Inlägg från: Elake |Visa alla inlägg
  • Elake

Smutsiga sanningar om SD!

Vad är det för källor ni vill ha redovisade från SDare?
    Och varför kan man inte vara anonym i detta forumet?

• Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-25 18:37:40 följande:
    För min del skulle jag gärna se att "Fia" redovisar den där undersökningen som hen påstod visade att SD-riksdagsledamöter inte är så särskilt mycket överrepresenterade avseende brottsdomar.

En sak jag tycker är lite märklig med sverigedemokrater - och det gäller inte bara "Fia" - är att det påstås så mycket men när sen någon vill ha en källhänvisning, ja då blir det tyst, alldeles tyst.

Jag menar vi vanliga svenskar, vi har ju för vana att belägga våra påståenden, alternativt erkänna att vi hade fel.

Tror du att det kan finnas en särskild SD-kultur som liksom vuxit upp ur fenomenet att många sverigedemokrater aldrig fick lära sig att  ta ansvar för sina handlingar som barn och heller inte förmått göra detta som vuxna?

Kan det rentav vara samma kulturella fenomen som kan vara en del av orsaken till att SD-riksdagsledamöter är så enormt överrepresenterade avseende brottsdomar?

Jag menar - har man aldrig fått lära sig egenansvar så är ju risken överhängande att det tokar till sig på ett eller annat sätt.

Kan det rentav vara därför så många sverigedemokrater reflexmässigt skyller allt från att de drabbats av nageltrång till den globala ekonomiska utvecklingen på invandringen?

Att du inte kan vara anonym beror på att TS valde att lägga tråden i en del av forumet där man inte kan vara anonym.
    Men kan du ge några fler exempel på vad det är du vill ha källor på? Så ska jag fixa detta!
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-26 06:43:57 följande:
    Tack, jag ska lägga det på minnet.

Vi kan väl börja med ett relativt vanligt påstående bland sverigedemokrater - att Sveriges HDI-index enligt UNDP är på våg ner i bottenFlört
    Va? Men kära vän. Det är ingen sverigedemokrat som har påstått något sådant. Däremot kan det mycket väl vara personer som röstat på SD som sagt detta. Men det har jag ingen skyldighet att belägga, lika lite som du har skyldighet att belägga alla falska påståenden som ni som röstar på 7-klövern spottar ur er.
    Så kom med ett påstående från en SVERIGEDEMOKRAT, så ska jag se till att belägga källan för det.
  • Elake
    Anghammarad skrev 2014-11-26 12:48:25 följande:
    "? Jag förstår inte varför kvinnorna inte får vara i biblioteket? Jag kan inte förstå den typen av argument. Varje människa kan göra vad den vill men om de vill ha statsbidrag, så måste den hjälpa till och bidra till samhällets grundläggande värderingar. Och en av de värderingarna är jämställdheten mellan män och kvinnor, säger Abd al Aaqq Kielan, ordf Svenska islamiska församlingarna."

Har du ens läst artikeln?  
    Ja, men det var inte det stycket ni skulle kommentera. Nu har ni chansen, ni från 7-klövern, att på riktigt ta avstånd från dessa elementen som faktiskt förekommer inom islam, som vill sära på män och kvinnor. Var så goda att visa att ni inte är hycklare och faktiskt föraktar detta synsätt mot människor.
  • Elake
    Sensitiveguy skrev 2014-11-26 13:34:50 följande:
    Man kan känna avsky mot en förkastlig kvinnosyn utan att för den delen vara islamofob. Känn in den tanken.

Förstår inte vad det har med saken att göra.

jag efterfrågade avståndstagande från vissa element inom islam som förespråkar en sjuk kvinnosyn. Inget snack om islamofobi

• Elake

Men än så länge visar avsaknaden utav dessa avståndstaganden sin bittra sida då ingen här än så länge tagit avstånd från detta. Skrämmande är vad det är.

• Elake
    Sensitiveguy skrev 2014-11-26 13:54:14 följande:
    Vem, i sanningens namn, tar inte avstånd ifrån de "elementen"? (Som dessutom må vara "pro-immigration").
    Ja, kan du se någonstans i denna tråden att personerna tagit avstånd från det jag länkade till? Nej, jag kan inte se det någonstans ännu. Väntar fortfarande på att "Nihka" och resten i hennes kartell ska visa avståndstagande nu. Men det lyser med sin frånvaro, illavarslande om du frågar mig.
  • Elake
    Anghammarad skrev 2014-11-26 15:00:22 följande:
    ett faktum att islam har en omodern kvinnosyn
    Tack, det var väl inte så svårt att säga? Nu är jag äntligen nöjd iallafall. Du har bevisat att du inte är en hycklare. :)
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-26 15:01:38 följande:
    Hur går det med spaningarna på Robert Ascberg, eller juden Aschelberg som somliga sverigedemokrater kallar honom när de har haft någon seans som handlar om judemedias inflytande.

