Inlägg från: Diamant |Visa alla inlägg
  • Diamant

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Sserena86 skrev 2014-10-07 13:03:38 följande:

Jag ångrar att jag testade så tidigt. Hade jag inte testat hade jag bara trott att mensen var lite sen.. Har ju haft ljusbruna flytningar lite av och till sen i lördags, och i morse var det lite ljusrött när jag torkade mig och nu när jag var på toaletten så var det mycket mer.. Känns som om ett missfall är på G, men än så länge har jag inte ont och inga klumpar..

Stor kram Sserena Hjärta 
    Det är inte säkert att det är ett mf!

Att blöda när man är gravid är inte farligt och det finns många som gör det, det är snarare om du får väldigt ont i magen och som du säger klumpar! Men ring MVC och prata lite om det så du får höra från en expert som kan lugna dig och ge dig tips och råd. Kram! 

• Diamant
    Ia85 skrev 2014-10-07 17:19:19 följande:

Då hoppar jag in här oxå! Plussade 23/8 och är ny enligt gyn i vecka 10 (9+3). Jag har varit på två vul, ett i vecka 6 och ett i vecka 7. På det sista fick vi se ett hjärta ticka :) Jag gick på vul då jag hade ihållande blodblandade flytningar. Två dagar efter mitt sista vul började en period med blod igen. Så kan aldrig riktigt slappna av. Kommer att kunna börja njuta av min graviditet när jag sett ett levande foster efter vecka 12.

För övrigt mår jag väl sådär, mår väldigt illa och kräks lite då och då. Täppt i näsan, TRÖTT, ömma bröst, huvudvärk och muntorr. Visst är det fantastiskt :P

Väldigt bra initiativ att starta denna grupp Diamant! Och grattis alla!

Yay välkommen Ia! 

Förstår att det måste vara jobbigt med flytningarna, men för varje dag närmar du dig v. 12 så en dag i taget, och så har vi varandra att noja ihop med hehe ;) 

Min man sa för någon dag sen "Tänk att du är gravid, och jag som trodde att vi skulle få kämpa jättelänge med det pga dina sjukdomar". 
    Haha! Kan ni fatta! Det måste ju ändå betyda att vår grupp har funkat, då mannen inte märkt hur jobbigt det har varit! :P 
  • Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-08 10:13:16 följande:

Är det bara jag som känner mig deppad? Jag börjar ifrågasätta om jag verkligen vill ha barn. Det går upp och ner. Jag blev jätte glad när jag plussade för detta är en dröm för mig. Men ändå så gläds jag inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Är det hormonerna eller rädslan att mitt liv ändras? Jag vill också känna sprudlande glädje så jag hoppas att detta bara är för mkt hormoner. Känner någon igen sig?

Är i vecka 7 (6+3)

Deppig är jag kanske inte, däremot har jag blivit jäkligt ifrågasättande och ängslig över om det verkligen är rätt precis som du säger! 
    Har vetat att jag vill ha barn hela mitt liv och senaste 6 ÅREN har jag känt mig lite småstressad över att börja skaffa dom.. Men nu plötsligt så sitter jag här och är rädd att vi tagit fel beslut! 
    Jag blir även rädd att jag ska hata att vara gravid o att jag ska må dåligt hela vägen.. 

Jag tror det är omställningen som gör det! Man mår ju inte prima som gravid direkt, illamåendet, ovissheten man har före v. 12 osv..
    Och insikten att livet nu aldrig kommer bli detsamma! Självklart kommer ens liv ändras nu, har man barn kommer livet handla om helt andra saker än vad det gör nu och det blir inte lika fritt längre. Skrämmande såklart!
    Och det måste man ju få känna sig lite orolig över, men tänk också på alla du känner som har barn, DE klarar det ju! Och ens föräldrar klarade det ju, och folk är ju lyckliga och mår bra ändå ;) 

• Diamant
    Luttanlej skrev 2014-10-08 10:41:44 följande:
    Ja men det är nog så som du säger. Jag ifrågasätter också hur det ska gå. Jag är så bekväm med mitt liv och får sova på helgerna. Jag är ju 31 nu och har levt bekvämt länge. Det är som en press som trycker för jag är även förskollärare och de som vet att jag är gravid säger att jag kommer att bli den bästa mamma. Men jag vill inte det, jag vill inte misslyckas.

Jag ska ta till mig dina råd! Tack!
    Ja vi som är lite "äldre" än 24-åringarna som skaffar barn har ju hunnit hitta våra rutiner och vänjt oss vid våra friare liv. Jobba övertid, extrapass, resa eller ha fest/gå på bio är liksom inget man tänker två gånger på utan bara gör! 
    Jag tror också att det kommer bli en sorgeperiod när man får barn och inser att man krånglat till sitt liv som tusan hehe, men man får fokusera på det som gör att man längtat efter barn! 

