Vi runt 30 som plussat för första gången!
Välkommen hit!
Ja berätta för familjen i jul! Det låter som din familj behöver få lite goda nyheter nu när din systers bortgång är så nära. Det blir så klart en speciell jul för er i år, så att dela med sig utav ert mirakel i magen blir något extra fint att få glädjas åt tillsammans.
Jag berättade i vecka 9 för min familj. Idag går jag in i v 15.
Bara illamående idag. Kräktes luft imorse när jag vaknade, men sen när jag fått i mig mina lergigan comp-tabletter så har jag fått behålla alla måltider. Även om illamåendet kvarstår. Kan de inte uppfinna tabletter mot det också?
När jag gjorde kub förra veckan så fick vi veta att jag har moderkakan i framvägg som kommer göra att det dröjer innan jag kan känna min bebis. Längtar så himla mycket efter det. Känna sparkar och rörelser. Men jag tror att hen ligger och trampar på urinblåsan rätt mycket nu.
Vill visa magbilder om jag lyckas ta det själv. Egentligen ser den likadan ut som innan, såg ganska gravidsvullen ut, men tycker väldigt mycket mer om min mage nu när det är en bebis där inne på riktigt. Jag behövde gravidbyxor redan i vecka 5-6 för att jag inte kunde knäppa mina vanliga då. Men så har jag stått rätt stilla sen dess. Men min läkare på vårdcentralen tyckte att han såg att jag fått mage först v14 till skillnad från v13. Så liggande på en brits kanske magen numera håller sig uppe mer än en vanligt svullen mage annars gör :)