Inlägg från: Diamant |Visa alla inlägg
  • Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

emzerus skrev 2014-11-09 17:58:49 följande:

Jag plussade måndagen den 27 oktober på bim-5, ett svagt plus som såg ut så här:

Sen tog jag flera clearblue digitala test där det står gravid 1-2 (alltså gravid i v3-4).

I söndags kväll för en vecka sen började jag blöda o det höll i sig till i onsdags fm. Tyckte att alla gravtecken försvann men sen i fredags började jag må illa, har haft "håll" känsla i sidan av magen, molvärk o brösten har börjat spänna lite igen.

jag vet att gravtesten som jag tar nu fortfarande kan visa positivt men tog ett idag o det visade starkt plus...

Hade tagit flera sånna här tester precis efter blödningen o då visade det fortfarande svagt plus som på min första bild.

Kan det vara så att jag är gravid fortfarande? Eller är det normalt att testet ändå blir starkare fast det var ett missfall?

Jag ska till kvinnokliniken på måndag den 17 november, så det är en vecka kvar tills jag får göra ett VUL o jag blir ju galen att inte veta... :(

Den 17 är ju mer än en vecka bort, åk till gynakuten tycker jag. 
    Förklara vad som hänt med blödningarna och förklara hur orolig de är så de kan göra VUL. Eller ring BM imorgon och berätta och fråga om de inte kan hjälpa dig tidigare! Annars kommer du ju gå och oroa dig i 8 dar till liksom! :/ 
  • Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-11-10 15:41:22 följande:

Hur står det till med ert illamående? De säger ju att runt vecka 11 börjar det oftast bli bättre, men jag är i v 12 nu och idag är en hemsk dag. Började dagen med att kräkas flera gånger, var helt slut, men lyckades ändå trycka i mig lite filmjölk och pallra mig iväg till jobbet. Väl där hade jag jätteont i magen hela dan, tog ett par turer till toan och kräktes lite mer, försökte få i mig lite lunch, och sen var jag så trött så gick ögonen i kors på mig när jag skulle försöka fokusera. Till slut gav jag upp och gick hem två timmar tidigare. Fick ju ändå inget gjort. Har inte stannat hemma från jobbet en enda dag trots rätt jobbigt illamående, men idag var det nära... Man undrar ju när det ska bli bättre... Usch känner mig som en gnällspik nu. Förlåt för att jag använder forumet som en klagomur. Ibland måste man bara få ur sig lite, hehe ;)

Men v 12 redan alltså...tiden går rätt fort ändå :)

Lider med dig! 
    Jag har varit ett vrak i 6-7 veckor nu och inte varit en fungerande människa, men i helgen kände jag en kraftig förbättring och sen i fredags har jag bara mått lite illa under dagarna och lite yr men är så himla mycket bättre! (V.11 idag) 

Jag tror mycket har att göra med att jag sjukskrevs förra helgen och BARA tagit det lugnt och vilat kroppen. 
    Det tar emot och man har dåligt samvete som tusan för jobbets skull, men man MÅSTE tänka på sig själv och fostret i första hand! Var hemma några dagar och vila Fiiaaa, hoppas du snart mår bättre <3 
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-11-10 17:44:52 följande:

Hej tjejer.

Jag har varit oaktiv i skrivandet några veckor men hängt med er o läst ändå. Jag fick ju ett missfall i v.5 för 4,5 v sedan. Helt solklart missfall och testade neg 1 v efter blödningen börjat. Tog ett gravtest idag och det är ett svagt + !!!!

Kan inte fatta att det är sant.. Nu blir jag orolig om missfallsrisken är högre när man precis haft ett missfall, någon som vet?

Kram

Välkommen tillbaka Lisen <3 
    Jag vet inte heller vad risken är, det enda jag hört är att det är lättare att få ett plus ganska snart efter ett mf så det kanske sitter BÄTTRE? Kroppen är ju redan lite inställd på att ha bebis i magen? 

Hoppas det går bra iaf! 

• Diamant
    BlackCoffee skrev 2014-11-12 09:42:53 följande:

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här också Glad 
    Jag läste i planeringstråden ett tag men det gick rätt så fort för oss att få ett plus så hann aldrig skriva och nu har jag följt denna tråden ett tag. 