Tänk att få ha en alldeles egen liten bebis att lukta på, villkorslös kärlek, någon som ser ut som både dig och din partner! Få lära någon allt du kan om livet, se världen genom ett barns nyfikna ögon. Vara mamma! 
    Första ordet, bebisskratt, lära hen gå, hålla handen, första dan i skolan, barnkalas, skolavslutningar, bröllop! <3 
  • Diamant
    Lisen84 skrev 2014-10-08 17:59:25 följande:

Jag berättade precis för min pojkvän som precis kom efter varit utomlands! Känns så underbart att äntligen (efter vetat detta i 5dagar) kunna dela glädjen med honom! Han är bra för han lugnar ner mig lite. Jag är dock fortfarande lite rädd för att mina streck inte är tillräckligt starka o att man inte ser än tydlig stegring från dag till dag.. Är det någon som vill stilla min oro o lägga upp en bild på sina gravtest innan o efter bim? Om ni tagit flera alltså.. (Jag har tagit 9 st nu) alla positiva men ingen jättestarkt.

Vad skönt att äntligen fått berätta! Hur berättade du? Vad sa han? :)
  • Diamant
    Sserena86 skrev 2014-10-09 12:03:52 följande:

Hoppar tillbaka hit igen.. Hann vara gravid i typ två dagar innan jag fick missfall.. Eller ja, har fortfarande inte lyckats få mitt missfall konstaterat eftersom ingen gynekolog har tid att träffa mig, men jag blöder nästan lika mycket som vid en vanlig mens så jag väljer att se det som att mensen var någon dag sen. Nu vill jag bara kunna göra ett nytt försök! Nu vet vi ju iallafall att vi kan bli gravida och att vi är kompatibla med varandra! Om inte min cykel har strulat till sig helt nu och ägglossningen kommer igång direkt så borde jag ha äl runt den 22:e.. Hoppas på det!

STOR kram Sserena!! :(

Du har bra inställning, hade vi inte varit så testglada så hade man aldrig hunnit märka det utan bara trott att mensen var några dagar sen bara.

Håller tummarna för att nästa cykel leder dig hit igen <3
  • Diamant
    Stiffin skrev 2014-10-10 10:45:36 följande:

ÄNTLIGEN! Jag kan inte fatta det.Plussade idag efter en lång, frustrerande och jobbig period utan plus. Till saken hör att jag har PCOS så jag hade egentligen aldrig förväntat mig ett plus. Nu är jag överlycklig. Och livrädd.

Grattis!

Ja livrädd är man! Försöker tänka att man ska vara avslappnad och "händer det så händer det", men det är svårt!

Jag ska till läkare idag med någon form av infektion där nere, ökar tydligen risk för mf också! (Utöver att svida och vara obehagligt) suck!

Hur går det för alla med symtom? Hur mår ni?

Jag har fått dille på té (har alltid varit kaffefrälst), gissar att det hänger ihop med matförgiftningen förra veckan då té var det enda som gick ner! Mår illa av och till, speciellt efter att jag ätit något.. Annars har jag NOLL symtom!
  • Diamant

Ja jag dricker bara örtté och gröna téer :)

Från koffein-junkie till NOLL på en och en halv vecka! Eller ja, dricker lite avslagen cola på kvällen för magen så lite koffein blir det ju..

Enorma bröst låter som en stor fördel TresTobbs hehe! :P

• Diamant
    TresTobbs skrev 2014-10-10 14:11:52 följande:

Hehe, jo, får ju känna på hur det är med ett boob-job.
    Måste ju erkänna att jag gillart ;)

Får dock ta omvägar på jobbet, har ett par tanter som är helt galet duktiga på att se när folk är gravida månader innan normala människor skulle börja undra. Och ett par bröst två nummer större än normalt skulle säkert sätta griller i huvudet på dem... Men, det finns en lösning på allt: sport BH och hålla sig på kontoret så mkt som möjligt, hehe. 

Haha låter som en del pusslande ;)

När ska du berätta på jobbet?

Jag ville ha mozzarella till kvällen o det står ju att man kan äta nyförpackad, men det står inte på förpackningarna när de är packade!! :( Hur ska man då veta?!
  • Diamant
    Fiiaaa skrev 2014-10-10 15:28:37 följande:

Jag har helt galet mycket symtom, till skillnad från förra gången då jag inte kände nåt alls. Hoppas att det är ett ba tecken för mej eftersom förra slutade i mf. Rejält Illamående (kräkfest i morse), svullna och superömma bröst, hunger, helt galet, jag är så jäkla hungrig hela tiden. Trötthet, däckar vid 21 och pallar knappt ta mig ur sängen vid 7 när jag ska jobba. Och kissnödig, hela tiden, minst 2 ggr per natt nu jämfört med att aldrig gå upp för att kissa innan. Men det är helt klart värt det :) trevlig helg hörrni <3

Usch kräkningar låter inte alls kul, men i övrigt låter du VÄLDIGT preggo! Nästan så man blir lite avis hehe

Hoppas du får må extra toppen resten av graviditeten och bara har det jobbigt nu i början!

Kram
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!