Inlägg från: frida-li |Visa alla inlägg
  • frida-li

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Diamant! Nu har jag hittat hit! Har inte varit inloggad på väldigt länge. Har helt enkelt mått för dåligt mina första gravidveckor.

Inte hunnit läsa igenom tråden än, ville bara snabbt säga hej nu och presentera mig. Frida-li heter jag, 33 år, väntar mitt första barn och är i vecka 12 nu.

Hoppas ni alla fått en positiv start på er graviditet.

• frida-li

Åh det har äntligen börjat vända för mig! Jag börjar må ok igen och kan inte låta bli att gråta av lättnad :)
    Det har varit så jobbigt och det kändes som att det aldrig skulle gå över.
    Men jag får nu behålla det jag äter med lergigan comp och jag har äntligen mindre ont tack vare omeprazol som tog inhumana 10 dar att börja verka. Jag ser ljuset i tunneln och hoppas så att jag också ska få en sån där härlig andra trimester som man läst om att många upplever. 

Idag ska jag och min kille tillsammans gå på vul och se vår lilla där inne. Så just nu laddar jag med positiva tankar om att allt är som det ska och att vi får komma hem med en liten bild på vår groda i eftermiddag. 

• frida-li
    Fiiaaa skrev 2014-11-12 15:01:24 följande:
    5 cm ren och skär lycka <3 Mini flaxade runt som en galning där inne till och med så att läkaren började skratta :) Alltså, vilken känsla. Lyckorus gone mad...

Sambon var också med och fick komma in och kolla. Tur! Det blev så mycket mer verkligt direkt
    Underbart beskrivet! Lyckorus gone mad...

Ja det känns ofattbart att äntligen kunna ta mig ur sängen. Illamåendet och yrseln är fortfarande jobbigt närvarande, men i övrigt börjar jag bli mig själv igen och det är så obeskrivligt skönt.

Det gick jättebra på kub idag så nu känner vi oss lugna. Det var full fart i magen så det var först svårt för barnmorskan att fånga hen på bild för att kunna mäta.
    Ett mycket känslosamt möte blev det iaf, med orostårar som övergick i glädjetårar med positiva besked. Å nu har vi fina bilder på liten att titta på medan vi längtar ihjäl oss
  • frida-li
    Annastanna skrev 2014-11-24 21:56:36 följande:
    Tack snälla! Ja, det är helt ofattbart och kommer nog aldrig att vänja mig vid att hon inte längre finns kvar.

Vi är inte superduper nära med våra familjer, inte som vissa. Skulle vara våra syskon då, men då känns det lite som att då kan man lika gärna berätta för hela familjen eftersom det dom inte är så stora. Berättar nog på jul, om man inte har en helt annan känsla då. Är ju ett tag kvar, men siktar nog på det :) blir nog lättare för oss att hålla det för oss själva om man har en liten plan tänker jag :)
    Välkommen hit!

Ja berätta för familjen i jul! Det låter som din familj behöver få lite goda nyheter nu när din systers bortgång är så nära. Det blir så klart en speciell jul för er i år, så att dela med sig utav ert mirakel i magen blir något extra fint att få glädjas åt tillsammans.

Jag berättade i vecka 9 för min familj. Idag går jag in i v 15.

Bara illamående idag. Kräktes luft imorse när jag vaknade, men sen när jag fått i mig mina lergigan comp-tabletter så har jag fått behålla alla måltider. Även om illamåendet kvarstår. Kan de inte uppfinna tabletter mot det också?

När jag gjorde kub förra veckan så fick vi veta att jag har moderkakan i framvägg som kommer göra att det dröjer innan jag kan känna min bebis. Längtar så himla mycket efter det. Känna sparkar och rörelser. Men jag tror att hen ligger och trampar på urinblåsan rätt mycket nu.

Vill visa magbilder om jag lyckas ta det själv. Egentligen ser den likadan ut som innan, såg ganska gravidsvullen ut, men tycker väldigt mycket mer om min mage nu när det är en bebis där inne på riktigt. Jag behövde gravidbyxor redan i vecka 5-6 för att jag inte kunde knäppa mina vanliga då. Men så har jag stått rätt stilla sen dess. Men min läkare på vårdcentralen tyckte att han såg att jag fått mage först v14 till skillnad från v13. Så liggande på en brits kanske magen numera håller sig uppe mer än en vanligt svullen mage annars gör :)
  • frida-li
    Fiiaaa skrev 2014-11-25 15:14:37 följande:
    Åh, har du också fortfarande kvar ditt illamående? Jag är i v 14 och det vill inte riktigt ge med sig. Jag kräktes igen i morse och har varit let sänkt hela dan. Hade ju hoppats på att det skulle börja ge sig vid den här tiden...
    Ja, jag har ju det. Hört om många som haft det till v16 och v20. Har en vän som hade det hela graviditeten till och med. Men för de flesta avtar det väl innan v21 iaf. Vi får hoppas att det gäller oss med, Det är bland det obehagligaste jag vet att må just illa. Har man värk nånstans kan man ju åtminstone ta en alvedon. Men illamående tycks ju obotligt. 
  • frida-li
    Annastanna skrev 2014-11-25 21:50:20 följande:
    Tack!

