Vi runt 30 som plussat för första gången!
Jag har inte riktigt orkat hänga med i den här tråden sen vårt missfall, kan inte ni andra uppdatera lite om hur ni ligger till och hur era graviditeter har varit hittills?
Jag gick in i v.14 idag och var på ultraljud. Vi valde att inte göra kub för vi vill inte göra fostervattenprov. Men allt såg fint ut på ultraljudet. Den lill* krabaten sprattlade som bara den och det var så häftigt att se! Det blev lite mer verkligt idag! Ja jag fällde en tår...
Mitt första tecken på att jag kanske skulle ta ett grav test var att jag inte hade några som helst symtom. Varken pms eller skengraviditetssymtom. Jag tror det var först någon vecka senare som det kom, illamående trötthet och sjukt ont i brösten. Jag har haft bh dygnet runt sen dess fram till för någon vecka sen. Nu känns det som om allt börjar släppa, även om jag fortfarande är trött och mår illa men som min kollega sa, nu är du som vanligt igen, så det är väl inte lika tydligt längre. Min kompis som nyss fick barn mådde knappt illa alls och en annan mådde dåligt på alla möjliga sätt så det kan vara väldigt olika!
Jag har också nojat och varit väldigt orolig, nu senast inför ultraljudet, tänk om den inte lever! Och jag kommer nog fortsätta att oroa mig men försöker verkligen att njuta av graviditeten och det här äventyret. Och för det mesta går det bra. Bra ide att sätta upp delmål, men försök att inte bara oroa dig. Det är fantastiskt att du är tillbaka här hos oss i gruppen redan! Kram