mrsJammeh skrev 2014-10-19 10:09:25 följande:
Hej! Jag har inte varit med i er första tråd, men jag är 30 år och väntar första lilla knotten (andra gången gravid dock)... Är i vecka 14 (13+1) idag, och det lilla illamåendet jag haft (typ bakis, spec på em och kväll) har gett med sig å jag kan åter igen äta middag :)
Välkommen! :) Kul att du kommit lite längre (Blir så avis på alla som passerat v. 12 redan hehe)
Skönt att illamåendet lagt sig, lääängtar tills den dagen!
Fjällsippa skrev 2014-10-19 10:17:28 följande:
Hur gör ni andra med träning? Jag är van vid att träna en hel del, men efter semestern blev jag lat så jag kom inte riktigt igång igen innan jag blev gravid. I början gick det ju bra att träna men nu mår jag ju konstant illa så tanken på att gå till gymet eller gå på något pass känns rätt motbjudande. Samtidigt vet jag ju att jag måste röra på mig så jag har varit ute och sprungit några gånger men jag orkar ju ingenting! Flåsar som en rökare efter bara några meter! Det här är så frustrerande för mig! Känns som jag bara småäter hela tiden och inte rör på mig så jag går upp mer i vikt än jag borde. Gaaahh hoppas det här illamåendet ger med sig snart!
Jag vet inte heller hur jag ska göra, latat till mig rejält senaste året pga en massa saker (sjukdomar, schema och annat) och det enda jag vill är att träna, men vet inte vad jag vågar träna för nåt! Ut och gå funkar inte så bra då jag har problem med knäna och de behöver funka felfritt när jag jobbar. Simma vore kanske bra, men vill inte göra det själv och mannen är nog latast i världshistorien när det kommer till träning ;)
Är det förresten någon annan som känner typ konstant träningsvärk i magen? Eller ont i magen som om man hållt sig väldigt länge? Det går i vågor och skiftar mellan dessa! Knäppt..