Jo, men det är lite så jag tänker med. Det jag går mest och funderar på är att det är svårt att veta arr allt är som det ska då, eftersom man inte gör rul förens mycket senare. Vet inte Vilks möjligheter det föinns om man skulle vilja göra ett vul innan...

Håller tummarna för att ert illamående snart hår över. Själv bli jag nästan orolig för att jag inte känner så mycket, är lite molande värk i tjejmagen ibland bara... Man blir ju så nojig för minsta lilla. Men jag lär säkert få mitt roliga med. När började ert illamående?
    Mitt illamående började i vecka 5-6 och sitter i än. Men det är många som slipper illamåendet helt, hoppas och var bara glad om det gäller för dig. Utgå ifrån att allt är som det ska med din bebis. Som någon sa, vi väntar barn och inte missfall. Oddsen är på vår sida att allt är precis som det ska :)

Om du ber din barnmorska om ett tidigt vul så får du säkert göra det. Jag kände mig orolig att min graviditet stannat av då mina symtom, som varit så starka, försvann under en dag. Då ringde jag min barnmorska som tyckte att det var helt onödigt och försökte prata mig ur min önskan, men gick ändå med på att skicka en remiss om vul i vecka 8. 
  • frida-li
    Skogisen skrev 2014-11-26 13:20:16 följande:

längesen jag skrev här nu, är 12+2 nu o har en hemma o vilar dag då jag hade en liten o säkerligen helt ofarlig blödning imorse, har haft några tuffa veckor med alla symptom + lite, men känns som att det är påväg att vända nu ???? börjar ha lite mage o börjar inse att vi ska ha en liten bebis i juni ???? hur är det för alla andra, börjar ni se att ni är gravida?

Ena bilden är 6+4 o andra är idag 12+2 ????

åh va roligt att ha bild på "före" och efter, det syns ju verkligen skillnad på dig nu :)
    jag ser gravid ut nu tycker jag och igår kväll efter att ha ätit middag ute på stan och magen var extra hård och utspänd så hoppades jag att jag skulle springa på någon jag kände för o bli påkommen med att jag e gravid.
  • frida-li
    HjärtaBFHjärta

Maj
    1 Maj Ia85, 29 år
    22 Maj Stiffin, 30 år
    25 Maj Frida-Li 33 år

Juni
    7 Juni Diamant, 30 år 

Juli
    9 juli (ÄL)/11 juli (BM) Ellonbellon, 28 år

Augusti
  • frida-li
    Skogisen skrev 2014-11-27 17:03:16 följande:

Hej Igen alla, tyvärr va blödningen igår början på ett missfall, var o gjorde vul idag o verkar som att vår lilla grodd slutade växa för 4-5 veckor sedan, inte mycket man kan göra åt det, bara att blöda ut, sörja o läka o sen på't igen bara ???? nu vet vi ju att vi kan bli gravida ???? tar nu ännu en paus härifrån men hoppas kunna hoppa på tråden med ett myt bf snart ???? lycka till alla, vi kommer få helt fantastiska små underverk allihopa så småningom ??????

Stor styrkekram till dig och ses här igen snart :)
  • frida-li

Gott nytt år alla!

Vilket himla år vi har framför oss, så mycket lyckokänslor nu alltså :)
    RUL imorgon och jag är så galet nyfiken på om det är en pojke eller flicka vi väntar. Lyssnade med dopplern imorse och hjärtat slår 152 slag i minuten.
    Det känns tryggt att höra hjärtat slå för jag känner fortfarande absolut ingenting annat än möjligen lite växtvärk i livmodertrakten ibland. V.20 (19+5) idag! 

• frida-li
    Fiiaaa skrev 2015-01-07 19:31:44 följande:

Stort tack allihopa Hjärta Ja det gäller verkligen att se till att komma ut starkare på andra sidan nu...tänker inte låta detta knäcka mig. Men så oerhört ledsamt och tråkigt är det. Håller alla tummar jag kan för att era graviditeter ska gå fint. Kram 

Det gör riktigt ont att höra :( det var verkligen det sorgligaste beskedet.
    Massa styrkekramar till dig!!! 
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!