• Tiny_angel

1 bilbarnstol med bas från nyfödd till stor?

Är det någon här som vet någon bra bas som funkar både med babyskydd och bilbarnstol? Jag har gott om tid på mig att hitta det. Men funderar om detta är en bra och prisvärd lösning? Kollade i babybutik igår och det verkade finnas 2 lösningar. En var maxi cosi. Den andra kommer jag ej ihåg, men det var då insatser som man sätter i bilbarnstolen så behöver man inte ha babyskydd, känns ju inte helt bra.. Vad kör ni med?

• Svar på tråden 1 bilbarnstol med bas från nyfödd till stor?
  • Tiny_angel

Just ja, Jane nyni denna djungel. Men stol 2 behöver ju inte bas! Tror jag måste ha bas till babyskyddet, jag har en 2 dörrars bil och liten måste sitta bakom mig. Den andra platsen är nerfälld så jag ska få plats med hundbur och barnvagn.. Framsätet har airbag så det kostar 5000 att koppla ur.. Köpte bilen ca 2 månader innan jag vart gravid..

• Tiny_angel

Oj, mycket att tänka på. Dilemmat är ju att jag har en 2 dörrars bil så därför är det lite svårt att klättra i baksätet och spänna fast stolen varje gång. Hade jag haft 4 dörrar hade det inte vart några problem. Men satsar på bas till babyskyddet.. Tack för alla tips och idéer. Jag får fortsätta fundera och prova vad som blir bäst i min bil. Någon mer som kör c30?

Svar på tråden 1 bilbarnstol med bas från nyfödd till stor?