• Whizzer

Vi med BF Juni 2015

Bilden är från i söndags, så inte helt dagsfärsk :)

Stoet Grattis vincere! För varje bebis som ploppar ut så blir man ju bara mer o mer otålig själv och längtan större o större :)
  • Whizzer

Angående hinnsvepning, jag gjorde det 2 gånger förra gången och tyckte inte alls att det gjorde superont eller var jätteobehagligt. Lite som att ta cellprov typ, man känner ju att BM gör nåt men det gjorde inte ont..

smärta är så subjektivt oxå, eller så var min BM bara väldigt försiktig och gjorde ett halvdant hinnsvepningsjobb ;)

• Whizzer

Här tittar man in efter någon dags uppehåll och det bara sprutar ut bebisar här nu ju! Roligt, men va avundsjuk jag blir! En vecka kvar till BF, och förmodligen några dagar till... kämpa!

Stort grattis till er allihopa

• Whizzer
    emtfb skrev 2015-06-18 20:07:20 följande:

Men åh, lycka till om det är dags Haha jag blir också avundsjuk, här är jag en vecka EFTER bf imorrn & ingen bebis i siktet ännu. 

Känner mig lite blåst faktiskt haha, dottern kom ju i v. 38, så trodde lillasyster också skulle komma nån dag innan bf. Men ack så fel man hade. 

Åh fy, en vecka efter.. jag gick över 6 dagar förra gången, helt hopplöst.. hur som helst så är chanserna större för dig att få bebis när som helst än jag... Därför har jag dragit igång projekt måla-fula-furutrappan-vit den här midsommarhelgen som ändå ska regna bort.. är man upptagen med nåt som man vill göra klart, ja då kan man ge sig sjutton på att man får avbryta och åka iväg o göra annat - typ föda barn.. iallafall hoppas jag att den hypotesen håller ;)
  • Whizzer
    emtfb skrev 2015-06-19 13:17:49 följande:

Åh gick du över med första barnet också, stackare! 

Du känner ingenting nu heller? 

Jag har haft typ sd med värkar varje halvtimme inatt o nu idag har dom kommit tätare med kanske 10-15 min emellan, så nu hoppas jag det är något på g. Men med min vanliga tur så slutar väl allt bara helt plötsligt. 

Ja det känns ju som att man aldrig kommer föda. Men har känt mer idag, så hoppas det sätter fart nu!

Haha ja det är ju så, så fort man planerat något så blir det helt andra bullar. Håller tummarna för att du ligger inne o föder just nu då 

Nix det gör jag inte, men däremot fick jag hela trappen grundmålad idag :) bara måla vidare imorgon mes omgång nr 2 så får vi se om vi hinner med även det eller inte ;)

Grattis Jamtlandstatus!
  • Whizzer
    emtfb skrev 2015-06-20 17:07:12 följande:

Grattis jamtlandstaus!! :)

Här fick jag värkar igår vid 22, mellan var 3:e-5:e minut. Åkte in till förlossningen vid 24.00. Öppen 5cm. In på rum, tog tre timmar, sen så kom HAN ut :D åh vilken överraskning med en pojke!! Enligt rul så va det ju en tös ;)

4490g & 54cm, stooooor pojke, men gick ju 8 dagar över också, så han hann väl lägga på sig lite ;)

Allt gick jätte bra, sydde 2 stygn.

Har dock högt blodtryck, så vi blir kvar över natten.

Saknar storasyster där hemma, känns konstigt att sova utan henne, har knappt aldrig haft barnvakt. Men hoppas vi får åka hem imorrn. :)

Grattis!

Här har jag fortsatt målat trappa hela dagen - ingen lillasyster i sikte ännu
  • Whizzer

Har varit hos BM idag, alla värden bra och hon gjorde en hinnsvepning oxå. Är på G, var öppen drygt 2cm och hon kunde töja upp till 3-4cm utan problem. Kände på huvudet och fontanellen oxå (inte jag, BM asså)

Så det börjar nog bli dags att packa den där väskan nu.. hoppas jag. Har ju inte haft några känningar eller tecken ännu, men det kanske kan dra igång snart. Om inte annat så bokade hon in mig på förlossningen den 11e juli kl 8, så då har man ju en sista-tid om inte annat..

BF nu på fredag, så det vore ju perfekt om det kunde bli så.

Hoppas ni andra mår bra, det är väl inte många kvar som går hemma o väntar, ni myser ju mest nu :)

• Whizzer

Nu kanske det är på gång! Kände inget under eftermiddagen/kvällen efter hinnsvepningen vid 14.

gick o la mig vid 23:30, kollade lite Netflix och släckte vid 00:30 kanske..

straxt före 1 började det med smärta från ländrygg och fram mot magen. Sådär höll det på och jag bestämde mig att om det fortsatte efter en halvtimme så är det dags att ladda ner app p börja klocka.

nu snart 2 timmar senare (eller iallafall 1.5 timmar efter att jag började klocka ordentligt så är det värkar på drygt 1 min var 6-7min. Och så har det varit sen starten straxt före 1.. ingen vattenavgång eller slempropp än, men ska ta och ringa till förlossningen runt 3 tänker jag... det är ju andra barnet och första gången gick rätt så snabbt

• Whizzer

Är på väg in till förlossningen nu, håll tummarna de att det inte är på låtsas

• Whizzer

Var inne på förlossningen vid 4, öppen 6 cm. Sen rullade det bara på och 6:36 var lillasyster ute. Det blev bara lustgas den här gången oxå eftersom det gick så fort och den här gången hade den iallafall lite effekt.

Så hinnsvepningen gjorde nytta! Däremot borde jag åkt hem o packat den där förlossningsväskan som BM sa åt mig att göra, men istället ägnades eftermiddagen åt att åka runt till olika trädgårdshandlare och köpa lite fler sommarblommor. Tänkte spara packandet till dagen därpå när jag lämnat grabben på dagis men tji fick jag - det var bara att packa under pågående värkarbete - den här gången oxå!

Imorgon ska vi på återbesök, ta PKU prov blandannat

• Whizzer

Var inne på förlossningen vid 4, öppen 6 cm. Sen rullade det bara på och 6:36 var lillasyster ute. Det blev bara lustgas den här gången oxå eftersom det gick så fort och den här gången hade den iallafall lite effekt.

Så hinnsvepningen gjorde nytta! Däremot borde jag åkt hem o packat den där förlossningsväskan som BM sa åt mig att göra, men istället ägnades eftermiddagen åt att åka runt till olika trädgårdshandlare och köpa lite fler sommarblommor. Tänkte spara packandet till dagen därpå när jag lämnat grabben på dagis men tji fick jag - det var bara att packa under pågående värkarbete - den här gången oxå!

Imorgon ska vi på återbesök, ta PKU prov blandannat

• Whizzer

De säger ju att det är fullt normalt med avslag upp emot 6-8 veckor..

Här är det inte rött längre, mer som en mörkare flytning emellanåt.. ena stunden tror jag att det är färdigt och i nästa stund har det kommit en hel del igen... visserligen knappt 3 veckor efter bebis, men man är otålig

Svar på tråden Vi med BF Juni 2015