Inlägg från: Diamant |Visa alla inlägg
  • Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

emzerus skrev 2014-10-31 21:13:20 följande:
    Va härligt att du träffat rätt :)

I vilken vecka är du? Bra att du lyssnade på henne, är det så att hon tyckte du borde sjukskriva dig så är det nog så... Man måste lyssna på sin kropp!
    V 9 nu, jag kommer nog inte sjukskriva mig utan i januari får jag en tillfällig tjänst fram tills mammaledigheten, det brukar vara så för gravida på mitt jobb då det inte är lämpligt att vara gravid ute i verksamheten och fram tills nyår kommer jag stå ut tror jag :) Dock får jag sjuka mig lite oftare fram tills dess om det blir för jobbigt tänker jag.. 
    emzerus skrev 2014-10-31 21:47:50 följande:

jag är i v 4 nånting o min mage är redan stor o svullen. Stenhård och jag kan knappt ha ett enda par byxor längre förutom mjukisbyxor. Ärd et normalt att magen är så stor/svullen redan?

Vi vill ju inte berätta än för alla att vi väntar barn men magen är stor o känns som det är svårt att dölja....
    Hur är era andra magar? :)

Eftersom man själv känner sin egen mage bäst så är det nog bara en själv som ser det hehe, visst blir det svullet direkt och byxor sitter tight (går med hårsnodd och metallring runt knapp och gylf på arbetsbyxorna hehe..) 
  • Diamant
    Stokke skrev 2014-11-01 21:07:34 följande:

Hej !

Jag är 31. Har plussat med första barnet.

BF 20150707

Yay grattis! :) 

Kul att se dig här! 

• Diamant
    Fjällsippa skrev 2014-11-02 09:38:31 följande:

Fiiaaa: Vi räknar kallt med att allt är bra och väntar på RUL i början av december. Ingenting garanterar ju något ändå. Om jag gör ett tidigt VUL i morgon privat så kan något hända på tisdag. Jag väntar gärna tills de mest kritiska veckorna är över för då tror jag att jag kan slappna av och "lita" på UL mer. Men vi är ju alla olika så man får känna efter själv. Vi håller på och läser på om KUB och FVP nu för att bestämma oss hur ni ska göra. Hur tänker ni andra?

Vi har inte bestämt oss om kub än, hade det gjorts på vår MVC hade vi gjort det direkt men nu måste vi lösa det privat. Det man egentligen vill veta är ju om barnet är friskt och jag vet inte hur mycket man kan se redan i v11-14? 
    Är inte så orolig för kromosomförändringar utan mer andra missbildningar (är själv född med en kärlmissbildning, ej ärftlig men det gör ändå att man tänker mycket på att man vill att barnet ska vara friskt!) 

Hade varit skönt att få göra ett extra ul med, gjorde ett vul för 3 veckor sen och nästa gång är RUL i januari! :S 
  • Diamant
    Moritzia skrev 2014-11-02 20:00:14 följande:

Hej, här passar ju jag in :)

Är 30 och plussade för första gången i fredags.. Ett svagt plus, men ändå ett plus!

I lördags köpte jag ett digitalt test och där stod det klart och tydligt "gravid", så nu börjar det sjunka in hos både mig och min sambo! Helst vill jag bara berätta för hela världen att vi väntar barn, men jag får försöka att lägga band på mig ^^

Imorgon blir det till att ringa BVC och boka in första besöket iaf :)

Välkommen! Grattis till plusset! 
    Men ring MVC, BVC är efter barnet är fött :) 
  • Diamant

Jag får istället skäll för att jag går NER i vikt! Ska vi dela på dina 10kg Fiiaaa? :) 
    Har gått ner fem kilo nu så hade behövt få tillbaka dom, MINST! :P 

Skönt att alla dina prover var bra, och om småätandet hjälper ditt illamående så FORTSÄTT för tusan! Det är viktigare att må bra än hur många kilo du får, det jämnar ut sig sen! {#emotions_dlg.flower}

