Diamant skrev 2014-11-22 22:32:26 följande:
Hehe gravidhjärna är riktigt frustrerande!
Särskilt när man EGENTLIGEN har lite kontrollbehov och alltid är den som har stenkoll.. Nu glömmer jag ord, stavar fel (har alltid varit en riktig grammatik- och stavningsnazi hehe), tappar bort grejer och glömmer bort saker jag skulle göra!
Hoppas man vänjer sig, min chef sa att först får man gravidhjärna, sen när man fött har man barndemens hehehe.. Våra hjärnor börjar omprioritera HELT utan vårt medgivande!
(Jag fick tänka väääääldigt länge innan jag kom på ordet "medgivande" haha!)
Hoppas ditt illamående lägger sig snart! Skönt ju längre det går, men tiden går sååååå långsamt.
Jag fick den här länken i en annan tråd, tyckte den var lugnande att läsa:
www.blimamma.se/missfall.html
Jaaa precis, skönt att nån förstår, haha! Alltså jag brukar ha stenkoll, men just nu är jag en riktig virrpanna. Jag tappar bort saker, glömmer, blandar ihop (idag blandade jag ihop två områden i stan med varann och hade kört halvvägs i fel riktning innan jag kom på det, snyggt ;) dessutom bryter jag ihop och börjar gråta för typ ALLT, minsta lilla motgång så är det kört, haha. sade till sambon idag att från och med nu får han ta över kontrollen, för jag är helt klart inte att lita på.
Tack för länken! Alltid skönt med statistik, tror stenhårt på 1,6% - det är ju verkligen en minimal risk. Det här ska bara gå bra nu. Finns inget annat :)