Inlägg från: Anonym (mor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mor)

Borde man avliva sjuka barn?

Om unga människor idag inte kan fatta skillnaden mellan att avbryta en graviditet i mycket tidigt skede och att döda ett fullgånget barn då har vi abortförbud i Sverige om 30 år. Men det är väl som alltid att när "JAAAAAG" ska göra abort då ska det vara fritt fram. TÄNK!!!

• Anonym (mor)

TS har som oftast lämnat tråden men hen vet att en tråd som heter "Borde man avliva sjuka barn" lever sitt eget liv och tyvärr kan hen belönas med många inlägg till sina idiot-tråd. 

• Anonym (mor)
    elle9 skrev 2014-10-13 09:56:33 följande:

Det är ett ganska grovt feltänk att säga att man avbryter en graviditet för barnets skull, oavsett om det finns ett funktionshinder eller om graviditeten bara kommit vid fel tidpunkt.

Man gör en abort för sin egen skull, för att få välja sin framtid. Det ansvaret måste man ta. Att ta hand om ett barn med funktionshinder är mycket tufft. Får man möjligheten att slippa är det rätt att ta chansen. I min värld är DS en bagatell, men jag respekterar att andra uppfattar det som det värsta som kan hända.

Att dra en parallell till att avliva fullgångna födda barn, känns som ett ännu grövre feltänk. Det är mycket stor skillnad på ett foster i till exempel v 16 och ett fullgånget barn.

Ja den där sista meningen.....ska man behöva förklara det för en normal människa?
    Finns TS på riktigt? Jag vägrar tro det. Hen pös efter att ha snickrat ihop denna extremt (t o m för FL) hårresande tråd.
  • Anonym (mor)

Ska man betrakta embryot som ett levande fött barn så bör alla som håller på att skaffa barn skaffa en "sil" till toalettstolen så inte man riskerar att spola ner ett embryo. De ska då begravas under värdiga former. Många får missfall utan att ha en enda aning om att de är gravida.

• Anonym (mor)

Något som verkar glömmas bort i debatten är att det finns en FAR till alla dessa embryon och det är inte alltid han vill bli pappa. Han kan pressa sin kvinna till abort. Antar att det är helt OK för den "manliga" delen av de som skriver inlägg här? 

• Anonym (mor)
    MxMeNow skrev 2014-10-14 17:11:21 följande:
    Det har inget med TS att göra.
    Jaså så man får inte flika in en sådan självklar sak i en tråd av denna typ? Tråden heter "Borde man avliva sjuka barn"? Men hallå! Hur seriöst är detta? Om män använder KONDOM så har vi genast halverat (minst) mängden aborter som görs i Sverige varje år och är det alltför OT så anmäl mig.
  • Anonym (mor)
    MxMeNow skrev 2014-10-14 17:37:04 följande:
    Gå till Fi och anmäl dig som volontär.
    ? Jag gillar inte alls F! Däremot så begriper jag inte varför en graviditet INTE ska angå mannen eftersom utan honom...ingen graviditet alls!  Hade jag en son så skulle jag förse honom med kondomer i varenda byx- och jackficka och i väskor och plånböcker etc så han alltid har en till reds. Tänk om kvinnan vägrar abort när han klantat till det och han sitter där med 18 års underhåll framför sig och en jävla massa gnat.
  • Anonym (mor)
    Anonym (Snorre) skrev 2014-10-14 17:34:30 följande:

Män har ju oftast ingen talan i frågan ändå, så jag ser det som ett icke-problem att vi skulle påverka till abort. Vill en kvinna föda vårt barn men vi vill inte bli pappor så får vi långfingret och ett "deal with it!" och blir pappor vare sig vi vill eller inte.

Och av den anledningen så borde ni väl skydda er febrilt? Varför riskera att få betala underhåll i 18 år? För man kan ju inte döda födda barn som TS antyder!
  • Anonym (mor)
    Anonym (Snorre) skrev 2014-10-14 19:47:12 följande:

Givetvis. Därför sexvägrar jag om inte kvinnan som vill ha sex med mig uppfyller ett av dessa kriterier: a) jag känner henne väldigt väl och litar på henne eller b) Enbart oralt och/eller analt.  
    Mycket klokt av dig! Men för vissa killar så slås tydligen all hjärnverksamhet ut när det hettar till? (kanske var dåligt med den varan redan innan?) 

Någon påpekade tidigare att jag var OT så jag återknyter till TS och säger att vi lyckligtvis ALDRIG i fredstid (!) kommer att införa "avlivning av sjuka barn" eller gamla, handikappade, mentalsjuka osv. Det var Hitler som sysslade med sådant.
Svar på tråden Borde man avliva sjuka barn?