Inlägg från: Fiiaaa |Visa alla inlägg
  • Fiiaaa

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Karimag skrev 2014-12-30 12:08:22 följande:

Tycker inte alls att det verkar irrationellt är helt förståligt att tänka, tänk om... Styrkekramar till dig och hoppas att sorgen blir mindre och mindre för varje dag som går.

Tack för de värmande orden <3 ja det är ju inte ett motsatsförhållande att sörja den graviditeten som slutade i mf och att glädja sig åt denna nya graviditet. Jag får låta sorgen ta plats också, och den tar egentligen väldigt lite plats nu, men ibland så dyker det upp något som påminner mig. Samtidigt tänker jag på andra kompisar, en som inte blir gravid, fast att de har försökt i 1,5 år och nu går på utredning och väntar på ivf, en annan som hade sitt tredje missfall på raken i höstas, också första barnet...och då känner jag mig väldigt tacksam inför min egen situation <3
  • Fiiaaa

Gott nytt år! Känner mig helt bakis idag, en alkoholfri öl till maten och ett glas alkoholfritt bubbel vid 12 hade tydligen den effekten, haha. Eller så har det att göra med att jag inte är van att gå och lägga mig så sent som 01:30... herregud, har verkligen tappat stinget, brukade ju stänga barerna när det begav sig... Mysigt ändå med nytt år, några dagars extra ledighet och nedräkning till slutet av maj. Vecka 20 i helgen och RUL nästa vecka! Välkommen 2015 Skrattande

• Fiiaaa

Å denna ständiga oro! Känner mycket rörelser, men igår tror jag också att jag kände av en sammandragning. Det gjorde inte ont alls, men jag kände hur det spände i magen och det var helt spänt ett litet tag innan det släppte. Blev såklart livrädd. Är ju bara i v 20, ska man verkligen känna av sammandragningar så tidigt? Är det nån annan som känt av det? Dessutom tycker jag att det molar och håller på en massa i princip hela tiden...

Två dagar bara kvar till RUL nu, å vad jag längtar fast jag är orolig!

• Fiiaaa
    Ellonbellon skrev 2015-01-05 17:29:47 följande:

Det är väl omkring vecka 18-20 som dessa braxtoh hicks contractions eller nått börjar... ursäkta stavningen, har noll koll på den. Men om du ser på Vänner så var det väl det Rachel hade :) (och är helt normalt och ofarligt)

Åh hoppas du har rätt! Och tack för bra referens, vänner, aldrig fel ;) Jag är SÅ trött på att oroa mig hela tiden, men kan inte låta bli. Alltid är det nåt. Blir trött på mig själv. Antar att det hör till (och speciellt efter missfallet i våras).

Tror att jag kanske haft en till sammandragning nu på kvällen, men ska försöka att inte oroa mig :)
  • Fiiaaa

Mini är vild ikväll, kände just ett par rejäla rörelser som jag både kunde känna och se utifrån :) ropade på sambon men så fort han kommer och lägger handen på magen så blir det helt stilla, hehe. Så skönt att känna att det är nån som lever där inne iaf, mitt i oron. Är förvånad över att jag känt så tidigt, första rörelsen kände jag redan i v 15-16 typ (då var jag såklart osäker på om det verkligen var rörelser jag kände) sen dröjde det en vecka, sen några dar, men från slutet av v 17 har jag känt av i princip varje dag, och det blir bara starkare och starkare. Är det en vildhjärna jag har där inne måntro ;)

• Fiiaaa
    Sserena86 skrev 2015-01-05 22:11:10 följande:

Åh, längtar tills jag får känna rörelser.. Men det är lååångt dit. Först ska jag klara mig igenom första ultraljudet på onsdag så att jag får veta om det är något som lever där inne eller inte.. Då är jag i vecka 10..

När du väl har passerat v 12 så kommer du undra vart tiden tog vägen. Så har det vart för mej iaf, det gick skitsegt fram till v 13, men nu är jag i v 20 och de senaste 8 veckorna har verkligen bara försvunnit ;) kan tänka mig att det blir segt igen närmare bf när man börjar bli tyngre och otympligare...

