Inlägg från: Fiiaaa |Visa alla inlägg
  • Fiiaaa

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Stiffin skrev 2014-11-07 14:55:55 följande:

Jag gör om inlägget helt och hållet.. fattar ingentning här :)

Jag gick in i vecka 13 idag, känns så otroligt skönt.

Vilken milstolpe! Vill ändå vara helt säker på att allt ser bra ut så ringde och bokade

ett VUL idag, får komma in på måndag redan. Känns skönt!

Anledningen till att jag vill ha ett VUL är alla skräckhistorier här på FL om MA som inte upptäckts förrän under RUL. Ibland skrämmer FL mer än hjälper ;)

Wow! V 13, måste kännas underbart!! Har själv en vecka +2 dar kvar dit, nedräkningen har börjat :) jag håller med dig om oron och har också bokat ett extra ultraljud i slutet av nästa vecka. Vet inte, har bara så svårt att ta det på allvar innan det är bekräftat, och nu när man snart kommer behöva gå ut med det på jobbet liksom... Bävar lite för det. Reseplaneringen inför nästa år har börjat på jobbet och jag känner mig så dum när jag sitter där och vet att det förmodligen inte blir så mycket resande för min del nästa år, och så får jag sitta där och hålla färgen...Jaja, blir väl nån vikarie som får resa i mitt ställe, hehe
  • Fiiaaa
    emzerus skrev 2014-11-09 17:58:49 följande:

Jag plussade måndagen den 27 oktober på bim-5, ett svagt plus som såg ut så här:

Sen tog jag flera clearblue digitala test där det står gravid 1-2 (alltså gravid i v3-4).

I söndags kväll för en vecka sen började jag blöda o det höll i sig till i onsdags fm. Tyckte att alla gravtecken försvann men sen i fredags började jag må illa, har haft "håll" känsla i sidan av magen, molvärk o brösten har börjat spänna lite igen.

jag vet att gravtesten som jag tar nu fortfarande kan visa positivt men tog ett idag o det visade starkt plus...

Hade tagit flera sånna här tester precis efter blödningen o då visade det fortfarande svagt plus som på min första bild.

Kan det vara så att jag är gravid fortfarande? Eller är det normalt att testet ändå blir starkare fast det var ett missfall?

Jag ska till kvinnokliniken på måndag den 17 november, så det är en vecka kvar tills jag får göra ett VUL o jag blir ju galen att inte veta... :(

Oj, vill ju inte inge några falska förhoppningar här, det kan säkert vara olika från fall till fall, men spontant tycker jag det verkar mycket konstigt om strecket är sådär mycket starkare nästan en vecka efter ett ev missfall. Om jag vore du skulle jag nog ta det lugnt och vänta till vul nästa måndag, som du säger själv så kan det nog vara så att de inte skulle se nåt på ett vul så tidigt som nu, och därför inte kunna ge ett svar i vilket fall som helst. Förstår dock att det känns segt... Lycka till iaf! Håller tummarna :)
  • Fiiaaa

Hur står det till med ert illamående? De säger ju att runt vecka 11 börjar det oftast bli bättre, men jag är i v 12 nu och idag är en hemsk dag. Började dagen med att kräkas flera gånger, var helt slut, men lyckades ändå trycka i mig lite filmjölk och pallra mig iväg till jobbet. Väl där hade jag jätteont i magen hela dan, tog ett par turer till toan och kräktes lite mer, försökte få i mig lite lunch, och sen var jag så trött så gick ögonen i kors på mig när jag skulle försöka fokusera. Till slut gav jag upp och gick hem två timmar tidigare. Fick ju ändå inget gjort. Har inte stannat hemma från jobbet en enda dag trots rätt jobbigt illamående, men idag var det nära... Man undrar ju när det ska bli bättre... Usch känner mig som en gnällspik nu. Förlåt för att jag använder forumet som en klagomur. Ibland måste man bara få ur sig lite, hehe ;)

Men v 12 redan alltså...tiden går rätt fort ändå :)

• Fiiaaa
    Diamant skrev 2014-11-10 17:22:01 följande:

Lider med dig! 

Jag har varit ett vrak i 6-7 veckor nu och inte varit en fungerande människa, men i helgen kände jag en kraftig förbättring och sen i fredags har jag bara mått lite illa under dagarna och lite yr men är så himla mycket bättre! (V.11 idag) 

Jag tror mycket har att göra med att jag sjukskrevs förra helgen och BARA tagit det lugnt och vilat kroppen. 

