• Anonym (gett upp)

Fler som gett upp barn?

Vi har försökt och försökt och försökt få barn. Vi orkar inte mer nu. Vi är känslomässigt och kroppsligt utmattade och har gett upp nu. Döm oss inte. Tro inte att vi inte vill tillräckligt för vi vill men våra kroppar och psyken orkar inte mer nu. Finns det fler som vi?  Eller får alla till slut de barn de vill ha? Är det bara vi som inte lyckas? Finns det fler som inte lyckas och som blir tvingade att leva utan barn? Jag vill inte höra en massa kommentarer om att "vill man tillräckligt så ger man inte upp" eller "vi gav minsann inte upp trots si och så många försök och vi lyckades" eller " att ge upp är inte ett alternativ, vi kämpar till det lyckas" eller liknande. Det jag skulle vilja veta är om det finns fler som tvingas ge upp pga kroppen/psyket orkar inte mer eller för att åldern hinner ifatt eller för att man inser att relationen/det egna psykiska måendet är i allvarlig fara?

• Svar på tråden Fler som gett upp barn?
  • Anonym (K)

Finns gott om folk som ger upp - i slutändan är det lite så att man får bara ett liv, kan man inte få barn under detta enda liv och verkligen vill ha det, så är det en tragedi, ja - men det är Inte en anledning att fördärva hela resten av livet. Det kan kännas svårt just nu, men det finns så många andra saker att leva för. Om man inte kan tänka sig att adoptera någon stackare utan föräldrar då - då kan barnlös och föräldralös bägge få det de drömmer om.
    Men jag förstår att alla inte vill det. Oavsett så ska man inte sabba hela livet bara för en sak - även om det är en stor sak.

• Anonym (gett upp)

Och om man inte kan/får/har råd att adoptera? Hur göra för att leva utan barn och inte må dåligt resten av livet? Hur lära sig att stå ut? Hur få tillbaka känslan av lycka och mening i livet?

• VästmanlandHjälp

Hej!

Bor du i närheten av Västmanland?

Jag är ensamstående och skulle verkligen behöva en stadig familj för min son - varannan vecka ungefär.

Jag delar gärna honom med en familj som längtar efter barn.

Jag är helt seriös. Jag skulle kunna tänka mig en stödfamilj via socialen, men vill inte blanda in soc.

Skriv till mig om du är intresserad.

Sonen är 3,5 år.

• Anonym ((M))
    VästmanlandHjälp skrev 2014-09-30 15:18:23 följande:

Hej!

Bor du i närheten av Västmanland?

Jag är ensamstående och skulle verkligen behöva en stadig familj för min son - varannan vecka ungefär.

Jag delar gärna honom med en familj som längtar efter barn.

Jag är helt seriös. Jag skulle kunna tänka mig en stödfamilj via socialen, men vill inte blanda in soc.

Skriv till mig om du är intresserad.

Sonen är 3,5 år.

Va fint av dig... önskar jag hade bott i näheten av Västmanland...
Svar på tråden Fler som gett upp barn?