Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Gabbe75 skrev 2018-03-28 23:32:13 följande:
    Den smutsiga sanningen med SD är att deras invandringspolitik är alldeles för generös. Återvandringen måste föras upp på den politiska agendan och här är SD alldeles för mjäkiga. Det håller inte.
    Ja, så är det fler än du som tycker att man inte bara ska strypa invandringen utan även rensa ut de som bor här. Etnisk rensning kallas det.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-29 15:54:26 följande:
    Han är ju numera inte med på riksdagslistan. Varför han fick vara kvar längre än exempelvis Almqvist får du fråga partistyrelsen om.
    WOW. Inte med på riksdagslistan först sex år efter järnrörsskandalen. Det var snabbt jobbat

Varför ska jag fråga partistyrelsen? Det är ju helt jävla uppenbart att han får vara kvar i partiet för att man inte vill utesluta honom. 
  • nihka
    Gabbe75 skrev 2018-03-29 15:55:36 följande:
    Högst osäkert om jag lägger min röst på SD i riksdagsvalet. På kommunal nivå kanske, men på riksplanet. Nja...

Vad tänker du själv rösta på?
    Ja, det är lite av ett mysterium...
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-03-29 19:36:06 följande:
    Jag såg delar av deras "presskonferens" för några veckor sedan och blev spyfärdig. Massor av judefientliga kommentarer, senare hade SVT ett reprttage i nyheterna där de intervjuade Gustav Nasselstrand, nästan ett rent hyllningsreportage utan kritiska frågor. Men så länge man hatar judar verkar allt vara förlåtet av SVT.
    "hyllningsreportage"???

"så länge man hatar judar verkar allt vara förlåtet av SVT"

Din radar verkar lite off.
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2018-03-29 21:15:29 följande:
    Det är tre veckor sedan, 5 mars. har inga länkar sparade, vill inte förorena min dator...

Jag hade förväntat mig att kritiska frågor skulle ställas. Frånvaron av detta gjorde mig förvånad.
    En frånvaro av kritiska frågor blir en hyllning Obestämd

Man kanske bara lät honom säga vad han tyckte för att låta honom falla på eget grepp. Tänkande människor kan avgöra om det var Kesselstrand som rörde på läpparna eller reportern.
  • nihka
    KillBill skrev 2018-04-24 17:20:32 följande:

Man tar sig för pannan. Snack om usel moral:

Jag ville testa om det funkade, sa SD-riksdagsledamoten Mattias Bäckström Johansson från Oskarshamn till tidningen Expressen, efter att han köpt ogiltiga sedlar till ett värde på 21 975 kronor som han sedan, enligt tidningen, försökt byta till giltiga.

www.ostrasmaland.se/ledare/jag-ville-testa-om-det-funkade-sa-riksdagsmannen/

Här står det lite mer:

https://www.expressen.se/nyheter/riksdagsledamot-kopte-ogiltiga-sedlar-och-forsokte-losa-in-dem/

Obegripligt idiotiskt!
  • nihka
    oanonym skrev 2018-04-28 13:19:04 följande:

Det jag vill säga är att man är automatiskt inte dum för att man kritiserar budskap i fiction.

Eftersom man skriver nya fantomenserier behöver seriefiguren följa med in i modern tid. Det fantomen tog avstånd från tidigare är i grunden samma saker som nu  - Fantomen är hård mot de hårda.

Det finns inget i grundbuskapet som ändrats bara att vissa vill exkludera viss typ av hårdhet som hårdhet mot homosexuella.
  • nihka
    oanonym skrev 2018-04-29 13:01:54 följande:
    Vet inte riktigt varför du citerar mig och skriver detta?

Jag har inte sagt något om Fantomen.

Jag reageade på argumentet att man tydligen var dum om man kristiserade en seriefigur.
    OK.

• nihka
    Gabbe75 skrev 2018-05-02 21:45:08 följande:
    Om du öppnar ögonen kommer du att upptäcka att sådant här förekommer inom övriga partier också.

http://www.friatider.se/s-styrd-trollfabrik-kan-ha-avsl-jats-av-misstag
    Finns det det? Fler än SD-politiker som sprider Hitlerbilder och samtidigt efterlyser svar på frågan vad man ska göra med invandrare?

Well, well. En till borta, men det fylls nog på som det brukar, och snart är det nya rapporter om denna aldrig sinande ström av rasister som helt osökt känner att SD känns rätt.
  • nihka
    Snäll men inte tråkig skrev 2018-05-11 21:17:38 följande:
    Svetsarn?

Är det något anmärkningsvärt eller märkligt med att ledaren för Sveriges ARBETAR parti har jobbat många år inom ett LO-yrke och den vägen kommit in i politiken?

Skulle det vara bättre att som Jimmie Åkesson aldrig någonsin (eventuellt bortsett från något sommarjobb / extrajobb under studietiden) ha haft en annan arbetsgivare än sitt parti?!.

Det här tycker jag är bland det mest patetiska av allt med Sverigedemokraterna. De vill gärna ge sken av att de företräder "Folket" mot "Eliten" men partitoppen består av ett gammalt kompisgäng som lärde känna varandra vid universitetet i Lund och har diverse hållhakar på varandra. Märklig definition på motsatsen till Elit..
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!