• Anonym (y-mannen)

Jag vill att kvinnor ska lyda män mer.

Jag skulle gärna vilja leva under den gamla tiden där kvinnorna löd och respekterade sina män. Jag vill gärna ha en sådan fru. Ingen jävla feministkärring som ska ha något att säga till om dittan och datten. Jag ser på dessa filmer som handlar om 1800 -tal och tidigt 1900 tal... ja sådan kvinna vill jag ha och så vill jag även att samhällets kvinnor ska vara.  

• Svar på tråden Jag vill att kvinnor ska lyda män mer.
  • Anonym (y-mannen)

Nu exempelvis skulle jag gärna att min fru stekte ägg till mig med tomat och korv. Jag sa till henne "gå och laga mat till mig", hon snyftade till och vände sitt ansikte och kallade mig fläsk.   

• En glad tjej

Hade jag kunnat gå hemma hade jag gärna gjort allt min man bad mig om men nu är inte fallet så utan vi jobbar lika mycket så han har inte ett skit att säga till om. Lika mycket jobb

• Anonym (stackare)

nä men vad är det för 'lame ass' försök att provocera, haha ha

kan inte bestämma mig om det är lite smågulligt, pinsamt som attan eller om jag ska tycka synd om en människa som försöker så till den mildaste grad att få uppmärksamhet

• sextiotalist

ojoj och du tror på att kvinnorna löd sina män förr.
    Förr, så var hemmen kvinnans område och så fort mannen klev innanför ytterdörren, så var det kvinnan som bestämde.
    Allvarligt, kvinnan hade en hel del att säga till om, ofta var det kvinnan som skötte hushållets ekonomi och allt kring barnen.
    i sig var kvinnan omyndig tills någon gång i början av 1900-talet, men det innebar inte att kvinnan var den undergivna.

• Tecum
    En glad tjej skrev 2014-09-26 19:39:44 följande:

Hade jag kunnat gå hemma hade jag gärna gjort allt min man bad mig om men nu är inte fallet så utan vi jobbar lika mycket så han har inte ett skit att säga till om. Lika mycket jobb

Men om han tjänat tillräckligt för att försörja er bägge, hade du velat gå hemma då och passa upp på honom? Sund inställning isf, tänk vilken frihet du haft medan han var på jobbet...
  • Anonym (K)
    Tecum skrev 2014-09-26 19:58:39 följande:
    Men om han tjänat tillräckligt för att försörja er bägge, hade du velat gå hemma då och passa upp på honom? Sund inställning isf, tänk vilken frihet du haft medan han var på jobbet...
    Fast utan pension om de skulle separera - vilket innebär en Hemsk brist på frihet; antingen stannar man trots att man inte vill, eller så måste man vänta tills någon annan vill ha en innan man kan separera, så att man kan bli försörjd igen.

För även om man kan få jobb efter en separation så får vi lite räkna med att det man snålat ihop till den dagen kommer vara en hel del mindre än en kvinna som jobbat hela sitt liv fått ihop.

...ja, eller så kan mannen AVLÖNA en, beskattat, för att vara hemmafru, men det tippar jag att han inte vill - men det kanske han vill (?)
  • Anonym (stackare)
    Ivan52x53 skrev 2014-09-26 20:00:03 följande:

Nä f*n, nu är det 2014, dags för tonåringarna att bestämma! Demon

hahahha haha hahahahahaha Skrattande
  • Haskel
    Anonym (y-mannen) skrev 2014-09-26 19:28:45 följande:

Jag skulle gärna vilja leva under den gamla tiden där kvinnorna löd och respekterade sina män. Jag vill gärna ha en sådan fru. Ingen jävla feministkärring som ska ha något att säga till om dittan och datten. Jag ser på dessa filmer som handlar om 1800 -tal och tidigt 1900 tal... ja sådan kvinna vill jag ha och så vill jag även att samhällets kvinnor ska vara.  

Jag kan bara göra dig besviken och berätta att feminismen till stor del motverkat sitt syfte.

Den som bestämde förr var kvinnan. Mannen var ett arbetsredskap, som var nödvändigt för kvinnans och barnens överlevnad. Inte mycket mer värt än en traktor i ett jordbruk.

Dock var mannen fysiskt starkare, varpå kvinnan till viss del tvingades ha viss respekt för den/honom. (Detsamma gäller en traktor).

Dock är jag själv ganska konservativ och trivs med att vara den "traktor". Här på landsbygden är det fortfarande ganska likt. Här är det "regeringen" som bestämmer.
Svar på tråden Jag vill att kvinnor ska lyda män mer.