Inlägg från: Fiiaaa |Visa alla inlägg
  • Fiiaaa

Vi runt 30 som plussat för första gången!

emzerus skrev 2014-11-17 21:23:24 följande:

Tog ett gravtest senast igår morse o det visar klart o tydligt gravid i v 4-5. Och symtomen är som sagt också kvar... åhh man blir ju galen på det här!

Tack för eran pepp o stöd iaf!

Men vad konstigt. Det borde ju inte visa starkt positivt så långt efter ett ev mf. Hoppas att doktorn bara var lite förvirrad och missade graviditeten!

Vi är ju här för att peppa <3
  • Fiiaaa

Idag har jag avslöjat mig på jobbet. Nervigt men det gick bra, ingen som blir så förvånad direkt, haha.

• Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 16:34:28 följande:

Gud vad skönt! Slippa gå och gömma sig :)

Ja men faktiskt! Känns så knäppt bara att först gå och hålla det jättehemligt och nu vet helt plötsligt alla på jobbet. Men det är klart, de måste ju börja planera, tänka på rekrytering av en vikarie etc. Känns också rätt skönt nu när det är gjort faktiskt! Förr eller senare måste de ju få veta iaf liksom :)

Hoppas det gick bra för dig idag <3
  • Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-18 18:12:49 följande:

Jag var väldigt nervös men vi fick både se och höra hjärtat! Längden motsvarade 6+5 veckor, men hade äl för 6+4 veckor sen så hon sa att det stämde nog ändå bra. Är så otroligt lättad att allt såg bra ut!!

Å vad härligt! Grattis!! Underbart :)
  • Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-19 10:41:31 följande:

Jag tänkte inte direkt berätta på jobbet, självklart för min chef och de jag jobbar närmast med som är mer än bara kollegor. Men resten får bara tissla och tassla som dom vill. Men vi är över 100 anställda så det skulle kännas konstigt att berätta för alla ;)

De lär ju märka till slut i alla fall, om inte förr med tanke på hur uppblåst magen är.

Är det ingen som har lite bilder på magarna? Jag har några men inte på denna dator. Visserligen är det ju bara uppsvällt, men kul att se ändå kanske :)

Nej, jag har ju inte berättat för alla utan endast för mitt arbetslag på typ 10 personer. Hade gärna väntat några veckor till med det också, men min chef ville gå ut med det eftersom de vill börja rekryteringen av en vikarie ganska snart, då det inte är helt enkelt eftersom jobbet är ganska specifikt. Vi är nog också runt 100 på avdelningen och det lär väl sprida sig steg för steg... Får väl se när det börjar dyka upp grattis :)

Har typ inte tagit några magbilder än. Känner mig mest tjock, typ spolformad, inte så gravid. Men allt börjar verkligen sitta åt runt magen nu. Undrar om det snart är dags att ge sig på att köpa mammajeans kanske..? Försöker hanka mig fram med de kläder jag har hittills, men garderoben börjar krympa om man säger så... Har ni köpt några preggo-kläder?
  • Fiiaaa
    Annastanna skrev 2014-11-22 10:50:45 följande:

Hej på er! Nu får jag äntligen ta klivit in i den här gruppen :) kul att läsa om er andra från förra tråden, nu vet jag lite vad som kanske väntar mig i framtiden :)

Jag plussade i torsdags och ska nu vara på V4+5, och beräknat BF är nästan på min födelsedag :) så vem vet... Extra roligt då jag var beräknat att komma på min pappas födelsedag så traditionen går i arv. Jag var dock 15 dagar sen.

Ringde MVC igår och fick min första tid den 2 dec. Då skulle det bara vägas, mätas och vara ett hälsosamtal. Sen skulle vi göra upp en plan för resten av tiden. Hon kändes super på telefon, hoppas att hon är lika bra i verkligheten.

Än så länge känner jag av molverk som kommer och går, känsligare bröstvårtor (har inte ont, men dom är mycket känsligare) och lite lite illamående.

