tobbe01 skrev 2018-07-21 10:33:51 följande:
Kanske får vi tugga i oss att amerikanarna valde Trump? Jag blir inte förvånad om han väljs om när det blir dags. På samma sätt kommer vi att måsta ta in att SD efter valet kanske är vårt lands näst största parti (eller största). Sofforna på Svt kommer DIGNA under alla förtrytsamma förståsigpåare som ska försöka förklara HUR svenska folket kan rösta så "fel". Jag lovar.
Men svenska folket har inte och kommer inte att rösta "fel". Jag lovar. Den andel av svenska folket (en minoritet) som röstar på SD - Sveriges mest hatade parti har väl förhoppningsvis åtmonstone klarat av att ta rätt valsedel och stoppa den i ett kuvert liksom majoriteten av det svenska folket som röstar och kommer att rösta på ett annat parti än SD.
En av orsakerna att SD är så hatade tror jag är att de försöker göra sig till svenska folkets röst när en överväldigande majoritet av det svenska folket inte stödjer SD eller rent av är anti-SD. Inte ens de som SD anser står dem närmast, moderaterna, vill ha något med dem att göra, men det verkar vara problematiskt för verklighetsfjärrmade SD att ta in att man inte är önskvärd:
Samtidigt stänger han (Kristersson (M)
) dörren till SD.? Mina värderingar är inte SD:s. Jag kommer inte samarbeta, samtala, samverka, samregera med SD