• Skogisen

Vi med BF Juni 2015

Plussade tydligt igår efter en stegring sedan i torsdags :D så hoppas det är ok att jag oxå hoppar in här :)

• Skogisen
    tinsans skrev 2014-10-09 12:22:47 följande:

Hej! Jag är i vecka 5+0. Min första graviditet.

Mår lite illa på morgonen och är overkligt trött hela tiden. Jag vågar inte riktigt tro på det här än. Jag blev gravid på första försöket, och trodde att vi skulle få försöka ett tag eftersom att jag har läst överallt att det igenomsnitt tar ca 7 månader att bli gravid.

Nu när jag väl är det så är jag rädd att få mf eller ma. Vissa stunder känns det inte alls som att jag är gravid och ibland så känns det som mensvärk/molvärk och brösten ömmar, men inte jättemycket. Dom gjorde mer ont för ett par dagar sen, nu gör det inte lika ont längre (kanske har vant mig) men nu mår jag mer illa än för ett par dagar sen.

Är det vanligt? Vill verkligen att det här ska gå hela vägen...... :/

Har haft liknande symptom som du o får överallt höra att det är fullt normalt :)

Det är min första graviditet oxå så är orolig o nojjig för minsta lilla, men tror att det oxå är normalt med första barnet då man inte har någon som helst aning om vad som väntar :)
  • Skogisen

Det känns som att man läser mer om MF och ma överallt än om en fulländad graviditet. Eller så är det bara jag som läser i fel trådar och skrämmer upp mig själv. Jag ska inte till

BM förens den 13e november och det är huuuur länge som helst dit.

När har ni börjat må som mest illa? Har brösten gjort ont hela tiden? Har ni känt att ni stundvis inte varit gravida?

Usch, jag mår så dåligt över att vara så nojig..[/quote]

Började må dåligt bim +4 blev öm i brösten någon dag efter det, haft molvärk i magen sen bim -3 men som det är just nu är jag bara lite öm i brösten vid beröring, lite illamående när jag blir stressad och på morgonen o molvärk någon gång per dag.

• Skogisen

Har jobbat kväll ikväll (precis kommit hem) måste säga att det inte känns riktigt värt då jag haft rejäl molvärk ända sedan åtta o kan inte direkt gå undan då jag är själv med 4 kassor, blir orolig dock när värken ökar hela tiden. Hoppas det bara är för att man alltid rör sig extra mycket när man jobbar kväll.... Verkar lugna ner sig nu när jag är hemma i soffan

• Skogisen

Oj va många frågor det blev som man vill svara på, angående kön så har vi en pojke o en flicka hemma redan (sambon har två sedan tidigare) så jag är glad bara det är en frisk liten :)

Äter folsyra men i övrigt inga tillskott, försöker äta som vanligt, kanske lite mer grönsaker o frukt :)

Har inte haft några problem med sömnen för än i natt, snurrade o drömde o va sur för att jag inte kunde sova på mage då det gjorde ont i brösten... Drömt mycket oxå.

• Skogisen
    Limpan nr2 skrev 2014-10-10 21:42:24 följande:

Ja lite mer men bara lite brunt på papperet. Känns som det kan betyda vadsomhelst. Bara vänta och se :(

Kan det inte vara en nidblödning?
Svar på tråden Vi med BF Juni 2015