M30 skrev 2014-10-21 22:14:53 följande:
Jo jag vill ha deladv men tyvärr så går dom inte med på det i börjar, lagen är oftast på tjejens sida. Dom kommer nog att få låta mig att ha barnen visa dagar i månaden. Och ju mer jag kräver ju mer exet hotar mig med och håller på, som ja sa så har vi bråkat mkt under dom senaste 8 månaderna och det finns massa bevis via sms från båda sidorna, men tro på fan att dom tar henner parti, just nu vill jag bara prata och träffa mina barn tills vi var kommit fram till en lösning, men eftersom hon svarar inte på mina samtal och sms så kan jag inte prata med mina barn längre. Det är förjävligt och jag vet inte vad jag ska göra nu.
Hade jag varit domare i ett sånt fall hade jag ju förr gett dig vårdnad. De ska utgå ifrån "barnets bästa". För nuvarande utövar hon umgängessabotage, hon hotar dig att gå vidare i domstol (vilket kallas för övergrepp i rättssak om det är grövre hot). Det ska också se hur ni som föräldrar kan samarbeta och det verkar inte gå jättebra.. Du har tyvärr rätt i att många kvinnor tilldöms ensam vårdnad men det finns hopp! Rekommenderar dig i vart fall att i första hand yrka på att ni har gemensam vårdnad (om ni båda motsätter er det så får rätten inte döma till gemensam) och i andra hand att den ska tillfalla dig. Du bör också, som jag skrev, yrka på att rätten utfärdar ett interimistiskt beslut om umgänget,.