IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.
Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.
Jag har blivit tillfrågad att vara med, dock vet jag att jag inte fixar att leva på pulverdiet så länge + att jag inte anser att det är ett bra sätt att gå ner i vikt, så har tackat nej 2 ggr.
Idag är det planerat med återföring! Är så nervös att jag mår illa. Har typ inte sovit någonting inatt, vaknat typ hela tiden!
Går runt här hemma och väntar på att de skall ringa från Sahlgrenska och säga att det inte blev något den här gången heller. Har inte ens vågat klä på mig eller göra mig i ordning.. hehe..
Kan inte klockan bli 12 så vi vet om vi kan åka eller inte.
Är såååå glad att jag är hemma och inte på jobbet, hade inte kunnat fokusera alls och det hade inte varit snällt mot mina kunder.
Har fått i min lite yoghurt och en kopp nespresso. Borde kanske äta något mer...
Då var man ruvare av ett fint embryo!
Vilken dag blir Ruvardag 1? Samma dag som man sätter in embryot eller dagen efter? Vet inte hur jag skall räkna.
Idag hämtade jag ut mina mediciner, verkligen tur man har frikort, hade kostat 7000kr annars. Börjar om 10 dagar!
Fan, rosa flytningar och lite begynnande mensvärk
Nej, skit också :( Har du testat? Hade du 2 el 5 dagars embryo?
Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.
Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.
Fick ju som bekant aldrig komma till Sahlgrenska för återföring igår. Livet känns tungt idag.
Knåpade ihop en blogg om vår resa och om våra tankar inför framtiden.
http://narlangtanblirforstor.blogg.se/?tmp=734859
Än så länge har jag bara hunnit skriva ett inlägg men fler kommer.
Sådär, då är jag preliminärt inbokad för ny behandling. Prel. äggplock i vecka 17