Inlägg från: Fiiaaa |Visa alla inlägg
  • Fiiaaa

Vi runt 30 som plussat för första gången!

frida-li skrev 2014-11-25 15:00:28 följande:

Välkommen hit!

Ja berätta för familjen i jul! Det låter som din familj behöver få lite goda nyheter nu när din systers bortgång är så nära. Det blir så klart en speciell jul för er i år, så att dela med sig utav ert mirakel i magen blir något extra fint att få glädjas åt tillsammans.

Jag berättade i vecka 9 för min familj. Idag går jag in i v 15.

Bara illamående idag. Kräktes luft imorse när jag vaknade, men sen när jag fått i mig mina lergigan comp-tabletter så har jag fått behålla alla måltider. Även om illamåendet kvarstår. Kan de inte uppfinna tabletter mot det också?

När jag gjorde kub förra veckan så fick vi veta att jag har moderkakan i framvägg som kommer göra att det dröjer innan jag kan känna min bebis. Längtar så himla mycket efter det. Känna sparkar och rörelser. Men jag tror att hen ligger och trampar på urinblåsan rätt mycket nu.

Vill visa magbilder om jag lyckas ta det själv. Egentligen ser den likadan ut som innan, såg ganska gravidsvullen ut, men tycker väldigt mycket mer om min mage nu när det är en bebis där inne på riktigt. Jag behövde gravidbyxor redan i vecka 5-6 för att jag inte kunde knäppa mina vanliga då. Men så har jag stått rätt stilla sen dess. Men min läkare på vårdcentralen tyckte att han såg att jag fått mage först v14 till skillnad från v13. Så liggande på en brits kanske magen numera håller sig uppe mer än en vanligt svullen mage annars gör :)

Åh, har du också fortfarande kvar ditt illamående? Jag är i v 14 och det vill inte riktigt ge med sig. Jag kräktes igen i morse och har varit let sänkt hela dan. Hade ju hoppats på att det skulle börja ge sig vid den här tiden...
  • Fiiaaa
    Skogisen skrev 2014-11-27 17:03:16 följande:

Hej Igen alla, tyvärr va blödningen igår början på ett missfall, var o gjorde vul idag o verkar som att vår lilla grodd slutade växa för 4-5 veckor sedan, inte mycket man kan göra åt det, bara att blöda ut, sörja o läka o sen på't igen bara ???? nu vet vi ju att vi kan bli gravida ???? tar nu ännu en paus härifrån men hoppas kunna hoppa på tråden med ett myt bf snart ???? lycka till alla, vi kommer få helt fantastiska små underverk allihopa så småningom ??????

Men oj! Beklagar! Fy vad trist! Stor kram och beklagar! Håller tummarna för att du snart ör tillbaks med nytt plus!
  • Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-27 15:06:49 följande:

Var ett tag sen jag skrev här, har genomgått en riktig berg och dalbana den senaste månaden...

Söndagen den 2 november började jag blöda, blödde som en mens då o det var helgen då jag egentligen skulle haft mens. Men efter blödningen så fortsatte jag har grav symtom o plusset på stickan blev starkare o starkare. 17 november fick jag komma till kvinnokliniken på vul, de såg ingenting...har mätt hcg värdet sen dess med jämna mellanrum o det stiger men inte som en normal graviditet.

Igår var jag tillbaka till kvinnokliniken o gjorde vul igen (v8 enligt min sista mens) o då sa läkaren att det var tomt i livmodern men att han såg något på ena äggledaren o sa att det var utomkvedes. var in idag för operation men av någon anledning så kom jag inte in på operation precis då jag skulle....så läkaren som skulle operera mig kom o ville undersöka mig först o prata lite medans vi väntade.

Då såg hon något i min livmoder...det var mindre än det ska vara i v8 men hon menar på att jag kan vara kortare gången.

Hon såg iaf inget utanför livmodern, utan det som fanns där var några cystor vilket verkade som om det var helt normalt.

