Inlägg från: Elake |Visa alla inlägg
  • Elake

Smutsiga sanningar om SD!

Svt skrev 2014-11-15 15:54:02 följande:
    Nu ska vi dock vara ganska klara med att det inte enbart per se är våra judiskägda dagstidningsdrakar som har sysslat med "granskningen". Det råkar vara juden Aschelberg och våldsvänster-Expo/RG som stått för förarbetet, som sedan judemedia villigt publicerat.

Bara för att nyansera bilden.
    Helt riktigt. Än mer skrämmande eftersom de sistnämnda har en väldigt tydlig SD-fientlig agenda. och det bygger "nihka" sin världsbild på. Skrämmande är vad det är
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-15 19:12:30 följande:
    Så du menar att 800 000 personer gemensamt inte klarar av att kolla upp om 300 riksdagspolitiker är dömda för brott? Vad är det för undermålig outfit du är del av?

Men du har fel. Det finns listor på ett antal "sverigevänliga" sajter men du hittar inte ens dit??? Trots digra listor kvarstår dock faktum: sverigedemokratiska riksdagspolitiker är 6 gånger oftare dömda för brott än samtliga andra riksdagsledamöter från de övriga partierna.

Jaså, du genomsyrar mig. Det har ingen gjort tidigare. Hahahahaha!
    HAHAHAH ja du förstår uppenbarligen inte skillnaden på mediala verksamheter som har enorma resurser, KONTAKTER och anställda som vet precis hur man ska gräva fram gottigheter hos politiker.
    Det är en stor skillnad att ha en mediaelit i ryggen jämfört med amatörer som försöker gräva på flashback. Det är gedigna listor som privatpersoner lyckats presentera om övriga riksdagsledamöter hittils. MEN, det är fortfarande ett MYCKET stort mörkertal kvar, som är svåra att nå utan att ha kontakterna och erfarenheterna som mediafolket besitter.
    Därför haltar den slutsatsen som ni drar utav det som ännu är avslöjjat om politiker.
  • Elake
    nihka skrev 2014-11-15 23:01:13 följande:
    Ja, du tänkte dig det "sjuklöverägda" mediabolaget "Sjuklövern" med sin tidning "sjuklöverklövern" där alla kommunister lägger all sin tid på att kolla upp SD istället för att bevaka inrikesnyheter, utrikesnyheter, sport, kultur och allt annat som i somliga SDares fantasi är underställt SD för resten av Sveriges befolkning.

Vad är det egentligen du menar, det finns inga kompetenta journalister inom SD? Och vems fel är det i så fall?

Sedan kan man inte ha ett "mörkertal kvar".

Fast jo, det kan man:

">

Ja, media har idag en tydlig agenda, eftersom de är överrepresenterade utav folk som avskyr SD. Därav blir granskningen skev. Vilken barnunge som helst kan räkna ut det. Men du har målat in dig i ett hörn och sagt att så inte är fallet, och du kan nu inte ta dig loss för din gloria på huvudet har blivit för tung.
    SD är inga journalister, SD är politiker. De SD-väljare som har ett journalistiskt intressa må ha enorma förmågor att kunna granska, men de har inte en promille utav de resureser som krävs för att kunna leva upp till dem, så som de SDhatande journalisterna på de stora medieföretagen idag har. Därför blir de såkallade granskningarna utav sjuklövern extremt eftersatta. Därför är de uppgifterna ni publicerar här helt meningslösa och intetsägande. Så är det, och så kommer det vara, tills SD-sympatisörer förhoppningsvis i framtiden, får mer resurser för att kunna granska övriga partier.
    Men vid den tidpunkten har din gloria över huvudet blivit så pass tung så du lär ha gått i exil vid det laget...
  • Elake

Vad är det som är så svårt att förstå? Det är enkel matematik!
    Om du har en stor grupp människor där nästan alla hatar SD. Och samma grupp dessutom har en oproportionerligt stor summa pengar och resurser att tillgå, till skillnad från SD-anhängarna, så är det självklart att denna stora rika grupp också lyckas kartlägga SD-ledamöterna bättre, än vad SD-anhängarna kan kartlägga 7-klövern för deras dömda brott.
    Så enkelt är det, och du kan inte förneka detta faktum.
    Det är därför det som ni länkar till inte är relevanta undersökningar, eftersom jämförelserna mellan SD och 7-klövern när det gäller brott, bygger på undersökningar som har haft helt olika förutsättningar.
    Förstår du nu Nihka?

