• Luthien87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Jag är väldigt nervös, har äggplock i morgon.. Har blivit lovad extra lugnande då jag upplevde äggplocket som väldigt jobbigt och smärtsamt.

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Luthien87
    Tack för tumhållningarna! Klistrar in det jag skrev i en annan tråd :P

Nu är jag hemma från äggplocket. 

Det gjorde inte alls lika ont den här gången. Fick en lugnande tablett när jag kom till kliniken. Sen väl inne i salen fick jag första dosen med morfin, därefter fick jag lustgas medan de satte bedövningen, det kändes men gjorde inte så fruktansvärt ont som det gjorde förra gången. 
    Sen började de att plocka och inte heller det gjorde jätteont, sved till några ggr, men så fort de såg att det började göra ont så fick jag mer morfin och lusgas. Hela upplevelsen blev helt annorlunda och det känns sååå skönt!

De hittade 3 ägg. Kan dock inte hjälpa att känna mig besviken. Hade hoppats på fler så att det finns lite marginal. Förra gången hittade de 6 st, varav 1 var skadad och 2 var omogna, resten delade sig inte. Är livrädd för samma senario. 

Skall vara hemma idag, i morgon och på torsdag. Kommer inte att kunna fokusera på jobbet. Beroende på vad som händer på torsdag så får jag se hur jag gör på fredag och det är min chef beredd på som tur är. 

Nu blir det att vila hemma i soffan, sambon åkte precis till jobbet.
  • Luthien87

Jag har blivit tillfrågad att vara med, dock vet jag att jag inte fixar att leva på pulverdiet så länge + att jag inte anser att det är ett bra sätt att gå ner i vikt, så har tackat nej 2 ggr.

• Luthien87

Idag är det planerat med återföring! Är så nervös att jag mår illa. Har typ inte sovit någonting inatt, vaknat typ hela tiden!

Går runt här hemma och väntar på att de skall ringa från Sahlgrenska och säga att det inte blev något den här gången heller. Har inte ens vågat klä på mig eller göra mig i ordning.. hehe.. 

Kan inte klockan bli 12 så vi vet om vi kan åka eller inte. 

Är såååå glad att jag är hemma och inte på jobbet, hade inte kunnat fokusera alls och det hade inte varit snällt mot mina kunder.

Har fått i min lite yoghurt och en kopp nespresso. Borde kanske äta något mer...

Läs gärna min blogg om vår IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Luthien87
    kärolajnan skrev 2015-01-22 16:26:57 följande:
    Se där ja! Ett stort grattis! 
    Blev det även något till frysen? Nu håller jag tummarna ännu mer! =) 
    Tack! Nej, det var bara ett av äggen som gick att befrukta, men vi är såååå glada ändå.  
    Tack för tumhållningen!
  • Luthien87
    Gweny skrev 2015-01-24 08:37:58 följande:
    Grattis! Nu blir det långsamma dagar. Håller tummarna.
    Tack!! :D Ja verkligen! 
  • Luthien87

Vilken dag blir Ruvardag 1? Samma dag som man sätter in embryot eller dagen efter? Vet inte hur jag skall räkna. 

• Luthien87
    Malinka87 skrev 2015-01-24 11:06:19 följande:
    Dagen efter är dag 1 :)
    Tack! :) 
  • Luthien87
    Gweny skrev 2015-02-02 13:45:51 följande:

Idag hämtade jag ut mina mediciner, verkligen tur man har frikort, hade kostat 7000kr annars.  Börjar om 10 dagar!

Det är verkligen snordyrt! Sist jag hämtade ut mediciner skulle det gått på 14000 kr, hade redan frikort. Märklig känsla att knalla iväg med så dyra läkemedel utan att betala.
  • Luthien87
    LadyMaria skrev 2015-02-04 09:27:19 följande:

Nej, skit också :( Har du testat? Hade du 2 el 5 dagars embryo?

Inte testat och nu kommer det rostbrunt blod

2dagars.
  • Luthien87
    Happyland skrev 2015-02-06 11:47:57 följande:
    Hur har det gått? Kram!
    kärolajnan skrev 2015-02-04 14:36:46 följande:

Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.

Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.

Blöder fortfarande, blod blandat med typ ägglossningsflytningar. 
    Skall testa i morgon när sambon är hemma. 

Vad jag än trodde att jag kände innan, så är det borta nu. Skulle bli väldigt förvånad om det är positivt i morgon... Återkommer!
  • Luthien87
    Tog mitt test idag, på RD16. Tyvärr var det negativt.

Blir att ringa Sahlgrenska på måndag och boka in nästa behandling. 
  • Luthien87
    kärolajnan skrev 2015-02-07 14:35:32 följande:

Fick ju som bekant aldrig komma till Sahlgrenska för återföring igår. Livet känns tungt idag.

Knåpade ihop en blogg om vår resa och om våra tankar inför framtiden.

http://narlangtanblirforstor.blogg.se/?tmp=734859

Än så länge har jag bara hunnit skriva ett inlägg men fler kommer.

Åh, jag förstår dig helt! Så var det för oss förra gången (våran första). 

Skall läsa din blogg. Jag har bloggat i ca 1 år nu, om vår resa, och jag upplever att det hjälper att kunna skriva av sig. 

Massa kramar! 
  • Luthien87

Sådär, då är jag preliminärt inbokad för ny behandling. Prel. äggplock i vecka 17

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15