Oj, vilken långt introinlägg det här blev :)

Grattis! Och välkommen hit :)
  • Fiiaaa

V 14 imorgon, men spydde igen imorse. Ska det inte ge sig nån gång liksom...? Tröttheten hänger med, och jag verkar också ha drabbats av gravidhjärna, haha. Annars är allt på topp, så skönt att gå in i v 14 redan!! Oron för mf börjar avta rejält nu, så himla skönt! Äntligen börjar vi våga prata om vad vi behöver köpa i framtiden, hur vi ska ordna praktiskt i lägenheten etc... Nu börjar det kännas kul på riktigt :)

• Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-11-22 22:32:26 följande:

Hehe gravidhjärna är riktigt frustrerande! 

Särskilt när man EGENTLIGEN har lite kontrollbehov och alltid är den som har stenkoll.. Nu glömmer jag ord, stavar fel (har alltid varit en riktig grammatik- och stavningsnazi hehe), tappar bort grejer och glömmer bort saker jag skulle göra! 

Hoppas man vänjer sig, min chef sa att först får man gravidhjärna, sen när man fött har man barndemens hehehe.. Våra hjärnor börjar omprioritera HELT utan vårt medgivande! 

(Jag fick tänka väääääldigt länge innan jag kom på ordet "medgivande" haha!) 

Hoppas ditt illamående lägger sig snart! Skönt ju längre det går, men tiden går sååååå långsamt. 

Jag fick den här länken i en annan tråd, tyckte den var lugnande att läsa: 

www.blimamma.se/missfall.html 

Jaaa precis, skönt att nån förstår, haha! Alltså jag brukar ha stenkoll, men just nu är jag en riktig virrpanna. Jag tappar bort saker, glömmer, blandar ihop (idag blandade jag ihop två områden i stan med varann och hade kört halvvägs i fel riktning innan jag kom på det, snyggt ;) dessutom bryter jag ihop och börjar gråta för typ ALLT, minsta lilla motgång så är det kört, haha. sade till sambon idag att från och med nu får han ta över kontrollen, för jag är helt klart inte att lita på.

Tack för länken! Alltid skönt med statistik, tror stenhårt på 1,6% - det är ju verkligen en minimal risk. Det här ska bara gå bra nu. Finns inget annat :)
  • Fiiaaa
    Annastanna skrev 2014-11-23 15:27:51 följande:

Tack! Ska bli kul att få fortsätta att följas åt :)

Hur har ni gjort med familjen, när berättade ni för dom? Väntade ni till v12? Skulle så gärna vilja berättar om det för familjen vid jul. Blir vår första utan min syster då hon dog för några månader sedan, skulle så gärna vilja dela med mig av några goda nyheter. Dock så kommer det bara att ha gått 10 veckor då.. Tänker iaf självklart att vänta till efter v12 till att berätta för övriga.

Så skönt att man har er att ventilera med, mannen skulle bli galen tror jag om han visste allt som man sitter och funderar på eller oroar sig för

Beklagar verkligen din systers bortgång, åh vad fruktansvärt jobbigt det måste vara att gå igenom!

Jag tror det där med när man berättar för familjen beror lite på vilken relation man har. Jag berättade jättetidigt för mina föräldrar och min bror, var nog bara i v 6-7 nånting. Jag står väldigt nära min familj och när jag fick mf i våras i v 10 var det väldigt skönt att ha dem runt omkring sig som stöd. Enda anledningen att vänta när man står så pass nära tänker jag kan vara att bespara dem oron möjligtvis. Men för egen del tror jag att det skulle vart i det närmaste omöjligt att dölja det, speciellt för min mamma, ända tills v 13 ;)

Gör som du tycker känns bäst, men jag hade nog berättat! Om det gått bra fram till v 10 har ju risken redan minskat lite :)
  • Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-18 08:08:06 följande:

Jag tycker ju inte heller det, inte när det ev missfallet kom redan i v 5, känns som om hormonerna borde försvinna rätt snabbt. men jag kanske har fel där...

Hoppas verkligen att han kan ha "missat"... förstår egentligen inte hur man kan se nåt i det där virrvarret jag såg på skärmen igår..:)Enligt min sista mens skulle jag vara i v 6+3 idag men jag vet ju inte riktigt när själva befruktningen skedde... så det kan ju stämma samtidigt så säger flera att man inte behöver haka upp sig så väldigt om veckorna stämmer precis. de har ju iaf ökat ett steg...

Hoppas få mer svar imorgon!

Nej det är verkligen omtumlande detta med graviditeten!

Bra att man kan få stöd o råd så här :)

Tack

Hur har det gått för dig? Kram
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!