Inlägg från: Lisen84 |Visa alla inlägg
  • Lisen84

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Jag berättade precis för min pojkvän som precis kom efter varit utomlands! Känns så underbart att äntligen (efter vetat detta i 5dagar) kunna dela glädjen med honom! Han är bra för han lugnar ner mig lite. Jag är dock fortfarande lite rädd för att mina streck inte är tillräckligt starka o att man inte ser än tydlig stegring från dag till dag.. Är det någon som vill stilla min oro o lägga upp en bild på sina gravtest innan o efter bim? Om ni tagit flera alltså.. (Jag har tagit 9 st nu) alla positiva men ingen jättestarkt.

• Lisen84
    Diamant skrev 2014-10-08 20:55:06 följande:

Vad skönt att äntligen fått berätta! Hur berättade du? Vad sa han? :)

Jag hade skrivit ett kort där det stod grattis! O klistrat in ett av gravtesten.

Han har varit hemma på begravning så han är rätt låg..han blev inte lika superglad som jag hoppades men det är ju inte så konstigt kanske.

Hur känner ni er? Gravsymptom? När ska ni på inskrivningssamtal?

Gonatt tjejer! ( sjukligt trött nu för tiden..) ;)
  • Lisen84
    Skogisen skrev 2014-10-08 22:16:28 följande:

Men är först idag jag fått så kraftigt, före har det varit jätte svaga. Hur långt efter bim är du?

Bim+3 idag men testade sist igår bim+2

Så här såg ett utav testen ut..
  • Lisen84
    Fjällsippa skrev 2014-10-08 21:37:33 följande:

Jag tog bara en sticka, hade med svagt streck, och sen tog jag ett digitalt med veckoindikator innan bim. Några dagar senare tog jag ett till digitalt med veckoindikator bara för att kolla så hormonerna steg. De är ju inte 100% säkra men hade jag varit dig så hade jag tagit ett med veckoindikator istället för flera vanliga stickor med svårtolkade streck. Då kan du jämföra med hur många veckor du beräknar vara.

Har köpt digital som jag ska testa till helgen :)
  • Lisen84
    Sserena86 skrev 2014-10-09 12:03:52 följande:

Hoppar tillbaka hit igen.. Hann vara gravid i typ två dagar innan jag fick missfall.. Eller ja, har fortfarande inte lyckats få mitt missfall konstaterat eftersom ingen gynekolog har tid att träffa mig, men jag blöder nästan lika mycket som vid en vanlig mens så jag väljer att se det som att mensen var någon dag sen. Nu vill jag bara kunna göra ett nytt försök! Nu vet vi ju iallafall att vi kan bli gravida och att vi är kompatibla med varandra! Om inte min cykel har strulat till sig helt nu och ägglossningen kommer igång direkt så borde jag ha äl runt den 22:e.. Hoppas på det!

Åh nej :(

Stor kram!
  • Lisen84

Det kanske var dom 5 kopparna svart te jag dricker om dagen, eller alla glas vin jag drack kvällen innan plusset, eller stressen på jobbet.. Eller faktiskt bara slumpen

Men jag började blöda igår.. :*(

1 vecka fick man va gravid. Allt känns skit. Och jag var "bara" i v. 5! Kan inte ens inbilla mig hur det känns för dom som får missfall i v. 12!

Och tjejer..ni är urgulliga allihopa och kommer säker säga tröstande att man kan blöda under en graviditet, att jag inte ska ge upp det än osv. Men jag vet, känslan jag har är solklar, Det här ÄR ett missfall. :( kram till er alla.

• Lisen84
    Diamant skrev 2014-10-12 08:32:13 följande:

Stor kram gumman!! :(

Det är inget du druckit eller gjort! Såhär tidigt så spelar ingenting yttre någon roll utan kroppen stöter bort embryot av egen kraft om den upptäcker att något inte utvecklas som det ska!

Ska inte komma med mer pepp än att du inte hade kunnat göra något för att förhindra detta! Kram

Tack snälla du. Jag är skitledsen för att det inte blir något barn i juni.. Men oxå ledsen att behöva lämna er tjejer i den här tråden! Sjukt men sant :)
  • Lisen84

Hej tjejer.