Varför väljer du förresten den nazistiska definitionen om vem som är jude, enligt judarna själv ärvs ju judendomen på mödernet.

Är det SD:s nazistiska rötter som tränger fram eller ränderna som aldrig gå ur som den där SD-kommunpolitikern med våldtäktsfantasier brukar skriva.
    Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.
    Undgå inte grundfrågan FDFMGA, riktigt fult gjort! Svara på frågan!:
    "Men varför är man helt sonika islamofob om man inte gillar Islam? Om en muslim inte gillar buddhismen, är de då de facto buddhistofober?"
    Kan du vara snäll o svara på det tack?
  • Elake
    Svt skrev 2014-11-26 15:04:42 följande:
    Skönt att någon erkänner detta.
    Ja, skönt att det trängda debattklimatet äntligen kan lätta lite iallafall. Folk börjar äntligen krypa fram ur garderoben, även om det än går långsamt.
  • Elake
    Anghammarad skrev 2014-11-26 15:09:50 följande:
    Jag skulle jag gärna vilja se er berätta vad ni tycker om att SD är sprunget ur uttalat rasistiska organisationer. Att partiet haft officiellt samröre med SS officerare och att SD politiker stått framför nazistflaggor iklädda uniformer och bränt judiska författares böcker på bål.
    Jag har exakt samma hållning mot det som partiet officiellt har där. SD har alltid erkännt att de har en svår historia. Jag kan inte se att man ska behöva konstatera mer än så? Mer än att man lämnat det bakom sig och nu har lyckats få partiet på rätta fötter igen, ett resultat jag är riktigt stolt över!
    Och jag väntar på att islam ska gå samma väg, islam får ha hur sjuk historia de vill, om de visar att de är villiga att ändra på detta, i form av ett nytt testamente eller liknande. Där ligger islam starkt efter i nuläget, och det är skrämmande att de inte har större vilja för att på riktigt slå sig kvitt från historien.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-26 15:24:52 följande:
    Nej, man behöver inte vara islamofob för att man ogillar islam inte rasist heller.
    Äntligen!!!
  • Elake
    Sensitiveguy skrev 2014-11-26 15:45:04 följande:
    Ta nu och erkänn att man kan vara rasist och stödja SD.
    Haha ja självklart? Vem har förnekat det?
    Rasister kan stödja alla partier om dom vill. Inget hindrar dem. Det är rasisten själv som förlorar att rösta på SD, SD vinner på alla röster de får. Liksom alla partier. Men varsågod, där har du mitt erkännande. Rasistar KAN rösta på SD. Varsågoda alla rasister.
  • Elake
    Sensitiveguy skrev 2014-11-26 17:02:29 följande:
    Jag tror att "sjuklövern" i mindre utsträckning attraherar rasister än SD, milt uttryckt.

Hur tycker du att din inställning rimmar med SD:s s k nolltoleransarbete mot rasism?
    Det är för att såna som du, och majoriteten ständigt basunerar ut att SD vill slänga ut alla invandrare, när det inte är sant. Men eftersom att rasister inte har alla hästar i lådan är det förståeligt att de går på erat skitsnack. Dock ger det oss röster så det är ju inte fel.

Och angående nolltoleransen förstår jag inte vad som skulle vara konflikten där?
    Nolltoleransen omfattar partiföreträdar, inte personer som går och röstar. Så enkelt var det att besvara det.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-26 14:24:30 följande:
    Elake skrev 2014-11-26 12:54:02 följande:
    Va? Men kära vän. Det är ingen sverigedemokrat som har påstått något sådant. Däremot kan det mycket väl vara personer som röstat på SD som sagt detta. Men det har jag ingen skyldighet att belägga, lika lite som du har skyldighet att belägga alla falska påståenden som ni som röstar på 7-klövern spottar ur er.
    Så kom med ett påstående från en SVERIGEDEMOKRAT, så ska jag se till att belägga källan för det.
    Du frågar efter exempel källor jag efterfrågar - och jag ger ett exempel.

Men då menar du att du bara tar ansvar för påståenden från sverigedemokrater - i bemärkelsen att de är partimedlemmar och att detta kan verifieras, antar jag.

Det finns naturligtvis ingen sådan skribent på FL vilket i sin tur innebar att det var mycket väsen för lite ullSkrattande
    Japp, det kan du ju tycka. Men kom ihåg att det är DU som bildar förutfattade meningar om SDväljare genom att dra oss alla över en kam, bara för att du möter iditoter som debatterar med dig.
    Man kan inte stämpla alla SDväljare för att ha dåliga källor när det bara är några enstaka som lägger fram sådana.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!