Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Smutsiga sanningar om SD!

Biffus skrev 2014-11-26 21:36:09 följande:
    Det där kallar jag verkligen att "städa upp" och vara ljusår från de nazistiska rötterna... Kräks
    Och sen anser du ha ensamrätt på historien.

Jag kräktes lite själv faktiskt.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-26 21:51:53 följande:
    Två saker:
    1. Öknamn, inte smeknamn.
    2.  Varför använder du nazisternas definition av jude?
    Förklara gärna en nazists definition av jude och ställ det mot en normal judekritisk  definition.

Eller är alla judekritiker mest detsamma?
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-26 21:56:18 följande:
    Varför skriver du inlägg som du i efterhand hävdar är spam? Be någon moderator att ta bort ditt inlägg om du tycker att det är spam. 
    Det här är ett dagis för vuxna. Hoppas ni inte tvingar era barn till de här åsikterna. Men, ja, antar jag slår i vinden.
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-27 06:49:58 följande:
    Ja, det är bara dagisbarn som skriver en sak för att sedan helt ignorera svar på detta och hävda att ens eget inlägg är spam. 
    Förstod du ens själv vad du menade där?
  • FiaMedFunkk
    Elake skrev 2014-11-27 18:15:26 följande:
    Japp, det kan du ju tycka. Men kom ihåg att det är DU som bildar förutfattade meningar om SDväljare genom att dra oss alla över en kam, bara för att du möter iditoter som debatterar med dig.
    Man kan inte stämpla alla SDväljare för att ha dåliga källor när det bara är några enstaka som lägger fram sådana.
    Jodå. 801 000 är minsann rasister, lågutbildade och bönder. Trots att vi har Europas svagaste jordbruk.

Men verkligheten är inte hatarnas paradgren.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-11-27 18:54:08 följande:
    En förvånansvärd stor del av debatten här på FL får en slags slagsida där debatten kommer att handla om debatten här på FL.

Nej, jag tror inte att SD-aktivisterna här på FL är helt representativa för sverigedemokrater ute i samhället. Min uppfattning är att det inte är möjligt att nästan 13 procent av oss svenskar kan vara så självupptaget urblåsta.

Jag skulle gissa att en del av rösterna på SD kommer från folk som aldrig skulle drömma om att kalla DN för judemedia, röster som en protest från exempelvis byggjobbare som sett arbetsvillkoren inom branschen försämras på grund av EU-regler - eller transportarbetare som nästan kan se en hel bransch försvinna i halvillegal låglönekonkurrens.

Frågan är bara vad alternativet till avregleringar och inre marknader skulle vara och innebära.
    Snubblade du på retoriken, igen?
  • FiaMedFunkk
    Biffus skrev 2014-11-27 19:47:12 följande:
    Ad hoc-argument. Sitter du med en lista över argumentationsfel och försöker få in så många som möjligt eller? :S
    Skönt att åtminstone en användare är föga lärd. Jag saluterar.
  • FiaMedFunkk
    FDFMGA skrev 2014-12-09 09:13:45 följande:
    Ja, nu vet jag inte så mycket om skillnaderna mellan SD och SVP - men min upplevelse från några års läsning på nätet är att många SVP:are är mer stringenta, inte bara  rasismen utan också i resonemang.

Jag vet inte om du håller med - men jag tror att den genomsnittlige SVP:aren är såväl kunnigare som intelligentare än SD-motsvarigheten.

Jag skulle tro att det finns en tendens inom SVP att betrakta SD som nyttiga idioter.
    Nej, vi vet att du knappt kan skilja en sosse från en SvP:are. Men det är inte vårt fel att du är blind.
  • FiaMedFunkk
    Dorian Ertymexx skrev 2014-12-13 20:16:58 följande:
    Sedan SD fick minsta att säga till om. Lika oväntat som att vår kommer efter vinter, alltså.
    Ja, sen vaknade du ur lådvinskoman.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-12-13 16:29:37 följande:
    Googla arbetslöshet bland sverigedemokrater. Ingen vacker läsning.
    Haha. Vilket skämt till hänvisning. Du hade alltså inget att komma med?

Föga förvånande.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!