Idag gick jag upp vid halv fem för att jag skulle jobba.. Hann göra färdigt frukosten och sen kände jag hur benen blev svaga och jag ställde ifrån mig tallriken, sen svimmade jag! (landade på en mjuk ryamatta som tur är!) 
    Ropade på mannen så han vaknade och hjälpte mig upp, men kom bara upp på knä sen kräktes jag, LÄNGE. 
    Jag kan egentligen inte, fysiskt, kräka då jag gjort en magoperation för några år sen men det vet inte gravidmagen om tydligen.. Sjukt läskig känsla! 
    Så jag stannade hemma från jobbet, min gruppchef ringde under dagen och tyckte att jag skulle stanna hemma imorgon också och ta kontakt med en läkare som sjukskriver mig ett tag.. Blir lite besvärligt att jag är borta någon dag här och där bara! Både för min lön men för mina kollegor också som inte vet om de har mig eller inte den dagen.. 
    Så imorgon blir det till att ringa högsta chefen och berätta, är i v. 10 så hade hoppats att behöva berätta först i v.13 men det är enklare att bara berätta, så de vet vad som händer och varför jag är borta. 
    Min gruppchef sa såhär: Om du vill ha någon tröst i att du lider nu så brukar man säga att ju sämre man mår desto bättre "sitter" barnet. 
    Jag hoppas f-n att det stämmer!!

• Diamant

Välkomna Elilu och Rebecka! Och grattis till plussen! :)

Hoppas alla mår hyfsat, trots att många är mitt i den värsta perioden just nu (mig själv inkluderad)

Jag har RUL första veckan i januari tror jag är v 17 eller 18 då. Förstår att v 20 känns som en eeevighet! Kan du inte säga att du har svårt det datumet o fråga om det inte finns något tidigare?

• Diamant
    frida-li skrev 2014-11-07 12:42:48 följande:

Diamant! Nu har jag hittat hit! Har inte varit inloggad på väldigt länge. Har helt enkelt mått för dåligt mina första gravidveckor.

Inte hunnit läsa igenom tråden än, ville bara snabbt säga hej nu och presentera mig. Frida-li heter jag, 33 år, väntar mitt första barn och är i vecka 12 nu.

Hoppas ni alla fått en positiv start på er graviditet.

Yaay!

Välkommen :D
  • Diamant
    Stiffin skrev 2014-11-07 14:55:55 följande:

Jag gör om inlägget helt och hållet.. fattar ingentning här :)

Jag gick in i vecka 13 idag, känns så otroligt skönt.

Vilken milstolpe! Vill ändå vara helt säker på att allt ser bra ut så ringde och bokade
    ett VUL idag, får komma in på måndag redan. Känns skönt!
    Anledningen till att jag vill ha ett VUL är alla skräckhistorier här på FL om MA som inte upptäckts förrän under RUL. Ibland skrämmer FL mer än hjälper ;)

Håller med! <3

Är inte en "oroare" egentligen men blivit det lite mer pga FL, just MA är det som skrämmer mest tycker jag. Att inte få veta förrän långt senare!

Men sen händer mf 20% vilket är en relativt låg risk och MA kanske 2% av dom 20, så inte särskilt vanligt.

Det är bara att det känns som att det händer överallt o hela tiden för att det är så otroligt många samlade här! Så försöker jag tänka.
  • Diamant
    Fjällsippa skrev 2014-11-07 17:49:02 följande:

Jag har precis gått in i v 10. Längtar så till v 12-13...men tack, vem det nu var för statistiken. Att det bara är 2% av alla MF som är MA var skönt att veta. Läser man för mycket på FL så verkar ungefär 75 % av alla graviditeter sluta i MA. Nu vågar jag lite mer att tro på att bebben mår bra där inne! kram!

<3

Det kommer gå bra, oddsen är MED oss :)
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!