Håller tummarna för dig på onsdag, håll tummarna för mig också, har nämligen RUL då :)
  • Fiiaaa
    Diamant skrev 2015-01-07 10:38:27 följande:

Jag vet hur du menar!

Är i v.19 (halvvägs för mig) nu och har hittills bara hatat att vara gravid. Mår skit och oroar mig för hur kroppen ska orka en hel halva till av detta! Den klappar ihop när som helst.

Har varit sjukskriven i 2 månader o började jobba i måndags igen, skulle göra ett 12-timmars pass men var helt slut efter 4-5timmar.

7 timmar in ringde min man och sa att vi måste till sjukhuset, hans pappa hade kollapsat i mataffären. Fick veta när jag kom till sjukhuset att han hade gått bort innan ambulansen ens hunnit fram. 63 blev han :(

Har helt tappat lusten till allt, vill inte vara såhär trött och ha ont överallt, vill bara ha mitt barn, och nu hann inte ens bebisen komma så han/hon fick träffa sin farfar!

Beklagar verkligen! Vilken mardröm. All styrka till er <3
  • Fiiaaa

RUL om tre timmar. Så jäkla nervös.... Bara att hålla tummarna

• Fiiaaa

Värsta beskedet på RUL. Bebisen saknar skallben och det är bara att avbryta och sätta igång aborten. I v 20!! Känner mig mest chockad nu, men jag fixar det här!!

• Fiiaaa

Stort tack allihopa Hjärta Ja det gäller verkligen att se till att komma ut starkare på andra sidan nu...tänker inte låta detta knäcka mig. Men så oerhört ledsamt och tråkigt är det. Håller alla tummar jag kan för att era graviditeter ska gå fint. Kram 

• Fiiaaa
    Stokke skrev 2015-01-07 20:22:53 följande:

Å nej, stackare.

Var detta ditt första ul? Eller har du varit på ul tidigare? Hoppas att ni klarar detta tillsammans och att lyckas bli gravida snart igen. Hoppas även att ni får stöttning av sjukvården. Kram

Vi gjorde ett tidigt ul i v 12 och fick då beskedet att allt såg bra ut. Ska ta med mig ul-bilderna när jag träffar nästa läkare för att se om läkaren vid första ul gjorde en miss. Isf känns det ju riktigt onödigt att ha gått två månader till....
  • Fiiaaa
    Stokke skrev 2015-01-07 22:48:35 följande:

Nähe usch vad trist.

Lider med er. Inget någon av oss säger gör det lättare för er.

Hade ni försökt länge innan ni blev gravida?

Vi började försöka i mars, blev gravida direkt, fick missfall i v 10, sen strulade mensen lite och det tog sig igen på andra riktiga försöket. Så nej, egentligen har vi väl inte haft så svårt att få till graviditeterna. Men totalt har vi hållit på i 10 månader... Nu är man ju mest orolig att det ska vara nåt genetiskt problem och att det blir samma sak igen...
  • Fiiaaa
    Stokke skrev 2015-01-07 23:07:16 följande:

Jag gråter, livet är så orättvist.

Förstår inte, det finns så många barn som kommer till världen i familjer, förhållanden, situationer där de inte är älskade, välkomna eller efterlängtade.

En väns bekant, fick reda på i v30 (kan ha varit ännu längre gången) att hon var gravid. 8 veckor senare föddes en fullt frisk pojke.

Idag är de separerade och båda två har träffat nya. Pojken åker fram och tillbaka mellan två städer utan föräldrar som pratar med varandra.

När ska ni till sjukhuset igen?

Nej livet är verkligen inte rättvist, men det kommer ju inte som en överraskning. Ingen ide att älta tänker jag, för tyvärr funkar det inte så, även om man skulle önska att det fanns någon rättvisa.

Men sista tåget har inte gått! Vi tänker inte ge oss med det här. Tredje gången gillt, och tänk hur efterlängtat det barnet kommer att vara!

Vi ska tillbaka i helgen och få tabletter som avbryter graviditeten. Sen på tisdag blir jag inlagd. Usch vilken jobbig vecka jag har framför mig!
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!