Så nu är jag hemma igen o hoppet har tänds på nytt :)

Läkaren sa att det är ju inte säkert att detta kommer gå vägen, men det finns iaf något i min livmoder!

Är det någon av er som någon gång själva, nu eller tidigare varit men om att man kan vara kortare gången trots att jag vet när min Äl var? Jag använde mig av ägglossningsstickor o fick utslag 16 oktober.

Kan det vara normalt att hcg ökar men inte som normalt, att man ändå kan få en lyckad graviditet?

Är såklart jätteorolig men ändå så glad att jag får ha kvar mina äggledare :)

Men alltså vilken historia! Helt galet! Du har ju gått hur länge som helst utan att få några klara besked nu ju! Måste vara jättejobbigt. Håller tummarna för att det ordnar till sig och att du bara gått kortare än vad du trott. Skönt att det inte var utomkveds iaf!

Kram
    I
  • Fiiaaa

Sitter inte vid en dator så om nån vill lägga till mej i listan på 30 maj så vore det grejt! Går in i v 15 i helgen, det är ju helt galet vad tiden går fort!!!

• Fiiaaa

Nu har magen verkligen satt igång att växa, herregud! I början av veckan (v14) tyckte jag inte att det syntes alls, och nu en vecka senare har jag precis blivit tvungen att köpa preggo-jeans. Kommer visserligen i de vanliga, men de klämmer så mycket mot magen, fick skitont när jag satt på konferens här i veckan. Så nu har jag gett upp! Preggojeans here I come ;)

• Fiiaaa
    Stiffin skrev 2014-12-02 10:38:10 följande:

Hej! 

Vi är ungefär i samma vecka då (går in i vecka 17 på fredag). Vi har väl diskuterat lite kring barnvagn och liknande, men precis som ni så tänker vi vänta till efter RUL. Sen får man väl ta lite i taget, blir på tok för dyrt att ta allting på samma gång :) När har ni RUL? Vi fick tid 22/12, då vi är i vecka 19. Känns som att det är ganska sent, men å andra sidan blir det en trevlig julklapp! :)

Jag har inte RUL förrän i början av januari, är då i v 20 (19+4 tror jag) Skulle ju vara trevligt att ha det lite tidigare, enligt bm var det typ sista dagen det kunde göras för att vara inom rätt intervall. Men tydligen jättesvårt med tider runt jul och nyår, vilket man ju kan förstå.

Vi har inte pratat om vagn än, ligger lågt till efter helgerna med alla former av bebisrelaterade inköp tänkte jag. Kändes stort bara att köpa preggojeans :)

Hur har ni det med magarna? Min har ju satt igång att växa helt klart, men inte så att jag ser preggo ut, ser fortfarande mest lönnfet ut, hehe. V14+3 idag :)
  • Fiiaaa
    Sserena86 skrev 2014-12-03 06:57:29 följande:

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka här igen... Plussade igår med en billig teststicka och fick det bekräftat idag på bim med ett clear blue digital. Är inte lika sprudlande glad denna gången eftersom jag är väldigt medveten om att det kan gå fel och bli missfall :/ testet visade iallafall v. 2-3 och så långt kom jag aldrig i min förra graviditet utan då fastnade testerna på v 1-2. Tycker dock att jag hade mycket mer symptom förra gången, men det kanske bara var inbillning. Jaja nu har jag iallafall äntligen plussat igen och jag försöker tänka så positiva tankar som jag kan.

