• fridilii

Bryter ihop snart... J*vla amningsnapp...

Jag vet inte vad jag ska göra... Min son föddes en månad för tidigt, vilket resulterade i att han hade svårt att ta bröstet, så vi började med amningsnapp som vi fick på neo. Och jag fattar inte hur man kan rekommendera det utan att berätta om vilket helvete man kan få. Allt gick bra för till några veckor sedan. Han blir inte mätt längre så jag har pumpat ut och gett på flaska. Märker att han behöver ha mer än hälften han får i sig på flaska.... Vi har provat utan amningsnapp, men funkar bara några sekunder....

Ska jag ge upp amningen som jag så gärna vill ska fungera? Hur gör ni? Finns det någon med samma jäkla problem? Klarar inte mer, vet inte hur jag ska göra överhuvudtaget, känner mig som en så dålig mamma..

• Svar på tråden Bryter ihop snart... J*vla amningsnapp...
  • Liten till

Ja, vill du fortsätta amma så be om hjälp, annars så kan man faktiskt sluta också. Det är hemskt och skitjobbigt, för då känner man sig som en ännu sämre mamma som inte ens kan mata sitt barn, men efter några dagar, när barnet är mer glatt eftersom han bli mätt, och mamman slipper vara ledsen varenda gång det är dags att ge mat, så inser man att flaska med ersättning inte alls var så dumt

Lycka till oavsett!

• rere88
    fridilii skrev 2014-10-27 05:04:08 följande:

Jag vet inte vad jag ska göra... Min son föddes en månad för tidigt, vilket resulterade i att han hade svårt att ta bröstet, så vi började med amningsnapp som vi fick på neo. Och jag fattar inte hur man kan rekommendera det utan att berätta om vilket helvete man kan få. Allt gick bra för till några veckor sedan. Han blir inte mätt längre så jag har pumpat ut och gett på flaska. Märker att han behöver ha mer än hälften han får i sig på flaska.... Vi har provat utan amningsnapp, men funkar bara några sekunder....

Ska jag ge upp amningen som jag så gärna vill ska fungera? Hur gör ni? Finns det någon med samma jäkla problem? Klarar inte mer, vet inte hur jag ska göra överhuvudtaget, känner mig som en så dålig mamma..

En fråga om flaskan. Äter han hälften av innehållet och sen slutar eller äter han upp och sen vill ha mer? Förstod inte riktigt den biten.

jag har själv en son som är född två månader för tidigt och jag hade amningsnapp i början. När han blev stark nog så kunde vi sluta med den och han äter bra utan.

Om han inte blir mätt så kolla om du har mer mjölk i bröstet när han släppt och om det inte kommer något, eller bara kommer lite, så ge från andra bröstet också.

Du är ingen dålig mamma... du är "bara" orolig för om ditt barn får tillräckligt med mat.

du kan prata med bvc och be dem kolla när du ammar honom så kanske de kan se vad som är fel.
  • Yonndax

Sonen föddes oxå 4 veckor tidigt och hade svårt att amma. Fick inget råd om amningsnapp dock så skulle vi skedmata för att det inte skulle förvirra honom och göra honom "lat" med flaska. ( Med lat menade de att han förväntar sig att maten ska komma direkt även ur bröstet precis som det gör ur flaska) Prova att skedamata honom om det är så att det har börjat att krångla efter att du började med flaska. För oss slutade med att det fick bli flaska och ersättning efter ca 6 veckor iaf för att han gick upp dåligt i vikt och jag inte orkade bråka om amningen.

Svar på tråden Bryter ihop snart... J*vla amningsnapp...