Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Smutsiga sanningar om SD!

SmalaSara skrev 2016-03-03 23:34:32 följande:
    Jaså? Det handlar om både och? Då tycker jag du ska förklara det för killbill; det var nämligen han som svarade på mitt inlägg med invändningen att ditt inlägg enbart syftade till vad som står i kommentarsfälten, inte vad SD-politikerna själva skrivit. Jag svarade därefter. Varpå du gick på med något fullständigt obegripligt och taget ur sitt sammanhang om att jag inte ska bestämma ämne. Något jag verkligen inte gjort.
    http://www.tasteline.com/Recept/Palt
  • nihka
    todo nada skrev 2016-03-04 15:56:11 följande:
    Det måste pågå en inbördes tävling i vem som kan lägga ribban lägst.
    Ja, det verkar ligga någon slags covert prestige i det.
  • nihka
    lagge2 skrev 2016-03-04 22:24:00 följande:

SD

I den här tråden lyfter vi fram smutsiga sanningar om SD. Hade du något du ville bidra med?
  • nihka

SD

I den här tråden lyfter vi fram smutsiga sanningar om SD. Hade du något du ville bidra med?
  • nihka
    lagge2 skrev 2016-03-04 22:40:40 följande:
    I den här tråden lyfter jag fram sanning om SD politik.

Om det är smutsigt av S och M att ta över SD politik får du avgöra själv.

Själv tycker jag det är skönt att politiker äntligen börjar vakna...förhoppningsvis är det inte för sent att göra något åt den katastrofala samhällsutvecklingen som skett senaste året.

Rån, knivattacker och sexövergrepp .....dagens mord på asylboende :

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22380679.ab

Du vill alltså prata om något helt annat än trådens ämne. Hejdå.
  • nihka

Det är många partier som borde tacka SD

SDs egen interna PR-avdelning här på FL har svartnat .RIP
  • nihka
    todo nada skrev 2016-03-05 10:06:29 följande:
    Tycker du det är så festligt är det väl rimligt att du (och andra som delar den humorn) döper era egna ungar till det. Tänka sig vad skojigt ni kommer ha det sedan, varje dag.

Vissa är inte lättkränkta, vissa ser mönstret i hur sådana kommentarer som spelar på invandring eller invandrare återkommande syns hos SD klanen i tid och otid oavsett ämne.
    Jepp. Det är mönstret. Man kräks lite på invandrare och sedan hävdar man "skojar bara" och "vad lättkränkt du är". Det är bara att främlingsfientliga skämt mest går hem hos främlingsfientliga och andra ser det bara som kräk.
    FDFMGA skrev 2016-03-05 11:54:17 följande:
    Nja, en korrekt analys är i stället att sverigedemokrater och personer som inspireras av SD skämtar utifrån en fördomsfullt okunnig uppfattning om hur andra resonerar - eller om du så vill skämtar med en inbillad pk-norm.
    Därför är det möjligt att skämta om att prinsen ska vara en hen eller en höna och möta respons av SD-flocken, därför är det möjligt att skämta om att prinsen borde heta Muhammed och få respons.

Det är just det SD står för för mig, fördumning, okunnighet och inskränkthet - egentligen är just fördumningen långt värre än rasismen.

För att ett skämt om att prinsen ska heta Muhammed ska vara roligt för andra än den bedövande korkade SD-flocken måste det finnas en företeelse man skämtar om. Det gör inte det. Det är inte vanligt eller PK att svenskar vars förfäder bott i Sverige i generationer kallar sina barn Ahmed, Muhammed eller Ali.

• nihka
    SmalaSara skrev 2016-03-06 12:43:35 följande:
    Jag tror faktiskt inte det är invandrarna man kräks på vid just den hör typen av skämt. Det är en viss attityd till svensk kultur som innehas av en del politiker och andra. Så ser jag på skämtet i alla fall.

Det här med "korrekt analys" frågade jag FDFMGA om, men fick inget svar. Kanske jag kan få det av dig?

Korrekt enligt vilken måttstock och mätmetod?

Har du någon referens till en vetenskaplig/akademisk undersökning där analysmetod och sätt att mäta anges?
    Jo, det är det. När man säger fula saker om invandrare så kräks man på invandrare. Det kallas också för främlingsfientlighet och rasism när man ger sig på individer utifrån någon slags "sanning" om att "alla" är likadana.

Nej, jag har ingen lust att ägna mig åt att försöka reda ut dina trassliga tankar och diskussioner med andra.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!