Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

KillBill skrev 2018-05-19 18:30:15 följande:
    Det finns ingen som försvarar gängkriminalitet våldtäkter eller stenkastning, varför försöker då det att låta så? Antalet bilbräder har f.ö.  minskat  med ca 25 % i år.
    Det finns en grupp människor som ser exempelvis afghaner som synonymt med våldtäktsmän och de tycker inte man ska påtala att våldtäkt inte är ett nationellt betingat beteende. Detta tycker de är att försvara våldtäkter. Denna grupp kallas rasister och har annars mycket svårt för etiketter och gillar inte att de kallas rasister.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-21 17:56:56 följande:
    Som vänsterpartist protesterar jag mot att förövarens politiska åskådning skulle vara viktig. Det är vår hållning när invandrare begår brott och det bör vi konsekvent förhålla oss till, eller hur?
    Som TS protesterar jag mot alla inlägg som inte handlar om SD och smutsiga sanningar om partiet och dess förträdare och anhängare. Hade du något att tillägga om ämnet?
  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-21 18:00:11 följande:
    Ditt förhållningssätt har dock misslyckats då SD bara fortsätter att öka.

Att du, jag och många med oss inte litar på SD innebär ju att de kan säga precis vad de vill. Vi kommer ändå inte att tro dem, vilket i sin tur leder till att de får en massa sympatiröster.
    Du kanske inte har märkt att SD stått stilla hela detta år? Politiskt intresserad är ju inte alltid detsamma som politiskt insatt.
  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-21 19:47:03 följande:
    Fast nu handlade det ju om den smutsiga sanningen om SD-våldtäktsman. Får man inte kritisera SD när du är TS?
    Jaha. Det var SD man talade om när det gällde gängkriminalitet, våldtäkter stenkastning och bilbränder. SD är verklligen "mångsidiga". Tack för info!
  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-21 19:44:10 följande:
    Handlade tråden om "smutsiga sanningar om SD"?
    Jepp. SD och deras rasistiska falang - som inte gillar att kallas för rasister. Eller har du träffat någon SDare som pratar om "negern" och "djungeln" som kallar sig själv för rasist? Inte det? Märkligt...
  • nihka
    Padirac skrev 2018-05-21 19:47:23 följande:
    Då JÅ häromdagen fick frågan om Sd-ledamöterna som lekte Camp Auschwitz  så visste inte JÅ vad det pratades om.

www.expressen.se/gt/sd-politiker-mitt-i-camp-auschwitz/

En partiledare med så dålig koll gör bäst i att inte säga för mycket. Smart att inte avslöja sig Drömmer
    Det är ju sådant som man som partiledare lätt glömmer att ens partiföreträdare går ut med sina nazistiska sympatier. Men kanske är Åkesson ändå förlåten för att minnet sviker, för vilken gång i raden var inte detta? Inte lätt att hålla ordning på alla nassar och smygnassar inom SD.

Men Evertsson är ju inte rasist och nazistsympatisör "på riktigt". Hon bara skrev rasistiska och nazistiska kommentarer för att hon ja,"Jag vet inte, jag kan inte svara på det. Jag kanske var frusterad."

Och så är det ju som bekant för var och varannan när man blir frustrerad - att det lätt blir lite nazistiskt barasådär.
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-21 23:03:01 följande:

Hade övriga partier i ett tidigt skede tagit ansvar i flyktingfrågan hade inte SD kunnat växa sig så starka.

Det är inte SD:s fel att välfärdssystemet krackelerar sönder och samman samtidigt som skattetrycket bara blir värre och värre.

SD är inte problemet, de är bara symtom på att vi har allvarliga inrikespolitiska problem. Alltfler människor känner sig idag otrygga i dagens Sverige.

Alla utom SD tar ansvar. Reglerar upp och ner allt utifrån situationen. SD har aldrig haft någon aktiv roll utan SDs enda uppgift är att sitta på avbytarbänken och gnälla om samma sak i 30 år. Invandring. Gnäll. Gnäll. Gnäll. Problemen med invandrare var oöverstigliga 1988 och malpåsen hänger kvar. SD har ALDRIG varit annat än djupt missnöjda. Och det finns folk som dras till det.

Du låter också missnöjd. Låter som du bor i en skolåda på motorvägen. Själv bor jag i ett av världens lyckligaste länder.

Sverige 

https://www.lottoland.se/lottomagasinet/vaerldens-lyckligaste-laender-i-ar.html
  • nihka
    vänsterpartisten skrev 2018-05-22 00:11:30 följande:

Det är otroligt klantigt av extremvänstern att via våldsamma konflikter skapa uppmärksamhet åt extremhögern, men man vill ju synas själva också. När man inte har något intellektuellt att komma med kan man alltid skapa lite våldsam action.

Detta är en delförklaring till att SD blev möjliga som riksdagsparti. Den rödgröna regeringens tafatthet är en annan förklaring.
    Här är inte platsen för självömkan eller att bekänna sina extremistiska synder. Ta det med polisen om ditt samvete tynger dig.
  • nihka
    Snäll men inte tråkig skrev 2018-05-22 00:03:41 följande:
    Om du kan läsa innantill ser du att vad jag skrev var att det finns en våldsfixerad machokultur på en del asylboenden.

En våldsfixerad intolerant machokultur, där man ska se ned på kvinnor, på män man upplever som feminina, på hbtq-personer och på människor med ursprung i vissa delar av världen, med andra religioner eller från andra grenar av den religion man själv tillhör .

Precis som hos SD och deras sympatisörer alltså.

Därför är SD det absolut sista partiet som kan lösa den typen av problem.

De är ju själva genomsyrade av liknande attityder.
    SD är en kulturell avart i Sverige.
  • nihka
    Mrshedgehog skrev 2018-05-22 07:50:14 följande:
    Nej, Jag anmälde inte. Handlade om för mycket rädsla för personen i fråga, tyvärr.
    Om du anmäler skulle det inte alls förvåna mig om fler vågar sig fram. Eller omvänt skulle du våga anmäla om någon annan gjorde det först?
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!