Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

Världsmedborgare skrev 2016-12-12 11:01:31 följande:

Att järnrörs Ekeroth är våldsfixerad och allmänt hemsk i sin människosyn, är väl känt, men att han är så här rutten, det tror jag kommer som en liten överraskning för många, även inom SD : http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kent-ekeroth-utvisa-till-tortyr-och-dodsstraff

Och blir han inte uteslten ur SD efter sån´t här, ja då finns nog inget han kan göra som får han utesluten.
    Att uppmana till brottslighet borde vara mer än tillräckligt, för att bli utesluten ur ett parti som vill se sig som demokratiskt

Det man gör ska inte bedömas utifrån VEM man är utan VAD man har gjort.
    Järnrörs-Ekeroth uppvisar inte en tråd av mänsklig syn på människor Kräks
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2016-12-27 13:05:58 följande:

Och så var det dags igen, här med en urbota dålig bortförklaring om att det är militärslang!
    Som om det skulle vara nåt alla kände till, och som på nåt vis skulle rättfärdiga SD-politikern att använda ett eget regel och lagverk.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/sd-ledare-anmald-for-mordhot

Kan nån begripa varför sån´t här oftast tycks komma från SD:s politiker och/eller deras anhängare, vad gör det så omöjligt för just dom, att använda vanligt hyfs i tal, skrift och handling, eller åtminstone hålla sig inom vad lagen tillåter?

De ser sig rebeller mot "etablissemanget" och då ingår det tydligen att vilja ha ihjäl människor som står i vägen för deras revolution eller på något annat sätt misshagar. All for the greater cause. Det är så extremister tänker.
  • nihka
    Oljud skrev 2017-01-04 22:20:41 följande:

Sånna här trådar gör att jag överväger att rösta på sd för första gången

Jo, ju mer skit som kommer fram desto mer attraktivt känns det för en del.

Följ ditt hjärta!
  • nihka
    Världsmedborgare skrev 2017-01-07 14:16:24 följande:
    Sparkas inte den mannen ur SD, då är det nog en utförsbacke att vänta för SD.
    Men ryktena säger att Järnrörs-Ekeroth har hållhakar på många av SD-s mer kända politiker, han lär ju spela in allt som sägs på möten..., fan vet, men låter inte helt otroligt.
    Var har du hört det?
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-01-08 13:59:00 följande:
    Det är obegripligt att en sådan person får sitta kvar oavsett vilket parti det gäller. Jag har i och för sig svårt att tro att detta skulle kunnat inträffa i något annat parti än just SD. Möjligen något av de miktroskopiska nazistpartierna.
    Det verkar vara en framgångsfaktor för partiet. Jag tror det får avarterna som dras dit att känna sig bekräftade. Det som förbryllar mig är hur de som inte tillhör den ruttna kärnan vill låta sig associeras.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-01-08 10:32:46 följande:
    Kan ju vara så enkelt att SD måste signalera opinionsmässigt åt olika håll, och att bröderna Ekeroths funktion är att se till att partiet inte förlorar de radikaliserade anhängarna.
    Samma med Avpixlat och stor orsak till SDs inre stridigheter.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2017-01-08 19:29:18 följande:
    Visst. SD:s dilemma är att i den politiska diversebutik man försöker saluföra ett budskap som riktar sig till andra än den traditionella väljargruppen måste det också finnas kvar budskap som håller kärnväljarna kvar.

Det är faktiskt komiskt att SD-aktivister i så hög utsträckning anklagar andra för att vara pk, något mer genomskinligt lismande politiskt korrekt budskap än SD:s måste det vara svårt att överhuvudtaget finna.

Jag tror inte partiet gör sig av med Ekeroth i första taget, han och Björn Söder fyller nog en viktig funktion i eller för partiet, liksom halvofficiella hatsajter som avpixlat.

Det ska hursomhelst bli intressant att följa kampen mellan M och SD om samma väljargrupp, där det moderata budskapet är en restriktiv och kravorienterad invandringspolitik mot integration och utan rasistiska förtecken - medan det sverigedemokratiska budskapet är en restriktiv invandringspolitik utan integration med med rasistiska förtecken eller undertoner.