Jag har varit oaktiv i skrivandet några veckor men hängt med er o läst ändå. Jag fick ju ett missfall i v.5 för 4,5 v sedan. Helt solklart missfall och testade neg 1 v efter blödningen börjat. Tog ett gravtest idag och det är ett svagt + !!!!

Kan inte fatta att det är sant.. Nu blir jag orolig om missfallsrisken är högre när man precis haft ett missfall, någon som vet?

Kram

• Lisen84

Tack för peppningen :)

Testar varje dag vilket är påfrestande för psyket, tycker inte att strecket blir så mkt starkare :S

Grattis Fiiaaa :) gud vad underbart det måste kännas!

• Lisen84

Hej tjejer!

Knappt så jag vågar skriva här.. Det va ju ett tag sedan sist. Fick två tidiga missfall direkt efter varandra i höstas och efter det blev det missfallsutredning för vår del pga 3 missfall i följd sista 10 månaderna.

Nu är vi gravida igen efter ett välbehövligt uppehåll i verkstaden på 3 månader! Är bara i v.6 men jag har en bättre känsla denna gång :) hoppas hoppas!!!

Jag har saknat den här gruppen lite. Jag vet att ni är långt före mig vid det här laget. Men Sserena, Diamant, Ellonbellon, Fjällsippa och alla ni andra härliga tjejer - jag är så glad för er skull! Och lite avundsjuk.. ;)

• Lisen84

Tack tjejer <3

Om man ska se något positivt med att ha haft 3 missfall och en utredning så är det att man får det jäkligt förspänt vid nästa graviditet. Vi får gå på i princip hur många VUL vi vill och jag har kontakt med min läkare per telefon varje vecka. Vi gjorde första ultraljudet för 1 v sedan (6+0) och såg då en liten räka på 6 mm med pickande hjärta! :) ska tillbaka nu på onsdag för att se så räkan har växt som den ska.

Ni som har kommit så mycket längre i graviditeten.. Gjorde ni KUB?? Bor i Sthlm o här är det väl gratis tror jag.

• Lisen84

Hej tjejer

Härligt att läsa att ni bara har några veckor kvar! :) är ni nervösa/rädda inför förlossningen eller bara förväntansfulla? Tog ni reda på könet innan? Min sambo vill inte att vi ska ta reda på könet men jag jobbar själv med bilddiagnostik (ultraljud i synnerhet) så kommer nog bli svårt för mig att inte se vad det är! Och isof.. Ska jag hålla det hemligt för mannen i flera månader!? Kommer ju inte att gå :)

Jag går in i v 11 imorn och igår prövade jag och min syrra hennes doppler (angelsound tror jag den hette) och vi kunde höra hjärtljud! Trots att det var så tidigt :)

Jag är sjukskriven sedan 1 v tillbaka pga illamående. Kräks morgon, middag, kväll trots postafen, lergigan comp och akupressurarmband.. Är det någon som har något dunderknep när det gäller illamåendet? Funderar på akupunktur, kan man isof få remiss via BM eller läkare? Är ju rätt dyrt annars. Men kanske värt att testa iaf.

• Lisen84

Grattis till alla bebisar! Känns som det har fötts mkt pojkar ur denna tråd?! Vi väntar en flicka har dom sagt men man kan väl aldrig va helt säker!

Själv har jag 117 dagar kvar enligt appen! Vill bara att det ska bli november nu!

• Lisen84
    emzerus skrev 2015-08-01 10:16:41 följande:

Hej!

Äntligen får jag vara med här igen :) Nu har väl visserligen de flesta av er redan fått era små bebisar eller att de snart är pågång men ändå :)

Jag har nyligen plussat o beräknad födsel är 11 april :)

detta är 3e plusset nu på ett år och hoppas sååå att den lille vill stanna hos oss denna gång!!

Kram på er!

Åh va kul att det gick så fort efter ditt tidiga missfall förra månaden! Nu kommer det gå vägen ska du se :)

Grattis!
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!