Vi runt 30 som plussat för första gången!
Hej hej! Hänger gärna på här :) plussade för två veckor sen och har bf runt den sista maj! Kul att så många från tråden plussat!!!
Hej hej! Hänger gärna på här :) plussade för två veckor sen och har bf runt den sista maj! Kul att så många från tråden plussat!!!
Jag gick med i en "BF Juni"- tråd men det är redan så många medlemmar att det inte går att hålla koll på alla, o det är fortfarande tidigt in i månaden! ;)
Känns skönt att hänga med de man redan "känner" här hehe!
Har ni några symtom då?
Jag har ju varit magsjuk sen i onsdags o har nu legat på sjukhus med dropp i 2 dar så har inte riktigt haft möjlighet att "känna efter", men mer gråtig är jag iallafall!
Min man sjöng en visa igår för att skoja om en undulat som får för lite mat för att dens ägare är så snåla, o jag började STÖRT-lipa för jag tyckte synd om fågeln!!
Hormoner är lite speciellt hehe
Å vad kul med fler plus!! Grattis <3
Ja visst är det segt de här första veckorna. Jag fick ju missfall första gången också, så det är ju lätt att tro att det kommer att hända igen... Ska bil sååå skönt när jag kommer över första tröskeln när jag fick mf senast... Hoppas verkligen att det får gå bra den här gången
Vilken vecka var du i när du fick missfall? Verkar som att det är så himla vanligt och jag går och oroar mig för det hela tiden.... Iofs har "hela tiden" för mig bara varit sen i morse när jag plussade.. Men ändå! Jag är nog bäst i Sverige på att oroa mig för saker...
Jag är i v 7, och har också rejäl molvärk till och från. Jag kände jättemycket precis runt bim, sen lugnade det ned sig igen, men nu känns det värre igen. Blir också skitorolig så fort jag känner av det lite mer, hade mf i våras som satt sina spår... Men egentligen tror jag inte att det är nån fara, och är det nåt fel så visar det ju sig...
Jag har helt galet mycket symtom, till skillnad från förra gången då jag inte kände nåt alls. Hoppas att det är ett ba tecken för mej eftersom förra slutade i mf. Rejält Illamående (kräkfest i morse), svullna och superömma bröst, hunger, helt galet, jag är så jäkla hungrig hela tiden. Trötthet, däckar vid 21 och pallar knappt ta mig ur sängen vid 7 när jag ska jobba. Och kissnödig, hela tiden, minst 2 ggr per natt nu jämfört med att aldrig gå upp för att kissa innan. Men det är helt klart värt det :) trevlig helg hörrni <3
Det kanske var dom 5 kopparna svart te jag dricker om dagen, eller alla glas vin jag drack kvällen innan plusset, eller stressen på jobbet.. Eller faktiskt bara slumpen
Men jag började blöda igår.. :*(
1 vecka fick man va gravid. Allt känns skit. Och jag var "bara" i v. 5! Kan inte ens inbilla mig hur det känns för dom som får missfall i v. 12!
Och tjejer..ni är urgulliga allihopa och kommer säker säga tröstande att man kan blöda under en graviditet, att jag inte ska ge upp det än osv. Men jag vet, känslan jag har är solklar, Det här ÄR ett missfall. :( kram till er alla.
Tråkiga nyheter när man går in här och jag har också en dålig dag idag. Hade ont i magen igår och blev riktigt orolig. Hur skiljer man på värk av att livmodern växer, foglossning och ev begynnande missfall liksom? Sen tycker jag att illamåendet är lite bättre och det är ju iofs skönt, men då börjar jag ju oroa mig för det också såklart. Går in i v 8 idag. Det är 9 dagar kvar tills missfallet började förra gången. Längtar faktiskt dit. Det blir som en milstolpe. Även om det inte kommer att ta bort oron såklart.
Härligt att inskrivningen gick bra och att du får den hjälp du behöver! Och å vad kul med vul redan nästa vecka :) håller med dig om att man blir lite knäpp av att läsa på fl angående missfall, jag har ju dessutom bara en graviditetserfarenhet och det är mf i v 9, så det är lätt att falla in i negativa tankar. Jag hoppas det blir bättre när jag passerat v 9.
Det var så skönt att då det bekräftat att det bor någon i magen. Jag såg en klump med ett hjärta som tickade. Det stämde med veckan jag var i också. Nu blev det mer verkligt och jag ska tro på det nu. Jag är så glad!