Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Rataxes skrev 2017-09-18 15:57:35 följande:

Vad är det som gör en sverigedemokrat till en sverigedemokrat?
    Vad är det som gör att de inte känner sig hemma i den normala världen?
    Vad är det i det framväxande nya digitala och snabbförändrade världen som gör att en SD:are är vilsen och önskar sig tillbaka till 1900-talets äppelkindade såssemarinad,

För de allra flesta människor är det bättre idag än för 25 år sedan, för en liten del är det tufft, det blev inte som de tänkt, de lata drumlarna.

För dessa har utvecklingen gått på fel håll.
    SD blir räddningen för dessa. Ett 20-procents parti som liksom dess valboskap aldrig kommer att få något reellt att säga till om.
    Det tragiska proletariat som inte får plats någon annanstans än i utanförskapspartiet.

övergången till 2000-talet har inneburit att det finns ett antal som inte hängt med på alla snabba förändringar som trummat på sedan 90-talet.
    Det kan vi inte göra något åt.
    De får fortsätta att sura på valdagen och slänga bort sin röst på SD, och hålla upp dörren för det som mest kan likna det gamla såssesverige, en såsseregering.

Innerst inne funkar det bra för "svärjevännerna" att vi får 4 år till med Stefan Löfvén.

Sedan finns det människor som har det bra men som bara inte tål invandrare och i synnerhet inte muslimska invandrare. De behöver ju också någon stans att ta vägen så SD fungerar som ett politikens avlopp. Mycket viktig funktion då man inte vill ha avloppsvatten med sitt dricksvatten.
    Om du vill ha tillbaka min röst Batra, får du ge SD foten!
  • nihka
    Bejje skrev 2017-09-18 16:31:59 följande:
    Glöm inte att ju mer SD ökar, även om de hålls utanför 
    SD hålls inte utanför utan det är i sann demokratiskt anda så att man bara behöver samarbeta med de partier man väljer att samarbeta med. Många partier tycks känna att de inte har något gemensamt med SD och det finns inget parti som det obligatoriskt måste samarbetas med.
  • nihka
    Bejje skrev 2017-09-19 09:00:13 följande:
    Absolut, det har du rätt i. Det är ingen som tvingar någon att samarbeta med SD. Jag bara säger att det kommer bli svårt att bilda vettiga regeringar framöver om man inte vill samarbeta med SD.

Som sagt, nuvarande blockpolitik måste brytas vilket kan få en hel del förflyttningar av medlemmar som inte accepterar det. Tänker framförallt på synen på skatter och bidrag.
    Klart man kan bilda vettiga regeringar utan SD. Man även kan bilda vettiga regeringar utan vart och ett av resterande riksdagspartier.
  • nihka
    nattuw skrev 2017-09-19 16:01:48 följande:
    Så då är det bara bra att M (och övriga partier) har tappat väljare till SD eftersom de väljarna ändå inte var några önskvärda element. Vilket då även innebär att det blir ett problem om SD går bakåt då det innebär att avloppsvattnet rinner bakvägen och förorenar din fjällbäck.
    Nja, de flesta av de rena rasisterna lämnar inte SD i brådrasket, men det stora flertalet missnöjesröstare är lättrörliga.
  • nihka
    Bejje skrev 2017-09-19 09:00:13 följande:
    Absolut, det har du rätt i. Det är ingen som tvingar någon att samarbeta med SD. Jag bara säger att det kommer bli svårt att bilda vettiga regeringar framöver om man inte vill samarbeta med SD.

Som sagt, nuvarande blockpolitik måste brytas vilket kan få en hel del förflyttningar av medlemmar som inte accepterar det. Tänker framförallt på synen på skatter och bidrag.
    Varför skulle alla kombinationer som inte omfattar just SD inte kunna vara vettiga???
  • nihka
    absalon skrev 2017-09-25 12:07:46 följande:
    Gång på gång nödgas partiledningen kasta ut nazister ur partiet och försäkra att de inte accepteras. Hela tiden avslöjas likväl nya "bruna löss i blåsippans bladveck". 

