Inlägg från: Stiffin |Visa alla inlägg
  • Stiffin

Vi runt 30 som plussat för första gången!

ÄNTLIGEN! Jag kan inte fatta det.Plussade idag efter en lång, frustrerande och jobbig period utan plus. Till saken hör att jag har PCOS så jag hade egentligen aldrig förväntat mig ett plus. Nu är jag överlycklig. Och livrädd.

• Stiffin

Åh, lyllos er! Jag har VUL nästa vecka och innan jag faktiskt får bekräftat att det är någon som flyttat in så vågar jag faktiskt inte riktigt tro på det. Jag vet fortfarande inte vilken vecka jag är i, Clearblue visade 3+, men som jag fattade det kan det innebära från fem veckor och uppåt? 
    Till saken hör att jag hade min senaste mens 29/7, men jag har "spontan" mens som kommer lite när den vill så jag kan egentligen ha blivit gravid när som helst efter det. Längtar bara tills jag får veta exakt vilken vecka vi är i :)

• Stiffin

Hej, alla!
    Jag har fått lite ljusrosa flytningar häromdagen. Väldigt, väldigt lite, men jag blir ändå orolig. Är detta farligt? Någon som vet?

• Stiffin
    Diamant skrev 2014-10-17 14:37:30 följande:
    Jag känner mig åksjuk KONSTANT! Och värre blir det när jag sitter i en bil.. Isglass hjälper en del mot illamående har jag märkt, jag som försökt hålla mig ifrån socker men hellre några isglassar än må skit! Lite blödningar under graviditeten ska inte vara ovanligt eller farligt, har du ont i magen samtidigt kan du ju alltid ringa BM och kanske få en undersökning men bara blödningar är oftast inget att oroa sig för :) 

Nej, ingen magvärk. Har VUL inbokat på onsdag så det kanske är bäst att avvakta tills dess om blödningarna inte tilltar eller jag får ont i magen.

Tack, nu blir jag lite lugnare :)
  • Stiffin
    Diamant skrev 2014-10-22 09:01:36 följande:

Var på SpecialMödravården igår och blev inskriven istället. 
    Vanliga Mödravården vågar inte ha kvar mig hehe.. 
    Har en del sjukdomshistorik och är född med en kärlmissbildning som de vill ha koll på då det påverkar både propprisken, blödningsrisken och hjärtat. Så det känns ändå skönt att de vill ha stenkoll :) 
    Ska börja med Levaxin med nu då de upptäckte att sköldkörteln inte riktigt ville vara med längre! Så nu kanske jag kan sluta frysa, orka vara vaken mer än några timmar åt gången samt gå UPP lite i vikt för fostrets skull istället för ner som jag gjort de senaste veckorna! (Det är väl typiskt va, när Moder Jord ger en ett legitimt klartecken att få gå upp i vikt nä DÅ plötsligt går man ner som tusan istället! Vart var detta för några år sen när man bantade halvt ihjäl sig?? Haha) 

Under VULet i måndags fick vi se ett litet, liiiiitet hjärta ticka vilket var häftigt, det ÄR ju faktiskt något där inne! 
    Dock hittade de även en cysta på 9x9 cm (gigantisk) i ena äggstocken så nu är remiss skickad till specialgyn, de kan ju inte operera bort den nu när cystan delar på platsen så får se hur de gör.  
    Samtidigt som det känns jäkligt konstigt att det är en SÅ stor cysta där inne så känns det skönt att veta, har haft jäkligt ont just där och inte riktigt förstått varför och den ligger och trycker på urinblåsan vilket gör att jag får så sjukt ont i magen när jag är kissnödig! Skönt att veta varför det gör så och att det inte är något farligt, det var en snäll cysta :) 

Oj vad långt inlägget blev nu! Hur går det för er? Har alla gjort VUL/varit på inskrivning? 

Hej!

Måste ju kännas skönt att de ändå håller koll. Hoppas att allt går bra för er! Men det där med cystan låter ju otäckt. Kan den växa mer och börja trycka på annat?

Jag ska på VUL idag (är supernervös - tänk om det inte finns något där inne!?) och få fastställt vilken vecka jag egentligen är i. Har haft ganska oregelbunden mens så jag litar inte riktigt på att räkna från senaste mensen.

• Stiffin

Har varit på mitt första VUL idag. Fick se hjärtat slå och pyret låg och sprattlade med både armar och ben. Jag är tydligen i vecka 10, inte 6 som jag trodde.

Vilken upplevelse!!

• Stiffin
    Diamant skrev 2014-10-22 14:56:39 följande:
    Wohoo! Jag sa ju att det skulle gå bra ;)

Ååh v 10, lyckos!
    Ja, men du vet.. man måste ju oroa sig lite ;)

Ja, går faktiskt in i vecka 11 på fredag så snart behöver jag inte oroa mig riiiikigt lika mycket. Vilket ska bli skönt med tanke på att jag oroar mig hela tiden :)
  • Stiffin

Hej! Idag är vi i 10+2, det går långsamt framåt.

Men. Jag och min man hade sex idag. Efteråt kom det pyttelite blod på pappret när jag var på toaletten. Är livrädd nu! Har detta hänt någon annan?

• Stiffin

Hej!
    Angående KUB. Vi går in i vecka 13 på fredag (äntligen!!) och har bestämt oss för att INTE göra KUB. Delvis för att det inte är ett definitivt svar utan bara en riskbedömning och delvis för att vi tror att det skapar mer oro än lugn. 

Sedan började vi diskutera etiska frågor: Vi som älskat det här barnet ända sedan vi fick reda på att h*n finns till, skulle vi älska h*n mindre om det visade sig att h*n har Down's syndrom? Är det verkligen meningen att man ska vara så selektiv och välja vilka barn som ska födas och inte födas?

Naturligtvis tänker alla olika och jag klandrar ingen som gör KUB, vi har bara bestämt oss för att inte göra det. Självklart önskar vi att vårt barn blir friskt men blir det inte så.. ja. Då är det inte så. Då får man ta det när man väl är där. Vi vill njuta av den här graviditeten, inte oroa oss (och JA - jag vet hur svårt det är. Jag oroar mig så fort det hugger till lite i magen eller om jag inte är illamående en dag, haha).

• Stiffin
    Fiiaaa skrev 2014-11-03 09:23:37 följande:

Trodde att illamåendet började gå över, det står på rätt många ställen att det ofta börjar bli bättre i v 11-12. Men usch, i morse spydde jag som en räv igen, hehe. Hoppas hoppas det ger med sej lite snart och att jag får tillbaka lite energi

Åh, stackare. Jag kan dock uppmuntra dig med att jag var likadan. Blev sjukskriven från jobbet en vecka också.. Är inne i vecka 12 nu och det har blivit MYCKET bättre! Håll ut! :)
Svar på tråden Vi runt 30 som plussat för första gången!