Diamant skrev 2014-11-10 17:22:01 följande:
Lider med dig!
Jag har varit ett vrak i 6-7 veckor nu och inte varit en fungerande människa, men i helgen kände jag en kraftig förbättring och sen i fredags har jag bara mått lite illa under dagarna och lite yr men är så himla mycket bättre! (V.11 idag)
Jag tror mycket har att göra med att jag sjukskrevs förra helgen och BARA tagit det lugnt och vilat kroppen.
Det tar emot och man har dåligt samvete som tusan för jobbets skull, men man MÅSTE tänka på sig själv och fostret i första hand! Var hemma några dagar och vila Fiiaaa, hoppas du snart mår bättre <3
Tack för omtanken! Det är betydligt bättre idag :) önskar verkligen att man inte var så förbannat plikttrogen hela tiden, skulle antagligen må rätt bra av att stanna hemma ett par dar, men jag har så himla svårt för det. Snittar på ett par sjukdagar vart tredje år normalt sett, och då är det antingen influensa med 40 graders feber eller vinterkräksjuka. Resten av åkommorna skakar jag av mej och går till jobbet ändå. Typ. Tycker däremot att alla andra ska stanna hemma och ta hand om sig själva och inte gå och jobba när de är sjuka, men har svårt att vara lika snäll mor mig själv. Dumt, jag vet... Men men, har jobbat idag också (surprise ;) och jag känner mig mycket starkare. Semester om två veckor, jobba 1,5 veckor till och sen ett lååååångt jullov, så det ska nog ordna sig det här =)