Hej, välkommen! 
    Vad kul att det gick så fort för er, skönt att inte alla måste kämpa för sina plus :) 

Fiiaaa skrev 2014-11-12 10:55:30 följande:
    A vad roligt, grattis! Du och jag är ju jättenära varann, jag är 11+3 idag :) jag ska inte göra kub, men däremot ska jag på ett extra ultraljud idag på eftermiddagen för att kolla till ifall allt är ok. Är så sjuuuukt nervös. Hoppas det går bra. Jag har mått rätt så rejält illa på morgnarna de här v

Åh du måste berätta när du kommer hem igen hur det gått! :) 

• Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 15:01:24 följande:
    5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
    Yaaay! Hjärta 
  • Diamant
    emzerus skrev 2014-11-17 21:23:24 följande:
    Tog ett gravtest senast igår morse o det visar klart o tydligt gravid i v 4-5. Och symtomen är som sagt också kvar... åhh man blir ju galen på det här!
    Vilken jobbig situation!! Lider med dig, hoppas du snart får ett definitivt svar, inte kul att gå och oroa sig liksom! 
    Stämmer v 4-5 med vad det borde visa? 
    Hoppas det löser sig iaf! Stor kram! 

Det är fanken inte lätt att vara preggo! Förutom oro över bebisen så ska man själv gå igenom 7 svåra år på bara några månader! 
  • Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 18:12:49 följande:
    Fiiaaa skrev 2014-11-18 17:49:00 följande:

Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Hoppas det gick bra för dig idag <3

Jag var väldigt nervös men vi fick både se och höra hjärtat! Längden motsvarade 6+5 veckor, men hade äl för 6+4 veckor sen så hon sa att det stämde nog ändå bra. Är så otroligt lättad att allt såg bra ut!!

Skönt, grattis! :) 

Nu får du slappna av och bara njuta av känslan! 

• Diamant
    Ellonbellon skrev 2014-11-19 10:41:31 följande:
    Är det ingen som har lite bilder på magarna? Jag har några men inte på denna dator. Visserligen är det ju bara uppsvällt, men kul att se ändå kanske :)
    Vi har tagit magbild varje vecka de senaste 4 veckorna, mest för att det är kul att se skillnaden. Dock har jag ju ingen liknande från FÖRE graviditeten vilket är synd. Hade varit kul att jämföra med Före-bilden istället! 
    Jag är också bara uppsvälld, men rätt rejält. Längtar tills det blir en babykula istället så jag slipper känna mig så tjock, väger 65kg så borde inte känna mig tjock liksom! 

Här är iaf från vecka 7 och vecka 12! Liite skillnad är det nog :) 

v. 7v.12
  • Diamant

Oj, när jag skickade inlägget hamnade texten om veckorna fel. V. 7 till vänster och V. 12 till höger! 

• Diamant
    Annastanna skrev 2014-11-22 10:50:45 följande:

Hej på er! Nu får jag äntligen ta klivit in i den här gruppen :) kul att läsa om er andra från förra tråden, nu vet jag lite vad som kanske väntar mig i framtiden :)

Jag plussade i torsdags och ska nu vara på V4+5, och beräknat BF är nästan på min födelsedag :) så vem vet... Extra roligt då jag var beräknat att komma på min pappas födelsedag så traditionen går i arv. Jag var dock 15 dagar sen.

Ringde MVC igår och fick min första tid den 2 dec. Då skulle det bara vägas, mätas och vara ett hälsosamtal. Sen skulle vi göra upp en plan för resten av tiden. Hon kändes super på telefon, hoppas att hon är lika bra i verkligheten.

Än så länge känner jag av molverk som kommer och går, känsligare bröstvårtor (har inte ont, men dom är mycket känsligare) och lite lite illamående.

Oj, vilken långt introinlägg det här blev :)

Grattis Annastanna! 
    Varmt välkommen :) 
    Vad bra att BM kändes bra, det är himla viktigt att man trivs med sin BM!

Där jag skrev in mig först fick jag en trevlig men lite väl "klämkäck" BM först, sen blev jag flyttad till Special-MVC pga komplikationer och nya BM är klockren! 

Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!