• Kejkej91

Berätta något kul om era katter.

Vill höra något kul om era katter, något speciellt som de gör :)

Kan börja med min, han är en norsk skogskatt/turkisk van.

- Han älskar att prata med mig, på morgonen när larmet ringer kommer han och jamar på mig och lägger sig sen under min haka medan vi snoozar i 15 minuter. 
    - Han tycker om att bada, när jag duschar blöter han gärna ner sig.
    - Han älskar förändringar, händer det något nytt eller köps in något nytt är han först och slickar och nosar.
    - Han älskar att slicka på påsar.........
    - Han ligger alltid på rygg med magen i vädret och sover.
    - Han sitter på sin rumpa i soffan bredvid mig.
    - Han fiskar i toaletten så fort jag glömmer locket.
    - Han älskar apportering av sina råttor, speciellt "disco råttan" som glittrar.

Han är lustig, rätt speciellt och väldigt omtyckt av alla som kommer på besök med sitt egna lilla sätt.

• Svar på tråden Berätta något kul om era katter.
  • Akua

Min blandrashona på 2 år "svarar" när jag hostar, skramlar med bestick, knäpper med gaständaren när jag tänder ljus. Hennes svar är precis som när katter "hackar tänder" när de sitter i fönster och ser fåglar....om du förstår vad jag menar för ljud.

Det är framförallt när jag hostar. Hon kan ligga och sova ihoprullandes på rygg och ändå reagera. Ibland bara på det djupa andetaget innan själva hostandet. Ibland springer hon iväg och låter. Typ när jag bara öppnar diskmaskinen (då skramlande tillslut förekommer) springer hon ljudande ut från köket.

Jag undrar så mycket vad detta beror på!!!!! Haha

• Kejkej91
    Akua skrev 2014-09-29 00:33:49 följande:

Min blandrashona på 2 år "svarar" när jag hostar, skramlar med bestick, knäpper med gaständaren när jag tänder ljus. Hennes svar är precis som när katter "hackar tänder" när de sitter i fönster och ser fåglar....om du förstår vad jag menar för ljud.

Det är framförallt när jag hostar. Hon kan ligga och sova ihoprullandes på rygg och ändå reagera. Ibland bara på det djupa andetaget innan själva hostandet. Ibland springer hon iväg och låter. Typ när jag bara öppnar diskmaskinen (då skramlande tillslut förekommer) springer hon ljudande ut från köket.

Jag undrar så mycket vad detta beror på!!!!! Haha

hahaha men det gör min katt också, lika när jag nyser. Så när jag är förkyld har han ett helvete med sina ljud.

Vad roligt att din katt gör det också. Ja undra vad det beror på 
  • Vickanone

Jag är omgiven av knasiga katter, mina egna samt min låtsas pappas katt och min systers katt.
    Min låtsas pappa har en "skepps katt" dvs en kisse med en massa extra tår på tassarna, han är världens charmknutte.
    Pratar jätte mycket, svarar alltid när man pratar med honom.
    Trots alla extra tår så är han den klumpigaste katten jag mött, ramlar ner från fönsterbrädor, sin klätterställning osv :P
    Springa snabbt kan han, har hänt att det har "skrikit" om hans trampdynor när han har kommit i full fart på parkett golvet.
    Sen har min syster en katt som är ganska speciell, hon tycker om att duscha och hon älskar även champinjoner på burk.

Katter är världens bästa djur !

• Kejkej91
    Vickanone skrev 2014-09-29 20:29:39 följande:

Jag är omgiven av knasiga katter, mina egna samt min låtsas pappas katt och min systers katt.
    Min låtsas pappa har en "skepps katt" dvs en kisse med en massa extra tår på tassarna, han är världens charmknutte.
    Pratar jätte mycket, svarar alltid när man pratar med honom.
    Trots alla extra tår så är han den klumpigaste katten jag mött, ramlar ner från fönsterbrädor, sin klätterställning osv :P
    Springa snabbt kan han, har hänt att det har "skrikit" om hans trampdynor när han har kommit i full fart på parkett golvet.
    Sen har min syster en katt som är ganska speciell, hon tycker om att duscha och hon älskar även champinjoner på burk.

Katter är världens bästa djur !

haha åh lycka. :) 

ja katter är verkligen bäst!
  • Copyme

Min katt kan sitt och aportera. Är hon i ett annat rum och man ropar jamar hon alltid och kommer i full fart :) sedan tycker hon också om duschen och att ligga på rygg och sova, gärna med rumpan så nära mitt ansikte som möjligt.. ;)

• Kejkej91
    Copyme skrev 2014-09-29 21:10:26 följande:

Min katt kan sitt och aportera. Är hon i ett annat rum och man ropar jamar hon alltid och kommer i full fart :) sedan tycker hon också om duschen och att ligga på rygg och sova, gärna med rumpan så nära mitt ansikte som möjligt.. ;)

mm mysigt, eller när de andas och "pratar" i ens ansikte med den härliga andedräkten. 
  • Diamant

Vår katt pratar ALDRIG, utom när man säger hennes namn och då gör hon ett "mmm-ande" ljud hehe. 

Hon ska ALLTID sova antingen på min kudde på natten eller under täcket tätt, tätt intill. Vilket mysigt, utom när man vaknar på morgonen med hennes RUMPA i ansiktet!!

När jag skrattar högt, t ex när mannen kittlar mig, då springer hon fram till mig och BITER mig i näsan eller i armen! Varje gång!! 

• kasovi

En av mina katter brukar följa med ut på långpromenader. Då går hon med mig hela vägen, precis som en hund. Stannar vid övergångsställen när jag gör det!

En av de andra två katterna sprätter alltid förbi mig fram och tillbaks och gör nåt purrande ljud precis när han passerar mig, då han ser att jag kommer gående utanför huset.

En tredje kisse tycker om att sova under mattor och ligger gärna på mattorna och rör sig framåt genom att dra sig fram med framtassarna :) fort ska det gå också!

• kasovi

Den här är också rätt skön... Man måste ju hålla koll på mamma när hon går ut på framsidan :)

Tog bilden precis nu, och det slår aldrig fel! Haha

• Kejkej91
    kasovi skrev 2014-10-03 07:43:12 följande:

Den här är också rätt skön... Man måste ju hålla koll på mamma när hon går ut på framsidan :)

Tog bilden precis nu, och det slår aldrig fel! Haha

hahaha alltså jag dör vad söt, vilken klockren bild. Ser nästan ut som mamma när man kom hem försent i tonåren och hon spanade med undan dragen gardin. hhaha
Svar på tråden Berätta något kul om era katter.