Körs en sådan kampanj skickligt med många avslöjanden massivt i valrörelsens viktiga slutspurt,  tvingas SD-ledningen till försvar i ett läge, där man planerat att agera offensivt med skarpa angrepp på den förda regeringspolitiken.
    Var säker på att media kommer att ställa skarpa frågor om de ideliga nazistaffärerna inom SD trots partiledningens försäkringar om att det är engångsföreteelser.Cool
    Man får betrakta SD som ett rötskadat hus. Det räcker inte med målarfärg och air freshener utan man får gå till roten med problemet och det är SD INTE intresserade av. SD är ett parti som inte tål skärskådning. Alldeles för mycket av det partiet vilar på skulle komma ut i ljuset.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-09-25 07:14:51 följande:

I kvällens Kalla fakta i Tv4 kommer det ett reportage om tystnadskulturen inom SD. Bland annat intervjuas Hanna Wigh som lämnat det kvinnohatande partiet efter att ha utsatts för sexuella trakasserier i bestraffningssyfte.

Det är trist att klankulturen och dess medeltida traditioner har blivit en del av vår riksdag.

Du har inte fått några kommentarer på det här inlägget. Så tyst, så tyst från SD-kramarna. Ja, sådan är traditionen inom det rasistiska, främlingsfientliga, islamofobiska, homofobiska och kvinnofientliga, bakåtsträvande partiet SD.
  • nihka
    KillBill skrev 2017-09-25 10:49:39 följande:

SD-toppen avgår efter nazianklagelse:

www.skd.se/2017/09/25/sd-toppen-avgar-efter-nazianklagelse/

Du har inte fått några kommentarer på det här inlägget. Så tyst, så tyst från SD-kramarna. Ja, sådan är traditionen inom det rasistiska, främlingsfientliga, islamofobiska, homofobiska och kvinnofientliga, bakåtsträvande partiet SD.
  • nihka
    KillBill skrev 2017-11-01 21:48:29 följande:

Två stycken riksdagsmän från SD springer Vladimir Putins och folkrättsförbrytaren Bashar Hafez al-Assads ärenden..

www.aftonbladet.se/a/3LK9d

Vidrigt

Vi har inte sagt det och vi har inte sagt det. Nähä.
    "Nu menar Kinnunen och Wiechel att de blivit en bricka i syriska regimens propagandakrig."

Ja, och det var precis vad de varnades för innan de åkte och de avråddes från att göra.

Sedan är jag inte alls övertygad om att de INTE sagt 
    exempelvis att de beklagat den svenska regeringens "neutrala ståndpunkt kring Syrien" (needless to say är det förstås helt felaktigt att Sverige skulle vara neutral kring IS och den sittande diktatorn Assad)

Sverigedemokrater har ju tidigare gått ut med en felaktig bild av Sverige och hur svenska regeringen ställer sig i olika frågor för att hetsa så varför inte igen?

Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-11-06 11:28:27 följande:
    Tystnaden är ganska talande.
    Regeringen åker ner till Iran och skrattar och ler med ledare som stödjer terrorister, bla. nazisterna i hezbollah.
    När ett par representanter för skitpartiet SD åker ner till Syrien (som stöds just av den iranska diktaturen som regeringen fjäskade för tidigare) blir det hysteri. Inte bara här på forumet.
    Jag har inte varit inloggad på 4 dagar på FL. En del är ju för upptagna med att beundra sin egen spegelbild för att märka något annat och har inte ens koll på vad personer de pratar om kallas för, men du borde ju ha kollat upp innan du kommentarar.

Svar:

Tråden heter "Smutsiga sanningar om SD! Det går bra att hålla sig till ämnet och inte vara så hysteriskt tyken att man kräver svar på sådant som faller utanför trådens ämne.
    Om du vill behålla min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!