Inlägg från: Diamant |Visa alla inlägg
  • Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Fiiaaa skrev 2014-11-22 21:17:25 följande:

V 14 imorgon, men spydde igen imorse. Ska det inte ge sig nån gång liksom...? Tröttheten hänger med, och jag verkar också ha drabbats av gravidhjärna, haha. Annars är allt på topp, så skönt att gå in i v 14 redan!! Oron för mf börjar avta rejält nu, så himla skönt! Äntligen börjar vi våga prata om vad vi behöver köpa i framtiden, hur vi ska ordna praktiskt i lägenheten etc... Nu börjar det kännas kul på riktigt :)

Hehe gravidhjärna är riktigt frustrerande! 
    Särskilt när man EGENTLIGEN har lite kontrollbehov och alltid är den som har stenkoll.. Nu glömmer jag ord, stavar fel (har alltid varit en riktig grammatik- och stavningsnazi hehe), tappar bort grejer och glömmer bort saker jag skulle göra! 
    Hoppas man vänjer sig, min chef sa att först får man gravidhjärna, sen när man fött har man barndemens hehehe.. Våra hjärnor börjar omprioritera HELT utan vårt medgivande! 
    (Jag fick tänka väääääldigt länge innan jag kom på ordet "medgivande" haha!) 

Hoppas ditt illamående lägger sig snart! Skönt ju längre det går, men tiden går sååååå långsamt. 
    Jag fick den här länken i en annan tråd, tyckte den var lugnande att läsa: 
    www.blimamma.se/missfall.html 
  • Diamant

Har känt i ungefär en vecka hur symtomen lättat lite, kunnat börja äta lite mer, inga kräkningar eller svimningar och känt mig lite piggare. Men så IDAG slog jag alla flugor i en smäll och mår jätteilla, har spytt, svimmat, gråtskrattat och känner en OERHÖRD trötthet!

Är i 12+3.

Trodde jag skulle få lov att vara i "smekmånadsfasen" nu efter all skit jag går igenom kroppsligt..

Aaah ge mig styrka!

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-11-26 20:44:15 följande:

Äsch, kanske lite mer översiktligt också!

HjärtaBF JuliHjärta
    9 juli (ÄL)/11 juli (BM) Ellonbellon, 28 år

Absolut! Jag säger att BF är 7 Juni trots att MVC säger att det blir snitt (pga sjukdom) och jag har inget satt datum så 7 Juni kör jag på så länge hehe
    Gör det lite mer överskådligt då alla är utspridda i månaderna :) 

HjärtaBF-Lista Hjärta

Maj

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli

Augusti
  • Diamant
    Stiffin skrev 2014-11-26 21:42:23 följande:

Då hoppar jag på det här!

22 maj, 30 år

Hjärta

Hehe okej, men kopiera gärna hela listan så den "följer med" liksom :) Blir mer överskådligt om alla är samlade i en lista :) 
    Lade till dig nu! {#emotions_dlg.flower}

HjärtaBF-Lista Hjärta

Maj
    22 Maj Stiffin, 30 år

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli

Augusti
  • Diamant
    Stiffin skrev 2014-11-26 21:42:23 följande:

Då hoppar jag på det här!

22 maj, 30 år

Hjärta

Hehe okej, men kopiera gärna hela listan så den "följer med" liksom :) Blir mer överskådligt om alla är samlade i en lista :) 
    Lade till dig nu! {#emotions_dlg.flower}

HjärtaBF-Lista Hjärta

Maj
    22 Maj Stiffin, 30 år

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli

Augusti
  • Diamant
    elilou skrev 2014-11-27 13:49:49 följande:

Haha snygg lista det blev.. inte ;)

v 9 på lör o fortfarande lindeiga symptom som lite ömma bröst o trötthet. Konstaamt hungrig o frusen dock. Ngn mer som fryser jämt? Har bokat tid för KUB o längtar på att få ngn sort bekräftelse på räkan där inne :) är lite överviktig så det är svårt att se början till ngn mage. Längtar så tills det syns ;)

Haha ja det gäller att man bara gör den vid en dator så att radbrytningarna inte blir fel hehe :P

Att frysa är helt normalt, har läst att det blir tvärtom senare i graviditeten :)
  • Diamant
    Skogisen skrev 2014-11-27 17:03:16 följande:

Hej Igen alla, tyvärr va blödningen igår början på ett missfall, var o gjorde vul idag o verkar som att vår lilla grodd slutade växa för 4-5 veckor sedan, inte mycket man kan göra åt det, bara att blöda ut, sörja o läka o sen på't igen bara ???? nu vet vi ju att vi kan bli gravida ???? tar nu ännu en paus härifrån men hoppas kunna hoppa på tråden med ett myt bf snart ???? lycka till alla, vi kommer få helt fantastiska små underverk allihopa så småningom ??????

Ååh beklagar :(

Stor kram, låter som att du har en bra inställning till det, vi ses nog här igen snart <3
  • Diamant
    HjärtaBFHjärta

Maj

1 Maj Ia85, 29 år
    22 Maj Stiffin, 30 år
    25 Maj Frida-Li 33 år
    30 Fiiaaa

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli
    7 Juli Stokke
    10 juli elilou, 30 år

Augusti
    2 augusti Karimag, 30 år
  • Diamant

Grattis o välkommen plett!

Idag hade vi kub-ultraljud, första gången mannen är med och att både få se krabaten och höra hjärtljuden tillsammans var otroligt mysigt!

Vi blev framflyttade en dag, men sånt kan ju ändra sig till nästa RUL så ändrar inte BF. Kul ändå att man varit preggo liiite längre än man trodde hehe

Fick vääääldigt låga odds för kromosomfel och missbildningar, bebis var jättefin och både BM och mannen sa att det var VÄLDIGT tydligt att bebisen ärvt pappans haka :P hihi

NU känner jag att det känns verkligt och att vi verkligen kommer få barn, v14 nu och allt är färdigutvecklat nu ska den bara växa till sig så mf-risken är nästan obefintlig nu när man sett en livlig liten krabat där allt ser bra ut! Yay!

• Diamant

Jaa, nu längtar jag ihjäl mig efter att få träffa vår lilla "oss" som vi kallar den :)

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!