Abegayle70 skrev 2018-06-18 10:36:13 följande:
Ännu en betalartikel...
Sammanfatta tack.
Hm, du borde ha abonnemang på åtminstone SvD om du ska kunna hålla dig uppdaterad, men okej det var DI jag länkade till. Jag har semester så sammanfattningen blir fritt ur minnet, men jag kan skriva en längre mer korrekt senare.
I vanlig ordning fokus på svenskhet, utan att det definieras vad svenskhet är eller vem, vilka som avgör detta, Björn Söder, kanske
Sverige ska präglas av en nationalistisk politik där svenskheten är det sammanhållande kittet, de som ställer sig utanför SD:s variant av etnofetischism kommer inte att ha samma rättigheter som folkstamskramarna.
Sverige ska säga nej till överstatlighet, dvs till EU, men verka för ett Stor-Norden. Sverige bör lämna klimatavtalet i likhet med USA, eller åtminstone trappa ner på åtgårder för att minska vår klimatpåverkan.
Miljonprogramsområdena ska rivas och utrikesfödda personer ska uppmanas att lämna landet så att Sverige får en nettoutvandring inom gruppen utrikesfödda.
Jag tror detta var det viktigaste, vid sidan om uppluckring av arbetsrätten och sådant man snott från de borgerliga partierna.