IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
Vad tråkigt att det blev minus, men skönt för er att du får köra igång med FET så snart. Håller tummarna att ni lyckas genom FET!
Kram
Första sprutan på andra försöket tog jag igår! Äntligen igång igen. Lite tidigare än jag trodde men mensen fick för sig att ha en normal cykel-längd på 28 dagar. Kändes lite märkligt men är ju trots allt väldigt skönt. Nu slipper jag oroa mig för att det inte blir något äggplock på grund av julledigheter som kommer ivägen. :)
Ska bara ringa och få mer Gonal-f. Läkaren glömde nog att skriva ut tillräckligt. Fick bara för 4 dagar. Irriterad på mig själv att jag inte kontrollerade det tidigare.
Min doktor skickade iväg en remiss till Sahlgrenska idag, men det verkar vara väldigt lång väntetid. Har någon av er försökt använda er av vårdgarantin? Vad har ni i så fall fått för respons? Tror att det är 3 månader som gäller för ofrivillig barnlöshet...
Pco kan bli ganska intressant med sprutor. Jag fick ingen äl med pergotime men vårt andra ivf försök fick vi ut över 30 ägg!
Jag ska till sahlgrenska nästa onsdag och lämna blodprov. Ska försöka hinna med en stimulerad FET innan julen!
Hade mängder med äggblåsor men de största var runt 9 mm. Läkaren sa att det var minst 20 stycken på varje äggstock. Lite skrämmande. Blir nytt VUL på fredag.