Vill bara skicka lite uppmuntrande ord till er som är tidigt i graviditeten. Förstår oron för missfall så väl, jag hade tyvärr en tråkig upplevelse i min första graviditet, var i v 9 när det började blöda och v 10 när mf var ett faktum. Så i början av den här graviditeten var det ju jättesvårt att inte oroa sig. Mig hjälpte det att ta en dag i taget, och verkligen vara tacksam för varje dag. Är också en sucker på statistik så hängde rätt mycket på den här länken som visar hur liten risk det faktiskt är varje dag i en normal graviditet. Bara att fylla i bf och kolla dagens datum
spacefem.com/pregnant/mc.php&d=10&y=12
Vet inte hur vetenskaplig den är, men tyckte ändå att den kändes betryggande att kolla, för att påminna sig om att risken faktiskt ändå är rätt liten, och att den dessutom minskar för varje dag :)
Jag är i v 18 nu och oron har minskat betydligt, men är inte helt borta. Som Stiffin nämner här ovan, om ett par veckor är det dags för RUL och då oroar man sig för det, för att det ska vara nåt fel. Man oroar sig för att man kanske inte känner rörelser, eller för att magen inte växer tillräckligt... Sen inför förlossningen...och dessutom förstår jag på dem som redan fått barn att man får räkna med att fortsätta oroa sig tills barnen är en sån där 30 år ;) så kanske lika bra att vänja sig
Håller tummarna för oss allihop iaf!!!