Blicka

Ah denna vagnsdjungel! Kikat idag igen. Blir tokig eftersom ingen syskonvagn känns klockren

- vill inte ha framåtvänd sittdel till bebis efter liggdelen

- de med vändbara sittdelar blir mindre än de andra på bredden o minstingen kommer inte kunna åka länge

- på längden - minstingen känns inklämd o hävkraften blir konstig o sen långt så klart

- på höjden som PoT tyckte jag extra sitsen kändes så liten

Nu känns det som om jag ska tänka ståbräda eller så är det bugaboo donkey som ändå har fler fördelar än de andra. Men ståbräda o inte ens två år? Är det ens rimligt?

• Blicka
    Skumbollen skrev 2015-02-07 18:49:49 följande:
    Skulle säga att det inte är rimligt med ståbräda till så små. Hur kommer det sig att du gillar donkeyn bättre än andra?
    Att den också går att göra till enkelvagn. Vi har ingen singel-liggvagn kvar sedan de större barnen o känns lättare att ta sig runt med smalare vagn när stora är på fsk.
  • Blicka
    Skumbollen skrev 2015-02-07 21:58:34 följande:
    Mm... Vi har valt MB duet 2,5, den är alltid 63 cm (BD är väl 61 cm som singelvagn) till det köpte vi en kronan sulky S. Vi hade ingen budget alls men buggaboo gick bort rött snabbt med sin tunga vikt, tvånget att montera ned vid fällning, att man inte får hänga skötväska på dem och de ergonomiska sitsarna. Vi kände väl att även om den verkar bra så är den inte 6-7000 kr bättre... Skall bli spännande och se om vi tänkt rätt.
    Håller med om priset! Vi kikade på duetten med lilla sittdelen idag men vi brukar använda vagn som sovplats dagtid o med den extrasitsen som är vänd mot oss som inte går att vinkla gick den tyvärr bort. Alla vagnar har ngt negativt i min värld just nu...
  • Blicka
    MinoosMami skrev 2015-02-08 01:28:54 följande:

Bugaboo donkey!!!

Får jag fråga vad du tycker är bra? Ngt du tycker är mindre bra?
Svar på tråden Bästa syskonvagnen?