Kan en "bråkig" pappa förlora vårdnaden?
TS, hur gamla är barnen?
Gör som någon redan föreslagit och svara och låt honom prata med barnen. Vill barnen inte prata så informerar du om det. Börjar han tjafsa så informerar du om att du inte vill höra kränkningar och att han är välkommen att ringa när han vill tala normalt. Sedan lägger du på luren.
Jag vet hur jobbig din situation är och detta är de råd jag fick från fam.rätten när jag var i din situation.
Anmäl trakasserier och gör det vartenda gång.
Efter avslutat samtal skriver du ett sms med samma information som du gav muntligt. Då kan han inte senare hävda att du gjort på annat vis.
ALL kommunikation dokumenterar du i ett sms eller mail som du sedan skickar till honom. Det är för din egen skull.
Och ang vårdnaden så förlorar vårdnadshavare visst den rätten om de missköter samarbetet och inte jobbar tillsammans med den andra föräldern.
Har ni gått på samarbetssamtal? Om inte så gör det. Vill han inte så går du ensam. Det visar din vilja att samarbeta.
Om barnen inte vill träffa honom så ska man lyssna på barnen och komma fram till en fungerande lösning, om en sådan finns.
Hur ofta har han barnen? Och mår barnen bra i umgänget?