Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Gabbe75 skrev 2018-07-13 02:05:45 följande:
    Säkert, skönt att höra att M får i alla fall din röst om de vägrar samarbeta med SD. Då får ju M i alla fall en röst och inte kan väl M, vilja bli av med den ? Skrattande Men vem, vet, de kanske ändrar sig efter valet? Obestämd
    Vi är 51% som inte vill ha något med Åkessons sunkparti att göra. Men vem vet, M kanske inte bryr som om ett tapp på uppemot hälften av sina väljare och Åkesson kanske är precis lika samarbetskåt på ett tioprocentsparti Tomte

Nej, om man går till val på att inte samarbeta med SD kommer man att hålla sig till det om man inte vill åstadkomma en politisk kris med nyval som följd.

Läser du öht något som M säger eller lyssnar du bara inåt och booster ditt önsketänkande när det kommer till vad M säger om SD?
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka

SD-politiker tar inte sitt uppdrag på allvar.

Hur har SD använt sina möjligheter att driva igenom sin politik på lokal och regional nivå under denna mandatperiod?

150 SD-representanter har lämnat sitt parti för att bli politiska vildar

I nästan hälften (43 procent) av de kommuner där SD är representerade har de struntat i att ens lämna in ett budgetförslag

Var sjunde SD-plats (188 av 1 346) har varit tom eller besatts av en politisk vilde i stället för en representant för SD

I drygt var femte kommun (64 av 285) är frånvaron bland SD:s ledamöter i kommunfullmäktige alarmerande hög (de kommer aldrig eller mycket sällan på de viktiga fullmäktigesammanträdena).

Den som röstade på Sverigedemokraterna i förra valet kunde i många fall lika gärna ha kastat valselden i papperskorgen.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/wEQqW1/sd-politiker-tar-inte-sitt-uppdrag-pa-allvar

• nihka
    KillBill skrev 2018-07-18 17:45:24 följande:

Ja ett riktigt pajasparti är det. När SD i Luleå presenterade sin budget hade man budgeterat för att satsa stort på den Skånska landsbygden

www.expressen.se/nyheter/sd-i-lulea-kopierade-kollegernas-budget/
    Jag vet. Copy paste. Så genomtänkta kan SD-budgetarna vara från den halvan av kommuner där man ändå bryr sig om att lämna in nåt.

Så jävla kasst!
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 09:51:33 följande:
    Jag sänker mig inte så lågt så att jag börjar rada upp vad de andra mesiga partierna gjort sig skyldiga till. Folk glömmer fortare än en gris blinkar. Jag SKULLE möjligtvis kunna nämna "valstugeskandalen" (ett litet exempel i högen)men varför göra det?
    Fortfarande så att SD är Sveriges mest hatade parti och det har de lyckats med helt själva och du är en del av det.
  • nihka
    tobbe01 skrev 2018-07-21 10:33:51 följande:
    Kanske får vi tugga i oss att amerikanarna valde Trump? Jag blir inte förvånad om han väljs om när det blir dags. På samma sätt kommer vi att måsta ta in att SD efter valet kanske är vårt lands näst största parti (eller största). Sofforna på Svt kommer DIGNA under alla förtrytsamma förståsigpåare som ska försöka förklara HUR svenska folket kan rösta så "fel". Jag lovar.
    Men svenska folket har inte och kommer inte att rösta "fel". Jag lovar. Den andel av svenska folket (en minoritet) som röstar på SD - Sveriges mest hatade parti har väl förhoppningsvis åtmonstone klarat av att ta rätt valsedel och stoppa den i ett kuvert liksom majoriteten av det svenska folket som röstar och kommer att rösta på ett annat parti än SD.

En av orsakerna att SD är så hatade tror jag är att de försöker göra sig till svenska folkets röst när en överväldigande majoritet av det svenska folket inte stödjer SD eller rent av är anti-SD. Inte ens de som SD anser står dem närmast, moderaterna, vill ha något med dem att göra, men det verkar vara problematiskt för verklighetsfjärrmade SD att ta in att man inte är önskvärd:

Samtidigt stänger han (Kristersson (M)dörren till SD.

? Mina värderingar är inte SD:s. Jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD

• nihka
    Rataxes skrev 2018-07-23 11:37:00 följande:
    NMR eller AfS
    Och för 4 år sedan?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2018-07-23 11:11:49 följande:
    Ja, det kan man undra.

Men jag gissar att SD kommer att skaffa sig en klimatprofilering, såtillvida att de assimilerar argumentet att invandring är en företeelse som påverkar klimatet mer än något annat i partiets handlingsprogram - och om bara Sverige stänger de vidöppna gränserna så har vi gjort mer än vad man kan begära i syfte att minska mänsklig klimatpåverkan - och därmed behöver vi inte göra något i övrigt - mer än att minska anslagen till klimatforskning.

TypTomte
    Det har redan nämnts av SDare att invandring är dåligt för miljön.

Man resonerade som så att när exempelvis en somalier lever i Somalia, typ i sin hydda med stråtak och jordstampat golv, så är miljöbelastningen relativt liten, När denna person lever i Sverige ökar miljöbelastningen eftersom vi lever som vi gör här och hen anpassar sig efter det, och därför är det mer miljövänligt att inte ta emot några invandrare.

Alltså man baxnar! Fortfarande. 
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-07-23 17:46:05 följande:
    Möjligt.

Ganska meningslöst att sitta och spekulera i vad en norsk psykopat skulle rösta på i ett annat lands riksdagsval.
    Fast du har gjort det två gånger

Jag tycker det är bra att komma ihåg att SD drar till sig mycket mer än sin beskärda del av extremister.
  • nihka
    Rataxes skrev 2018-07-23 18:34:18 följande:
    Och 2 andra har orkat ställa frågan...
    Det är frivilligt att delta. Ingen tvingar dig. Men så gaska upp dig. Det finns så mycket roligt i livet
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!