Det tar emot och man har dåligt samvete som tusan för jobbets skull, men man MÅSTE tänka på sig själv och fostret i första hand! Var hemma några dagar och vila Fiiaaa, hoppas du snart mår bättre <3 

Tack för omtanken! Det är betydligt bättre idag :) önskar verkligen att man inte var så förbannat plikttrogen hela tiden, skulle antagligen må rätt bra av att stanna hemma ett par dar, men jag har så himla svårt för det. Snittar på ett par sjukdagar vart tredje år normalt sett, och då är det antingen influensa med 40 graders feber eller vinterkräksjuka. Resten av åkommorna skakar jag av mej och går till jobbet ändå. Typ. Tycker däremot att alla andra ska stanna hemma och ta hand om sig själva och inte gå och jobba när de är sjuka, men har svårt att vara lika snäll mor mig själv. Dumt, jag vet... Men men, har jobbat idag också (surprise ;) och jag känner mig mycket starkare. Semester om två veckor, jobba 1,5 veckor till och sen ett lååååångt jullov, så det ska nog ordna sig det här =)
  • Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2014-11-10 15:46:46 följande:

Självklart ska du klaga när du känner dig så! Själv börjar jag känna mig "väldigt gungig", så jag antar att mitt illamående är antågande. Hoppas det håller sig borta liiite längre. Har hört att vecka tolv är den magiska veckan, så kanske har du bara sista inspurten nu :)

Yes! Hoppas att det var sista rycket igår :) håller tummarna för att ditt illamående håller sig i schack :)
  • Fiiaaa
    Lisen84 skrev 2014-11-10 17:44:52 följande:

Hej tjejer.

Jag har varit oaktiv i skrivandet några veckor men hängt med er o läst ändå. Jag fick ju ett missfall i v.5 för 4,5 v sedan. Helt solklart missfall och testade neg 1 v efter blödningen börjat. Tog ett gravtest idag och det är ett svagt + !!!!

Kan inte fatta att det är sant.. Nu blir jag orolig om missfallsrisken är högre när man precis haft ett missfall, någon som vet?

Kram

Å vad roligt! Stort grattis och välkommen tillbaka! Jag tycker inte du ska oroa dig för högre missfallsrisk, tror faktiskt inte att det har nån betydelse alls att det är direkt efter mf, särskilt inte när mf var så tidigt! Det finns ju alltid en risk såklart, men vi kan ju ändå inte göra så mycket för att påverka den. Lätt att säga, jag vet, fick ju också mf i v 10 förra grav i våras, och nojjade typ sönder mej de första veckorna nu. Men det gör ju tyvärr inte att risken blir mindre. Så njut istället:) håller tummarna för att allt går bra den här gången!! Kram
  • Fiiaaa

Jag har lyckats boka in ultraljud privat imorgon. Antar att det blir vul. Nu blir man ju nervös igen :/ hoppas hoppas allt ser bra ut! Om det gör det ska jag berätta för chefen på torsdag, då har vi planering inför nästa år, och det blir så knäppt att hålla färgen då och sen berätta nån vecka senare. Men ul först imorrn alltså. Håll tummarna =)

• Fiiaaa
    BlackCoffee skrev 2014-11-12 09:42:53 följande:

Hej.

Jag hoppas att det är ok att jag hoppar in här också  

Jag läste i planeringstråden ett tag men det gick rätt så fort för oss att få ett plus så hann aldrig skriva och nu har jag följt denna tråden ett tag. 

Är 29 år (hinner blir 30 innan barnet kommer) och väntar mitt första barn. Är just nu i vecka 12 (11+5) och ska göra KUB-test på söndag  Får hoppas att allt ser bra ut och att något finns därinne så man kan berätta på jobbet snart.

Har haft väldigt tur än så länge med graviditeten *ta i trä*, har inte haft något illamående alls eller några direkta krämpor förutom att min hy beter sig som att jag är tonåring igen dvs finnar deluxe samt att jag tror att brösten redan har vuxit ett par storlekar. För att inte tala om viktuppgången! Höll på att få panik när jag var på inskrivningen hos barnmorskan förra veckan. Har aldrig vägt så mycket. Jag hoppas verkligen att det planar ut snart annars vet jag inte hur det ska sluta 

A vad roligt, grattis! Du och jag är ju jättenära varann, jag är 11+3 idag :) jag ska inte göra kub, men däremot ska jag på ett extra ultraljud idag på eftermiddagen för att kolla till ifall allt är ok. Är så sjuuuukt nervös. Hoppas det går bra. Jag har mått rätt så rejält illa på morgnarna de här veckorna, kräkts en hel del, men har ändå lyckats lägga på mig en imponerande mängd kilon, fick också en ordentlig chock när jag ställde mig på vågen hos bm. Så försöker faktiskt hålla igen lite och välja lite magrare alternativ nu, hehe. Blir ju lite jobbigt att gå mer kilona sen om man går upp så mycket... Välkommen hit iaf :)
  • Fiiaaa

5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!