Min gissning är att vinnaren i den kampen blir de borgerliga partier som inte deltar, det vill säga  L och C.
    Ja, KDs flörtande med SD har ju fått många att resa sig ur kyrkbänkarna. När KD till slut går i graven sväljs nog några upp av M och SD, men de flesta torde bege sig just till just L och C. 
  • nihka
    Abegayle70 skrev 2017-01-09 21:47:06 följande:

Från IRM, med mine egna kommentarer.

Från IRM

Årets foliehatt: Nina Drakfors

Bla SD-politikern Nina Drakfors var övertygad om att utomjordingar besökte planeten för att kämpa mot kapitalismen. Hon funderade också på att slänga ut samtliga Disney-filmer eftersom de kunde rymma satanistiska illuminatibudskap. Trots hennes deltagande i en rasideologisk podcast, försvar av en rasideologisk organisation, spridning av antisemitism, en vurm för chemtrails och idén om att utomjordingar styr regeringar så är Drakfors kvar i Sverigedemokraterna.

Årets SD-trend: Myswashing

Ekeroth kan inte vara rasist, han klappade trots allt en skadad kalv! Sjöstedt har minsann ingen nazistbakgrund, titta här när han petar på en bebis! Lars Hansson har så klart inte fifflat med några partimedel, han har faktiskt bakat vid ett flertal tillfällen i sitt liv! Vi ska så klart heller inte glömma Jimmie Åkessons egna mysauktion för Tradera, med löften om exotiska tacos tillagade av vad som skulle kunna vara Sveriges bästa kock.

Årets sämsta kompis: Jörgen Fogelklou

Ännu roligare blev det varje gång Jörgen skulle dementera kopplingarna offentligt, med blivande klassiker som ?jag kan inte ha loggat in på kontot den dagen, jag var i Västerås då? (vi på redaktionen hoppas verkligen att Västerås infattas i sossarnas planerade utbyggnad av internätet).

Bäst, eller sämst, av allt var dock när Jörgen Fogelklou påstod sig ha glömt bort att han haft en kompis som tagit livet av sig genom dränkning. Sämst för att det tyder på en något udda syn på vänskap, bäst för att han påstod det i ett bandat samtal med Nyheter 24. Värt att lyssna på.

http://nyheter24.se/nyheter/politik/866 ... kopplingar

Årets mest naiva SD-förening: SD Jönköping

http://www.jp.se/article/tidigare-sd-or ... r-knivdad/

Årets obekvämaste avbytarbänk: SD Lysekil

Till en början tillsatte de Annacarin Maisa, en något spontan och frispråkig kvinna utan tidigare erfarenhet av politiskt arbete för att ta en stol i socialnämnden. Annacarins tid som aktiv politiker visade sig dock bli något kortare än förväntat, då hon bara efter en vecka avslöjades med en imponerande mängd rasistiska inlägg på Facebook och fick avgå. Oturligt nog tog det ungefär lika lång tid för hennes efterträdare, Daniel Arwidsson, att också han visas upp i media som någon med en tveksam historik i sociala medier. Den första ville beväpna sig och ta tillbaka Sverige, ersättaren ville ?skjuta blatteungar?

Årets komiker: Oscar Sjöstedt

I år kunde vi på IRM släppa en film där Oscar Sjöstedt ? SD:s finanspolitiska talesperson ? ?skämtade? om hur hans forna nazistiska arbetskamrater brukade sparka på slaktade får och låtsas att de var judar. Humorn i det hela förklarade Sjöstedt i ett mysreportage med SVT. Det roliga, hävdade han, var det makabra i situationen. Tidskriften Expo kunde senqre avslöja hur Sjöstedt hade gått på en stödgala för fängslade nazister, något som mörkades av partiet. Sjöstedts egen förklaring som också backades upp av Mattias Karlsson var att han helt enkelt hade träffat en tjej på fyllan och av misstag råkat snubbla in på en hemlig nazistisk musikkonsert med vakter och gästlista. Med tanke på Sjöstedts humor så är det kanske annars möjligt att han trodde att han var på väg till en comedy club.

https://www.interasistmen.se/dumheter/i ... fran-2016/

Det finns mera. Jag skrattdade så jag grät. En exttra rolig var avpixlat - De pixlade brottsslingarna när de var vita män.

Jo, visst är det roligt fast inte när man tänker på att dessa människor vill styra vårt land Förvånad
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!