• Elake

"På den direkta frågan om Sverige tar emot för många asylsökande svarade panelen:"

Anna Dahlberg: Ja.
    Carl Rudbeck: Ja.

• Elake
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-16 23:41:30 följande:
    Så det ideologiska hatet tog över och du vägrade att klicka på länken för att sedan ta del av det inbäddade SR-reportaget?
    Ja, gå in på länken så hittar du källan!
  • Elake
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-17 01:31:27 följande:
    Inte för att du väljer att hjälpa dem. Men det är fint att du finns med i tanken.
    Där har vi det klockrena hyckleriet!
    Nihka är väldigt bra på att tala om hur hon vill att det ska se ut. Men jag är enormt säker på att hon är den sista som kommer ställa upp som en "god man" nu när flyktingbarnen behöver henne som mest!
    http://hd.se/inrikes/2014/11/16/gode-man-racker-inte-till/
    Förklara gärna varför du inte ställe upp som god man Nihka. Nu har du din stora chans att visa var du VERKLIGEN står!
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-17 15:12:56 följande:
    Apropå intellektuell nivå - jag väntar fortfarande på en länk till den undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade vad gäller brottsdomar.

Jag har väntat i två veckor nu - är det så attn undersökningen är svårfunnen, månne.

Jaq kopierar in ditt inlägg:
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 17:53:31 följande:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.

Men hur svårt ska det vara att förstå? Det går inte att länka till någon undersökning eftersom det inte finns någon undersökning som täcker upp 7-klövern ännu!!
    Fattar du nu??
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-19 14:29:41 följande:
    Tja, inte vet jag varför sverigedemokrater nästan undantagslöst har svårt att ens ta till sig de enklaste fakta - men på goda grunder antar jag att det är en viss typ av person som lockas av partiets budskap, en typ med vissa egenskaper.

Varför "Fia" påstod att det fanns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamöter inte är överrepresenterade avseende brottsdomar får du lämpligen fråga hen om.

För min egen del så trodde jag självklart aldrig på Fia utan vi kan alltså konstatera en enorm överrepresentation avseende brottsdomar hos SD - mitt bidrag i diskussionen var bara att peka på Fias påstående att SD-riksdagsmän inte är överrepresenterade.

Så nej, jag tror inte att hen kommer att kunna länka till någon undersökning. Hen är ju sverigedemokrat!
    nihka skrev 2014-11-19 14:20:49 följande:
    Men någon annan i tråden har påstått att det finns en undersökning som visar läget för SDs representanter. Det är om detta och till denna person som frågan vänder sig. Fattar du nu??

"Någon annan har..." Ja så var det med eran såkallade dyrbara källkritik.
    Slår det er aldrig att de som "granskar" SD fullkomligen hatar SD? Det råder således en extrem partiskhet som gör att dessa undersökningarna blir helt skeva och kraftigt vinklade. Så enkelt är det.
  • Elake
    FDFMGA skrev 2014-11-19 16:14:42 följande:
    Nja, du förstår nog inte riktigt.

En av forumets sverigedemokrater påstod att det finns en undersökning som visar att SD-riksdagsledamoterna inte alls är överrepresenterade avseende brottsdomar.

För den som inte är sverigedemokrat blir det då självklart att hen ska kunna belägga sitt påstående.

För min egen del ansåg jag redan från början att det bara var SD-kackel utan relevans och mycket tyder ju på att jag har rätt.

Så här skrev sverigedemokraten som en replik på ett inlägg från mig där jag påpekade det skrämmande faktum att SD tycks vara ett näste för vålds- och brottskultur.
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-05 17:53:31 följande:
    Det som är skrämmande är att du minns helt fel. Och inte räds att sprida osanningar. Det gjordes en kartläggning inför valet som visade att SD inte alls hade någon vidare överrepresentation.
    Jag har över huvud taget inte sett någon undersökning alls som har kartlagt 7-klövern. Det är DET som är det stora problemet här.
    Granskningen av SD är redan klar, det är 7-klövergranskningen som saknas. Men som tyvärr nog aldrig kommer att bli av. Men innan den släpps, så går det inte att dra slutsatsen att SD är överrepresenterade.
Svar på tråden Smutsiga sanningar om SD!