• MalinA87

Fertilitetsutredning hösten 2014!

Jag har en trevlig historia att berätta som kanske kan ge er lite hopp!

Är 27 år gammal och fick diagnosen endometrios när jag var 17 och opererades med titthål då och de fick bort allt. Sedan började jag med p-sprutor (Depoprovera) och hade då ingen mens alls från 17 års ålder. 2011 träffade jag min nuvarande sambo och i aug 2012 bestämde vi oss för att ag skulle sluta med sprutorna då det kan ta en väldig tid för allt att komma igång. Tiden gick men ingen mens dök upp.. i dec 2013 fick jag hjälp med att sätta igång mensen och har tagit 3 kurer av olika gulkroppshormon. Någon gång på våren kom mensen igång men jag verkade inte ha någon ägglossning. Tog massa tester men de visade ingenting. Så i aug i år fick vi hjälp på RMC. De gjorde tester på mig och sambon, han gjorde spermatester och allt var bra. Sedan spolade jag äggledarna, tror det var i börjanav september. Sedan nu i september så kom inte min mens när den skulle.. den har varit punktlig på dagen de senaste 3-4 månaderna. Det visade sig at jag är gravid (är i v. 6+1 idag). Jag tror att det var spolningen av äggledarna som gjorde det.. ägget släppte som det skulle men kunde helt enkelt inte ta sig till livmodern...

Håller tummarna för er att allt går lika bra för er och att det kanske är samma problematik som jag hade =) Kram på er!!

Svar på tråden Fertilitetsutredning hösten 2014!