Inlägg från: Diamant |Visa alla inlägg
  • Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

TresTobbs skrev 2014-10-10 17:29:10 följande:
    Jag tänker vänta så länge jag kan, för chefer och liknande iaf. Min nuvarande placering går ut vid nyår och jag håller på och söker en ny tjänst, och även om se inte FÅR välja bort en för att man är gravid har det aldrig hindrat nån förut.

Mozzarellan håller typ två månader, och köper du dessutom i en lite större affär där se har bra omsättning på produkterna är det nog ingen fara.

Har du koll på varför man inte får äta vitmögelost ex Brie, fastän den är gjord på pastöriserad mjölk?
    Som jag förstått det så är alla restriktioner på ost en säkerhetsåtgärd mot Listeria. Även om risken är mycket liten så drabbas ändå några hundra per år och blir sjuka, läste att runt 10 gravida per år drabbas och i 90% av fallen så innebär det antingen mf eller skador på barnet. Så man kan ju TYCKA att det borde vara tydliga märkningar på förpackningarna! ;)
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-10-12 08:25:13 följande:

Det kanske var dom 5 kopparna svart te jag dricker om dagen, eller alla glas vin jag drack kvällen innan plusset, eller stressen på jobbet.. Eller faktiskt bara slumpen

Men jag började blöda igår.. :*(

1 vecka fick man va gravid. Allt känns skit. Och jag var "bara" i v. 5! Kan inte ens inbilla mig hur det känns för dom som får missfall i v. 12!

Och tjejer..ni är urgulliga allihopa och kommer säker säga tröstande att man kan blöda under en graviditet, att jag inte ska ge upp det än osv. Men jag vet, känslan jag har är solklar, Det här ÄR ett missfall. :( kram till er alla.

Stor kram gumman!! :(

Det är inget du druckit eller gjort! Såhär tidigt så spelar ingenting yttre någon roll utan kroppen stöter bort embryot av egen kraft om den upptäcker att något inte utvecklas som det ska!

Ska inte komma med mer pepp än att du inte hade kunnat göra något för att förhindra detta! Kram
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-10-12 08:38:40 följande:
    Tack snälla du. Jag är skitledsen för att det inte blir något barn i juni.. Men oxå ledsen att behöva lämna er tjejer i den här tråden! Sjukt men sant :)
    Förstår det <3 Men du är välkommen att hänga kvar och snart är du tillbaka igen med en lite senare BF bara! Nu vet du ju att hela maskineriet funkar (både du och mannen) så hela DEN osäkra biten slipper du oroa dig över :) 
  • Diamant

Var på inskrivning idag!

Massa info samtidigt men har iallafall lyckats dra igång värsta läkar-cirkusen :S

Har lite sjukdomshistoria både i familjen och hos mig själv så nu blir det maaaaassa prover och utredningar!

Det positiva med detta är väl att första UL blir redan nästa vecka ;) (v.8 då)

Mina sjukdomar ska inte påverka fostret men däremot ska de ha stenkoll på mig så jag inte påverkas av det.

Vi har än så länge bara sagt att vi är 'gravida' när vi pratat om detta, mannen o jag. Men BM sa "väntar barn" hela tiden och det var lugnande på nåt sätt!

Efter att ha läst en massa på FL så får man känslan av att det är större risk att få mf än att faktiskt lyckas men prata med en BM var bra :)

• Diamant

Det var inte jättemycket fokus på mannen, det frågades om familjeförhållanden, vänner, yrke och sjukdomar och om han hade några frågor vilket han hade. I övrigt så var frågorna riktade mot mig.

Han har absolut fått mer förståelse för mina symtom nu när hon berättat om dom och han känner också att det blivit mer verkligt liksom hehe. Han ser mycket fram emot UL nästa vecka :D

Nu idag har jag inget illamående alls så bara för det börjar man dagen med lite oro men det går nog över hehe

Hon sa att det är fullt normalt att man oroar sig, men man väntar ju inte missfall, man väntar ju barn!

• Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-13 17:54:32 följande:

Jag ska på vul i morgon och är skit nervös. Helt plötsligt så tänker jag att den säkert har dött och jag kommer att få tråkigt besked. Jag hatar att plåga mig såhär.

Nån annan som varit på vul och har bra historier från det? Jag är i vecka 8.

Kram på er

Försök tänka positivt :) Hör av dig sen när du varit där o berätta hur det var!
  • Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-14 13:15:29 följande:
    Det var så skönt att då det bekräftat att det bor någon i magen. Jag såg en klump med ett hjärta som tickade. Det stämde med veckan jag var i också. Nu blev det mer verkligt och jag ska tro på det nu. Jag är så glad!
    Yay! :)
  • Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-14 19:13:41 följande:

En fråga till er alla. Kommer ni att göra kub test?

Ja!
  • Diamant

Jag fick veta på inskrivningen att jag har för mycket ketoner i kroppen, alltså att jag äter för lite! Jag tycker att jag äter heeeeela tiden men det är svårt att äta när man tycker att man precis ätit! 
    Så jag är lite tvärtom där, har gått ner 3kg denna månaden.. Så kämpar som tusan med att äta och äter JÄMT! 
    Ska vi dela på det så ni får lite av mitt och jag får lite av ert? :) 

BM sa att det mesta lägger sig i andra trimestern, hon kallar det "spökmånad" då det kan gå flera veckor utan att man känner sig gravid alls! Och då kan även hunger rätta till sig, för att sen sätta fart igen i tredje och sista! ;) 

Vad äter ni när ni äter?
    Jag äter apelsiner och clementiner som en galning (har aldrig tyckt om de innan och det var 4-5 år sen jag åt en apelsin sist!) och dom mättar väldigt mycket och är typ det godaste som finns just nu! 

• Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-15 12:10:14 följande:
    Hur ser man om man äter för lite? Jag har inte varit och tagit prover än för det skulle ske i vecka 9-10 sa min bm.

Jag äter tre stora mål om dagen med typ 4 mellanmål. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag, mellanmål och kanske något mer på kvällen annars kan jag inte sova. Mellanmålen kan bestå av frukt eller fullkornsbröd.

Håller med dig angående apelsiner. Men jag har fastnat för blodgrape, mums. Äter så mkt av det så vår vägg i vardagsrummet är helt prickig haha
    Urinprov vid inskrivningen!

Låter som att du äter som du ska, det var som din mall som BM tyckte att jag skulle äta :)

Jag försöker verkligen, idag har jag ätit ett knäckebröd med leverpastej och en clementin, nu sitter jag o tvingar i mig thaimat på jobbet..
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!