Luttanlej skrev 2014-10-06 22:34:05 följande:
Jag vet inte hur jag lägger till? Bf 30/5-15 stockholm ????
Du bara kopierar texten, klistrar in i ett inlägg och skriver till dig själv :)
jemo2014 skrev 2014-10-07 09:05:55 följande:
Å fy fan, magsjuka? Jaja, inte ska livet vara lätt! Hoppas det blir bättre nu då! Påläggsskinka är nog bäst att undvika under gravididteten om man inte är helt säker på att den är "färsk" och bra kvalitet. Gömemr sig en massa läskiga grejer där i... Jag har bara ätit ost på mackan nästan, känns säkrast så.
Jag ahr BF 12/2 men tänker att 14/2 p åalla hjärtans dag inte vore så dumt?
Hehe... Om det syns?
Redan i vecka 13 började det synas, eller framförallt kännas. Magen blev så svullen och det gick inte att stänga brallorna väldigt tidigt, typ vecka 9-10. Det är tydligen tarmarna som drar åt sig en massa vatten och sväller. Nu har jag mer en "riktig" bebismage som är hård och rund! Känns mycket bättre... Innan kände jag mig ju bara fet och svullen. Nu känner jag även sparkar och har gjort TRE ultraljud så jag vet att det är en levande liten person därinne. Science fiction.
Jag bloggar även, länk i signaturen nedan:
Ååååh du är JÄTTEfin! *avis*
Hoppas att det börjar synas tidigt för jag tycker att det är så fint, men inte förrän man hunnit berätta för familjen när man hamnat på de "säkra" veckorna! ;)
När ska alla berätta? Jag var tvungen att berätta för min närmsta chef då jag behöver ha ledigt för MVC-tid, plus att hon har sagt till mig i flera veckor att jag är gravid hehe (Hon kände det på sig!) Men familjen vet jag inte, känns som att man vill berätta först när man kan börja slappna av och känna att mf-risken gått ner?