Lisen84 skrev 2015-04-18 08:04:34 följande:
Hej tjejer
Härligt att läsa att ni bara har några veckor kvar! :) är ni nervösa/rädda inför förlossningen eller bara förväntansfulla? Tog ni reda på könet innan? Min sambo vill inte att vi ska ta reda på könet men jag jobbar själv med bilddiagnostik (ultraljud i synnerhet) så kommer nog bli svårt för mig att inte se vad det är! Och isof.. Ska jag hålla det hemligt för mannen i flera månader!? Kommer ju inte att gå :)
Jag går in i v 11 imorn och igår prövade jag och min syrra hennes doppler (angelsound tror jag den hette) och vi kunde höra hjärtljud! Trots att det var så tidigt :)
Jag är sjukskriven sedan 1 v tillbaka pga illamående. Kräks morgon, middag, kväll trots postafen, lergigan comp och akupressurarmband.. Är det någon som har något dunderknep när det gäller illamåendet? Funderar på akupunktur, kan man isof få remiss via BM eller läkare? Är ju rätt dyrt annars. Men kanske värt att testa iaf.
Jag är faktiskt inte rädd inför förlossningen, jag ser fram emot den. Både för jag vill träffa bebisen och för att det känns som en utmaning, ska bli spännande att se hur jag tar det.
Vi tog inte reda på könet. Förstår att det kan bli knepigt för dig, men du får väl säga till barnmorskan att du har den kunskap du har så får hon/han hålla sig undan skrevet på barnet eller vinkla bort skärmen. Samtidigt vill man ju se så mycket som möjligt av sitt lilla pyre, så det känns ju inte så kul att vinkla bort skärmen för er.
Jag har tyvärr inget mer tips än de du redan testat. Jag mådde konstant illa till v. 18 ca, men kräktes inte så många gånger. Seaband och att se till att aldrig bli riktigt hungrig hjälpte för mig. Plus att mannen fick sköta allt i köket, jag kunde inte gå i närheten för det var alltid någon lukt jag inte klarade av.
Vet inte alls hur det funkar med akupunktur, ring och fråga din barnmorska. Kolla också om det finns någon sjukgymnast som ger akupunktur. Till den behöver du ingen remiss och det är ju inte lika dyrt som om du går till någon privat på stan. Hoppas verkligen ditt illamående ger med sig snart!!