Inlägg från: Luttanlej |Visa alla inlägg
  • Luttanlej

Vi runt 30 som plussat för första gången!

Hej! Är också med i juni tråden men det är så många därinne så man försvinner. Kanske kan jag vara med här. Första barnet, fyller 31 i år, är från upplands väsby och bf ca 30/5 +-

Ska på vul den14/10 för att verkligen få det bekräftat!

Kram

• Luttanlej
    Lisen84 skrev 2014-10-06 21:27:17 följande:

31 Maj Fiiaaa

7 Juni Diamant, Göteborg

11 Juni Fjällsippa

14 Juni TresTobbs

14 Juni Lisen84, Stockholm

14 Juni Sserena86

Jag vet inte hur jag lägger till? Bf 30/5-15 stockholm ????
  • Luttanlej

Är det bara jag som känner mig deppad? Jag börjar ifrågasätta om jag verkligen vill ha barn. Det går upp och ner. Jag blev jätte glad när jag plussade för detta är en dröm för mig. Men ändå så gläds jag inte så mycket som jag trodde att jag skulle göra. Är det hormonerna eller rädslan att mitt liv ändras? Jag vill också känna sprudlande glädje så jag hoppas att detta bara är för mkt hormoner. Känner någon igen sig?

Är i vecka 7 (6+3)

• Luttanlej
    Diamant skrev 2014-10-08 10:28:30 följande:

Deppig är jag kanske inte, däremot har jag blivit jäkligt ifrågasättande och ängslig över om det verkligen är rätt precis som du säger! 
    Har vetat att jag vill ha barn hela mitt liv och senaste 6 ÅREN har jag känt mig lite småstressad över att börja skaffa dom.. Men nu plötsligt så sitter jag här och är rädd att vi tagit fel beslut! 
    Jag blir även rädd att jag ska hata att vara gravid o att jag ska må dåligt hela vägen.. 

Jag tror det är omställningen som gör det! Man mår ju inte prima som gravid direkt, illamåendet, ovissheten man har före v. 12 osv..
    Och insikten att livet nu aldrig kommer bli detsamma! Självklart kommer ens liv ändras nu, har man barn kommer livet handla om helt andra saker än vad det gör nu och det blir inte lika fritt längre. Skrämmande såklart!
    Och det måste man ju få känna sig lite orolig över, men tänk också på alla du känner som har barn, DE klarar det ju! Och ens föräldrar klarade det ju, och folk är ju lyckliga och mår bra ändå ;) 

Ja men det är nog så som du säger. Jag ifrågasätter också hur det ska gå. Jag är så bekväm med mitt liv och får sova på helgerna. Jag är ju 31 nu och har levt bekvämt länge. Det är som en press som trycker för jag är även förskollärare och de som vet att jag är gravid säger att jag kommer att bli den bästa mamma. Men jag vill inte det, jag vill inte misslyckas.

Jag ska ta till mig dina råd! Tack!
  • Luttanlej
    Diamant skrev 2014-10-08 11:05:24 följande:
    Ja vi som är lite "äldre" än 24-åringarna som skaffar barn har ju hunnit hitta våra rutiner och vänjt oss vid våra friare liv. Jobba övertid, extrapass, resa eller ha fest/gå på bio är liksom inget man tänker två gånger på utan bara gör! 
    Jag tror också att det kommer bli en sorgeperiod när man får barn och inser att man krånglat till sitt liv som tusan hehe, men man får fokusera på det som gör att man längtat efter barn! 

Tänk att få ha en alldeles egen liten bebis att lukta på, villkorslös kärlek, någon som ser ut som både dig och din partner! Få lära någon allt du kan om livet, se världen genom ett barns nyfikna ögon. Vara mamma! 
    Första ordet, bebisskratt, lära hen gå, hålla handen, första dan i skolan, barnkalas, skolavslutningar, bröllop! <3 
    Det låter fantastiskt och det är de sakerna jag drömmer om! Jag behöver tänka som du gör! Jag ska försöka tänka så! Tack!
  • Luttanlej
    jemo2014 skrev 2014-10-08 11:50:28 följande:
    Var inte orolig. Tror det är hormonerna, så kände jag också! Vi hade verkligen försökt länge, ätit en massa hormoner, tagit en massa prover osv. Sen när jag blev gravid kom ångesten om jag verkligen ville ha barn överhuvudtaget. Jättekonstigt!!! Men hela första trimestern hade jag den typ av ångest fram och tillbaka, jag tror att det var för att allt kändes så overkligt och för att man inte känner någon anknytning till barnet (som är ett embryo) innan det verkligen syns och känns. 
    Ja det är verkligen jätte konstigt! Men jag antar att det hänger ihop med att vara gravid.jag hoppas det hår över snart. Ska på vul på tisdag och hoppas att när jag ser vad som är där inne så kanske jag kan glädjas?

Tack för era peppande ord!
  • Luttanlej

Jag ska på vul i morgon och är skit nervös. Helt plötsligt så tänker jag att den säkert har dött och jag kommer att få tråkigt besked. Jag hatar att plåga mig såhär.

Nån annan som varit på vul och har bra historier från det? Jag är i vecka 8.

Kram på er

• Luttanlej
    Diamant skrev 2014-10-14 10:55:37 följande:
    Försök tänka positivt :) Hör av dig sen när du varit där o berätta hur det var!
    Det var så skönt att då det bekräftat att det bor någon i magen. Jag såg en klump med ett hjärta som tickade. Det stämde med veckan jag var i också. Nu blev det mer verkligt och jag ska tro på det nu. Jag är så glad!
  • Luttanlej
    Fiiaaa skrev 2014-10-14 22:21:40 följande:

Alltså det här med hungern! Jag börjar bli orolig för att jag kommer se ut som ett hus när vi kommer fram till maj. Finns ju ingen hejd när det sätter in. Och kolhydrater ska det va! Igår åt jag pasta två gånger. Och jag har flera gånger vaknat vid 5-tiden på morgonen och varit så hungrig att jag varit tvungen att gå upp och käka nåt. Helt galet! Vad ska jag göra? Försöka stå emot? Eller äta morötter (men det ger ju tyvärr inte alls samma effekt)...

Jag känner igen mig! Jag är helt galet hungrig hela tiden! Och äter jag inte så mår jag illa! Jag har redan gått upp 6 kilo. Undrar om detta bara är en period som går över sen?
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!