Bor i Mölndal, är 28 år, bf 11:e augusti, det tog sig på andra försöket efter missfallet jag fick i oktober (i v 4+4 ca)

Grattis igen! Så himla kul! Förstår precis hur det känns, jag hade väldigt svårt att glädja mig i början av den här graviditeten, det är ju inte så konstigt när man har den tråkiga erfarenheten sen gången innan. Tog verkligen en dag i taget i början. Nu är jag i v 15 (14+3), märker hur magen börjar växa, och tiden har gått jättefort trots allt :)

Det är en bara en pytterisk att det händer 2 gånger i rad och man kan ju inte göra så mycket för att påverka det. Så njut! Kram :)
  • Fiiaaa

Hej allihop! Går tiden lika fort för er som den gör för mig nu? 40% av graviditeten avklarat idag och v 17 imorgon. Tiden bara försvinner och jag börjar nästan glömma bort att jag är gravid. Illamåendet är mycket bättre, märker nästan ingenting nu, bara vissa lukter som jag har lite svårt för (speciellt subway, urk!). Börjar dock puta ut en rejäl kula på magen nu. Än så länge går det att dölja med vida kläder, men i tighta kläder börjar det synas ordentligt nu. Kanske iofs ser mest tjock ut fortfarande, hehe. Efter julledigheten lär det dock synas ordentligt. Hade tänkt vänta med att berätta för hela jobbet tills efter RUL (min chef och mitt närmaste arbetslag vet ju), och RUL gör vi under jullovet :) har varit dinderförkyld ett par dagar här, annars mår jag faktiskt oförskämt bra, inga tecken på någon foglossning än, energin är tillbaka och illamåendet puts väck, oron likaså. Skönt! Hur har ni det? Kram

• Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-12-14 13:10:22 följande:

Karimag- jag blev också otroligt svullen om magen redan v. 8, det är tarmarna som flyttar uppåt för att göra plats för livmodern att växa :)

Här går det också segt, är i v.16 visserligen men även om jag går till special-mödravård pga komplikationer så har jag INGEN att ringa när något är fel! Min BM har en telefonsvarare som man får tala in sitt meddelande på och sen hoppas att hon har tid att ringa tillbaka samma dag (ibland får man vänta flera dagar!) men från och med v.20 får man ringa deras akuttelefon så det längtar jag till!!

Igår t ex upptäckte jag att jag läcker fostervatten! Fick åka till vanliga gynakuten, som inte har hela min sjukdomshistoria och inte har vanan inne för just detta problem..

Hade i övrigt bra värden så fick rådet att ligga stilla tills måndag och ringa min BM..

Å det där med att läcka fostervatten är nåt jag oroat mig för. Ibland känns det som att det är väldigt fuktigt i trosorna, men hur vet man skillnad på ifall det är fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är det nåt man borde kolla upp liksom? Hur märkte du? Och vad sa de om det? Hoppas allt är ok med dig iaf! Kram :)
  • Fiiaaa
    Sommarbarn2015 skrev 2014-12-15 15:13:54 följande:

Hej

Jag hoppar gärna in här med er =)

Jag är 30 år och är gravid i vecka 15+6 med mitt första barn. Bor i Upplands Väsby norr om sthlm. Någon som bor i i närheten?

Hittils har jag haft det tuft, med fruktansvärt illamående och trötthet som inte är av denna värld. Är även supertorr, speciellt brösten och bröstvårtorna. Spelar ingen roll hur mycket jag smörjer och med vad. De bara flagnar =( Får gå upp å smörja dem mitt i natten annars kan jag inte somna om för det kliar så mycket.

Hade en kraftig blödning i vecka 13 och trodde det var ett missfall. Men fick komma på ultraljud och fick veta att jag har en lågt sittade moderkaka och har nu fått sexförbud, träningsförbud, får ej lyft tungt och VILA VILA VILA.

Barnmorskan vill sjukskriva mig men läkaren sa att det är okej att jobba då jag sitter ner och jobbar. Men att ta det lugnt. Har vart å kollat 2 gånger till efter blödningen för att se att allt ser okej ut och det gör det =)

Köpte an doppler vilket är det bästa jag köpt, den lugnar mig då jag kan lyssna på hjärljudet hemma när jag vill =) Helt underbart.

Oj, långt inlägg här =)

Kan någon lägga till mig på BF listan =)

Jag bor i Uppsala och är i v 16+1 :) läskigt med blödning, har inte haft nån den här gången, men hade flera och fick tyvärr mf i v 10 förra gången, så jag kan relatera till känslorna.
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!