Vi runt 30 som plussat för första gången!
En fråga till er alla. Kommer ni att göra kub test?
En fråga till er alla. Kommer ni att göra kub test?
Alltså det här med hungern! Jag börjar bli orolig för att jag kommer se ut som ett hus när vi kommer fram till maj. Finns ju ingen hejd när det sätter in. Och kolhydrater ska det va! Igår åt jag pasta två gånger. Och jag har flera gånger vaknat vid 5-tiden på morgonen och varit så hungrig att jag varit tvungen att gå upp och käka nåt. Helt galet! Vad ska jag göra? Försöka stå emot? Eller äta morötter (men det ger ju tyvärr inte alls samma effekt)...
Vissa dagar är symtomen nästan borta och andra dar är det värre än nånsin. Är så sjukt trött, sov 10,5 timmar i natt och är ändå helt slut igen nu. Spydde flera gånger i morse. Först när jag skulle upp och kissa vid 4-tiden och sen när jag vaknade på riktigt (då hade jag försovit mig och hann inte äta mina salta kex i sängen innan jag gick upp). Sen var jag illamående hela dan men samtidigt så sjukt sugen på surt (nötterna jag köpte för några veckor sen för att hålla illamåendet i schack känns plötsligt jätteäckliga och ger mig kväljningar bara jag tittar på påsen). Tog en liten promenad från kontoret till närmaste ica-affär och fick hålla mig från att inte köpa citron (!) insåg att det skulle se lite väl suspekt ut om jag helt plötsligt satt vid skrivbordet och åt en citron. Fick bli de suraste godisarna jag kunde hitta och en påse satsumas istället. Men kände mig nästan lite besviken på att det inte var tillräckligt surt när jag åt det sen. Jag tror helt enkelt att jag upplevde min första graviditetscraving idag. Just citron kanske inte var det man hade väntat sig, men vad vet man liksom, haha.
Kul att symtomen är så mycket starkare än förra gången, men kan ändå inte låta bli att oroa mig varje gång det ilar till lite i magen. Förstår att det är normalt att det måste göra lite inte när livmodern töjs, men förknippar det tyvärr så starkt med tråkigheter. Nu är det fyra dagar kvar till den dag missfallet startade förra gången och det blir allt svårare att hålla nerverna i schack. Å vad jag längtar till nästa söndag.
Hur mår ni andra nu? Kram
Kul med nya som kommit lite längre :)
Angående träning så är jag tyvärr sjukt mesig efter förra gången. Jag fattar ju att det inte var löpträningen som gjorde att jag fick missfall, men det sitter ändå i skallen och det gör att jag inte kan njuta av löpningen och det är ju det som är halva grejen. Så jag håller mig faktiskt borta från typ stöt/hopp och håller mig till lugnare form av träning i form av raska promenader och cykel. När jag väl passerat v 12 tänkte jag försöka leta upp lite nya träningsformer. Hoppas också att det blir snö så att det kan bli lite längdskidåkning. Jag har aldrig testat yoga, men många verkar gilla det och det finns ju gravidyoga, så det kanske kan va nåt... Sen återgår jag nog till gymmet också, bara man kollar upp lite vad man bör och inte bör göra under graviditet :)
Här går jag in i vecka 9 idag och kräktes igen nu på morgonen. Det har hänt 4-5 gånger nu totalt och det är inte varje morgon. Direkt när jag har kräkts känns det bättre och jag kan äta frukost direkt. Så det är inte så farligt. Hoppas att illamåendet är ett bra tecken på att allt står rätt till där inne. Den här veckan drog missfallet igång förra gången och jag bara längtar till veckan är över. Halva tiden av den här nervösa första tiden har gått, sen jag upptäckte graviditeten tills det att jag är i v 13. Kan inte tiden bara gå fortare?? ;)
Gick in i v 9 idag och har börjat på så illa. Kan knappt röra mig. Men spyr ej än. Har ni något tips mot illamående???
Inte roligt att må illa så där, men vad jag förstått med cravings så är det att det är kroppens sätt att skrika efter något den behöver... Kanske C-vitamin när citron var vad den ville ha? Eller så något annat :)
Jag vet precis din känsla om att närma sig mf dagen, jag passerade min dag för snart 4 veckor sedan... Fick mf i vecka 10 (9+2) i våras, men denna gång så har allt än så länge gått betydligt bättre. Nu i v 14 och vi har både sett lill*n (specmödra som jag var till i våras tyckte att nästa grav så ska jag inte gå och vara orolig när jag närmar mig mf dagen, utan kontakta dom för ett VUL. Så vi fick en tid exakt samma dag som mf var förra gången, mycket lugnande) å sen har vi just hört på hjärtslagen hos bm :) och alla symptom har varit mycket starkare denna gång, så håll fast i det även för dig. Det kommer gå vägen! Vilken vecka är du i? :)
Ska på VUL igen ikväll efter att ha haft aprikos/orange flytningar igårkväll.
Fy fan va jag är lessen nu :(
Jag lämnar Er
De aprikosa flytningar jag fick igår och idag var ett MI samma dag= 8+2 :(
Usch tårarna bara sprutar :(
Lycka till alla
Har varit på mitt första VUL idag. Fick se hjärtat slå och pyret låg och sprattlade med både armar och ben. Jag är tydligen i vecka 10, inte 6 som jag trodde.
Vilken upplevelse!!
Well hello vecka 10! Så skönt att det går framåt, sakta men säkert :)